Home › Forums › Deff och fettminskning › Viktminskning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 april, 2013 at 16:31 #101531Anonym anvandareMember1 april, 2013 at 16:31 #1075537Anonym anvandareMember
Min nyplanerade kost är skapad i syfte att gå ner 1,5-2kg i veckan utan att förlora för mycket muskelmassa, jag kommer ju förlora muskelmassa det förstår jag, men jag vill iallafall motverka det. Jag har mycket protein just för att min muskelmassa inte ska förtvina för mycket.
Jag vet att det är ett rejält kaloriunderskott.Detta är ingen deff.
Jag har precis kört en lyckad vlcdkur, så jag är van vid lie variation och kalorier.
Jag kommer köra denna dieten i ca 1,5-2 månader, behövs det mer?
Frukost: ca 3-4dl lätt fil och en kopp kaffe ca 180kcal.
”brunch”: En Vlcd-shake, ca 100 kcal.
Lunch: Bara gröna grönsaker t.ex. broccoli, spenatblad och salladsblad, en rejäl portion ca 150kcal
Mellanmål: En Vlcd-shake, ca 100 kcal.
Mellanmål: lätt kesella 250g, ca 187 kcal och 32,5g protein
Middag: Grönsaker och en fett snål men proteinrik köttbit (kyckling) på ca 400gr. ca 686kcal och 112g protein.
Till detta dricker jag vatten men lite cola light på helgerna, en eller två burkar.
~1303-1400kcal
~180g proteinTräna på gym (tyngdlyftning och rodmaskin) fem dagar i veckan i ca en till 1 1/2 timme vart pass. På helgerna drar jag ner på kalorierna.
Min längd, 180 cm
Jag är 18 år gammal
Min Bmr är runt 3000kcal per dag.Min vikt 80kg, min målvikt ca 70kg.
Ser allt ut som det ska, eller behöver något ändras?
Hur kommer min kropp se ut sen om man utgår från min längd, framtida vikt samt träningen?Hoppas jag inte tar för mycket av er lediga tid.
Mvh
1 april, 2013 at 18:38 #1075538Anonym anvandareMembertycker du ligger för lågt i kalorier, sen kom ihåg att kolhydrater är mycket viktigt när man tränar och har fått för dåligt rykte tycker jag. här har du mitt schema som jag går efter just nu är 188 cm och väger 81 kg.
Frukost kl 07:00
1 lingongrova utan smör
2 dl stekt äggvita
200 gram kvarg290 kcal
42 gram proteinMellanmål kl :09:00
Mini keso 150 gram plus 50 gram tonfisk
140 kcal
24 gram proteinLunch kl 11:30
200 gram kyckling
100 gram av någon form av kolhydrater med lågt GI bulgur,couscous,råris
150 gram grönsaker broccolie eller wokmix
1 avokado500 kcal
40 gram proteinMellanmål kl 14:00
Dietpro Shake
150 kcal
20 gram proteinLunch kl 16:30
samma som lunch
Efter träning vid kl 18-18:30
1 dl maltoflex pure carbs
1 dl Whey 80
BCAA aminosyror260 kcal
30 gram proteinKvällsmål 22:00
300 gram Kvarg
200 kcal
36 gram proteinSumma= 2050 kcal
232 Gram proteinDetta kör jag under min viktminskning inför sommaren nu
1 april, 2013 at 18:45 #1075540Anonym anvandareMemberSplitta middags kycklingen på middag och lunch så du tar in 200g kyckling på lunchen och 200g på middagen. Som du säger att du inte vill deffa utan gå ner i vikt då funkar detta bra. Lite fiberrik kost skulle jag gärna vilja ha med fast som du säger att detta inte är deff utan viktnedgång för i en deff vill man ju bibehålla muskelmassan och få bort fettet.
Du kommer tappa ca 1.6-1.7kg/vecka förutsatt att du håller detta, tycker inte du borde dra ner på kalorierna ytterliggare på helgerna.
BMR på 3000kcal per dag? Detta är vad din kropp gör av med i viloläge tror du syftar på din totala förbränning per dag.
Resultatet kommer ta ca 7-8v att nå. Tänk på att första veckan/veckorna tappar du mycket vatten i kroppen så bli inte för glad eller orolig.
Lycka till!
1 april, 2013 at 19:33 #1075543Anonym anvandareMemberVincent94 wrote:Splitta middags kycklingen på middag och lunch så du tar in 200g kyckling på lunchen och 200g på middagen. Som du säger att du inte vill deffa utan gå ner i vikt då funkar detta bra. Lite fiberrik kost skulle jag gärna vilja ha med fast som du säger att detta inte är deff utan viktnedgång för i en deff vill man ju bibehålla muskelmassan och få bort fettet.Du kommer tappa ca 1.6-1.7kg/vecka förutsatt att du håller detta, tycker inte du borde dra ner på kalorierna ytterliggare på helgerna.
BMR på 3000kcal per dag? Detta är vad din kropp gör av med i viloläge tror du syftar på din totala förbränning per dag.
Resultatet kommer ta ca 7-8v att nå. Tänk på att första veckan/veckorna tappar du mycket vatten i kroppen så bli inte för glad eller orolig.
Lycka till!
Tack! Du är en av de få som har förståt att detta inte är en deff, tack!
Och jag har fått det där med Bmr om bakfoten, jag räknade ju ut min aktivitet också
Jag skulle gärna dela på kycklingen, men jag går sista året på gymnasiet i Lund, och det är en liten bit att gå till närmaste krog,tyvärr:
jag gick precis på Vlcd och där förlorade jag nog mycket vatten, gick ner 15kg på en månad. Hur mycket vatten tror du jag förlorade?
1 april, 2013 at 19:48 #1075545Anonym anvandareMemberAh om du låg lågt på kolhyderater sedan tidigare så kanske du redan tappat ut vätskan. Av de 15kg ksk 3 var vatten vad vet jag Jag tappade 2kg vatten när jag började min deff i vintras!
6 juni, 2013 at 13:23 #1077401Anonym anvandareMemberDe populäraste örterna i Sverige för det och också de som är hälsosamma för kroppen är Garcinia och Indisk Myrra (Guggul). För viktminskning fungerar det på det här viset. De blockerar fett från att upptas av kroppen och istället passerar det enkelt genom systemet och transporteras tu ur kroppen. Ämnesomsättningen ökar också utan att du får ökade hungerskänslor, vilket är en avgörande pusselbit i en lyckad viktminskning och långvarig viktnedgång. Sen utöver detta som en bonus transporterar både Garcinia och Indisk Myrra (Guggul) ut farligt kolesterol ur kroppen, vilket leder till en förbättrad hälsa och ett bättre välmående. http://www.bantningsproffsen.se/bantningsprodukter/12-te-viktminskning.html
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.