viktnedgång för powerlifter?!

Home Forums Deff och fettminskning viktnedgång för powerlifter?!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!
    Jag är en 19 årig powerlifter som väger cirka 90kg. men jag skulle jättegärna gå ner en viktklass.. alltså ner till klass 83kg. Men har 3-4 tunga träningar i veckan i vårat powerlifter-lag vilket tar mycket energi till att träna något annat vid sidan av. jag har en del fett, säkert nåt kilo som jag mer än gärna skulle bränna bort så jag äntligen kan komma in i klass 83 samtidigt som jag får en mer rippad kropp. mina matvanor är normala, äter på mitt gymnasium, äter bra middag osv, men verkar bara öka i vikt..

Känns som en lite dum fråga de här men jag vill gärna ha råd från dom som vet. skulle vara perfekt med en del kostråd, vad ska jag äta/inte äta. vad mer ska jag träna för effektiv fettförbränning?

Tack för snabba svar!:emo-thumb

powerliftersweden wrote:
    Hej!
    Jag är en 19 årig powerlifter som väger cirka 90kg. men jag skulle jättegärna gå ner en viktklass.. alltså ner till klass 83kg. Men har 3-4 tunga träningar i veckan i vårat powerlifter-lag vilket tar mycket energi till att träna något annat vid sidan av. jag har en del fett, säkert nåt kilo som jag mer än gärna skulle bränna bort så jag äntligen kan komma in i klass 83 samtidigt som jag får en mer rippad kropp. mina matvanor är normala, äter på mitt gymnasium, äter bra middag osv, men verkar bara öka i vikt..

Känns som en lite dum fråga de här men jag vill gärna ha råd från dom som vet. skulle vara perfekt med en del kostråd, vad ska jag äta/inte äta. vad mer ska jag träna för effektiv fettförbränning?

Tack för snabba svar!:emo-thumb

Skippa allt med socker.Se till att äta rikligt med proteiner och långsamma kolisar såsom quinoa eller potais eller ris.Ät endast snabba kolisar efter träning.max 1 timma efter träning kan du äta bananer osv då kroppen skriker efter näring.
    Du nämner inget om konditionträning…kanske kan du jogga dig i form det brukar funka för dom flesta elelr annars ta några kvälls eller morgonpromenader i rask takt.

Lycka till:up:

Tack så sjukt mycket för tipsen! någon får gärna ge mig ett simpelt bas-schema som jag kan putsa lite på?:) Har träning mån-ons-fre och kan klämma in konditionsträning eller liknande som nämnt:)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.