- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Vara i toppform om 4 månader? Hur?
Hej,
Jag är 1.80m lång och väger idag 65,8 kg och har en fettprocent på 10,8% (7,1kg).
Jag spelar mycket beachvolleyboll så jag är inte ute efter en bodybuildarkropp men mitt långsiktiga mål är att gå upp i muskelmassa. Om 4 månader åker jag på träningsläger och då vill jag vara i toppform och därför är mitt kortsiktiga mål att ha en låg fettprocent då, jag siktar på 8%.
Jag tränar styrka 3-4 dagar i veckan och kondition 2 dagar. Jag räknar kalorier på allt jag äter och är noga med att äta minst 160gr protein per dag och ca 60 g bra fett. Ligger just nu på ett litet kaloriunderskott på ca 300 kCal. Jag har tränat på gym i ca 1 år så är fortfarande rätt ny på detta. I somras var jag nere på 9% i fettprocent som lägst och vägde då 64 kg.
Nu till min fråga. Om jag ligger på 0 i kalorieunderskott och tränar som jag gör nu så kommer jag ju bygga marginellt med muskler, men i takt med att jag bygger marginellt med muskler kommer även min fettprocent att minska… eller?
Alternativet är att jag kör bulk i 2 månader och deff i två månader.
Vad tror ni är bäst?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY