Home › Forums › Deff och fettminskning › Viktminskning samt volym/styrke -ökning samtidigt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 januari, 2014 at 20:54 #104617Anonym anvandareMember27 januari, 2014 at 20:54 #1080699Anonym anvandareMember
Tjenare,
Mitt första inlägg på forumet efter att slösurfat runt här i en månads tid, har hittat en massa bra svar på mina frågor men just denna fråga har jag inte hittat något vettigt svar på. Ber om ursäkt om ämnet redan diskuterats och jag inte lyckats hitta det
Fakta om mig/min kropp:
Ålder: 28
Längd: 169 cm
Vikt: 93 kg
Magomkrets: 102 cm
Kroppsfett: 28 % / 26 kg fett (uppskattat med Accu-test)Mina kostvanor: (Nytt sen årsskiftet, tidigare har jag att döma av ovanstående mått, grisat rätt rejält )
07.00 – Frukost – 2 stora kokta ägg, 1 näve nötter (Cashew naturell/valnöt naturell blandat), 4g omega 3, och en grogg av örter och grönsaker (supergreens)
09.00 – Mellis – Proteinshake (DoublePro, enda jag kan dricka med min laktosintollerans, har prövat isolat, men det funkade inte.. Detta innehåller 80% kassein, 20% vassleisolat)
12.00 – Lunch: ~250g magert kött/fisk/kyckling + 250g grönsaker såsom broccoli/babyspenat + 1 avokado
15.00 – mellis: Proteinshake
18.00 – Middag: Samma som lunch + 4g omega 3 (dock ingen avokado)
21.00 – Mellis: ProteinshakeDetta ovan gäller träningsfria dagar, på träningsdagarna så dricker jag 6g EAA (ESAPRO) direkt innan jag lyfter skrot och dricker en proteinshake (1 shake mer än träningsfria dagar) påväg hem från gymmet, i väntan på middagen som jag äter inom 1 timme från passets slut.
Träningen består idagsläget av mycket basövningar, inte så mycket isolerade övningar. jag tränar minst 2ggr i veckan men strävar efter 3 ggr i veckan.. jag vilar 90 sekunder mellan seten och kör powerset, två övningar med 45 sekunders vila. Passet tar i runda slängar 50-60 minuter att utföra och jag kör 3 set och 8-10 reps så tungt jag klarar av (inte så tungt då jag är väldigt otränad och suttit och latat mig i soffan/kontoret i mååååånga år)
Jag förstår att det inte är någon magi det här, men jag är lite kluven i tolkningarna och att kunna läsa mellan raderna, det jag förstått är:
Kaloriunderskott: Viktminskning (Ej optimalt för hypertrofi)
Kaloriöverskott: Viktökning (Optimalt för hypertrofi)Jag vill dels bli smalare och lättare, men samtidigt öka i styrka och muskelvolym (unik, som alla andra ) Det jag undrar är om jag i teorin, iallafall i början har lite fördel av att vara överviktig? Det jag tänker på och som jag läst är att varje kilo fett kan frigöra 70 Kcal / dygn, vilket i mitt fall borde bli ~1820 Kcal/dygn, kan man räkna in dessa i det dagliga ”energiintaget” och således påstå att man ligger på/i närheten av energibalans tillsammans med den dagliga kosten, som egentligen är kaloriunderskott i sig och därmed förbränna fett men samtidigt bygga muskler?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.