VLCD, bra idé,eller? + blandning av kosttillskott

Home Forums Deff och fettminskning VLCD, bra idé,eller? + blandning av kosttillskott

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hallåja!

Köpte på mig 3 burkar Jungle Warfare precis, och går lite i funderingarna när jag ska ta dom.

Tankarna går såhär:

Brorsan har gått till o från på cambridgedieten nu, sen februari o tappat ca 30kg, jag är väldigt mycket emot den formen av diet, för jag har svårt o tänka mig att det kan vara hälsosamt på något vis att leva på ca 500kcal om dagen,+ en massa vatten?

Uppenbarligen har han mått kanon,gått ner en massa i vikt och vart piggare/mer driftig än han annars brukar vara..

Funderar då om jag själv ska hoppa på detta ett tag, o ge det en chans.
    I dagsläget har jag för dålig självdiciplin för att fixa dehär med o laga bra mat konstant o inte falla tillbaka på nå annat, så kanske kan funka och ge de en start o komma igång med detta?

MEN, vad hade ni gjort?

Tänkte om jag kör en första cambridgediet sep-nov (inte ren kur hela tiden dock).

Sen Dec-januari laga bra mat, mycket protein och hela faderullan, hoppa på o köra 6-8veckor på JW o träna stenhårt igen (trist o dieta över julen, när det endå bjuds så fin mat då! :D:emo-thumb)

Februari – när de nu blir, tills man känner sig någorlunda nöjd över vikt/utseende, gå på cambridge igen? Vi tar som ex februari-april, och i början av april hoppa på JW igen o träna på? (Får i sånnafall beställa en burk till så man har tills dess).

Hur låter upplägget som sådant? Blir de bara pannkaka av att dieta,sen träna, sen dieta igen?

Övriga kosttillskott jag redan har, kan/ska jag kombinera dessa under någon av tiderna?

Olimp multivitamin
    BCAA
    HMB-olon
    Kreatin
    Glutamin
    NO-extreme
    Knockout
    Green tea
    ZMA
    ALA
    Omega 3
    rosenrot
    L-Argiplex

Peptipower Classic
    Isopure

Ursäkta att det blev mycket,och ganska rörigt, men det är så de är i huvet justnu =)

Cambridge är värdelöst. Kolla upp ”[http://forum.body.se/showthread.php?t=5414 Den Termogena Dieten]” här på Body.

Jo DTD har ja kikat på förut , vet dock inte om ja varken KAN äta så mkt, eller har råd heller för den delen, så mkt ex kött blir dyrt!

Ang whey o de, jo de sant, skrev dock bara vilka tillskott jag har, o med frågan om/när jag ska blanda dom?_whey kan ju bli under byggarfasen?

Man kan tro att syftet med din diet är att krångla så mycket det bara går så du glömmer bort hungern mitt i allt onödigt överanalyserande och tillskottsonanerande. Det lär ta både tidoch kraft så du kanske glömmer bort att vara hungrig.:)

Jag skulle köra på omega-3, ditt kreatin och dina BCAA. Vill du köra en Cambridge så kan du väl göra det men jag skulle i alla fall komplettera med kanske 3 ägg och två prtioner broccoli om dagen. Då blir ju kosten LITE mer vettig i alla fall och ett SÅ extremt underskott behöver du inte.

Eddie Vedder wrote:
    Man kan tro att syftet med din diet är att krångla så mycket det bara går så du glömmer bort hungern mitt i allt onödigt överanalyserande och tillskottsonanerande. Det lär ta både tidoch kraft så du kanske glömmer bort att vara hungrig.:)

Jag skulle köra på omega-3, ditt kreatin och dina BCAA. Vill du köra en Cambridge så kan du väl göra det men jag skulle i alla fall komplettera med kanske 3 ägg och två prtioner broccoli om dagen. Då blir ju kosten LITE mer vettig i alla fall och ett SÅ extremt underskott behöver du inte.

Nejnej inte de syftet, skrev bara att de tillskotten HAR jag hemma ( blivit att man köpt nått nytt ibland för o prova osv) så om nått skulle användas nu, då i vilken fas menade jag. Inte att allt skulle användas hela tiden..

Spec hungrig brukar ja inte vara, inte stor i maten eller så, därför ja tvivlar på att ja skulle klara en termogen diet, där de verkar bli väldigt mkt mat,i proteinform då.

Jo de låter väl vettigt isåfall! Kan ju varken va kul eller nyttigt o bara gå på ”soppdiet”,inte tugga nånting…

Men övrigt då, de olika deff/byggarfaserna jag tänkt mig, låter det helt fel? Eller kan man göra så med någorlunda resultat?

De blir ett experiment med mig själv :|

Mr_c wrote:
    Spec hungrig brukar ja inte vara, inte stor i maten eller så, därför ja tvivlar på att ja skulle klara en termogen diet, där de verkar bli väldigt mkt mat,i proteinform då.

Då tycker jag Cambridge är direkt korkat i ditt fall. Har du fått gåvan att kunna äta lite utan att känna dig hungrig kan du ju snickra ihop en alldeles utmärkt kost på jättelitet intag.

Fet fisk, ägg, en och annan portion nötkött, ost, spenat, broccoli, kanske någon ärt- och morotsmix och så ett multivitaminpreparat och omega-3 på det så kan kosten bli kanon trots lågt intag som tusan. Bara proteinnivån är hög nog.

Eddie Vedder wrote:
    Då tycker jag Cambridge är direkt korkat i ditt fall. Har du fått gåvan att kunna äta lite utan att känna dig hungrig kan du ju snickra ihop en alldeles utmärkt kost på jättelitet intag.

Fet fisk, ägg, en och annan portion nötkött, ost, spenat, broccoli, kanske någon ärt- och morotsmix och så ett multivitaminpreparat och omega-3 på det så kan kosten bli kanon trots lågt intag som tusan. Bara proteinnivån är hög nog.

Ungefär så kör jag med min kost och det fungerar väldigt bra!:up:

Eddie Vedder wrote:

Vilka nivåer tycker du man ska ligga på då?

Låter väl vettigt annars =), kan ge de ett försök, bara så otroligt dålig på o komma på saker som passar ihop, eller hur fisken/köttet ska tillagas osv :whistle:

Mr_c wrote:
    Vilka nivåer tycker du man ska ligga på då?

Tycker du själv att du har gett någon information att grunda ett sådant råd på?

Men vad jag ALLTID tycker man bör sträva efter är i alla fall ett minimumintag av 2g protein/kg kroppsvikt och en bra fettkälla i varje måltid. Fettkällan kan vara äggula, fett från fisk, fett från kött fett, från ost, fett från grädde, från några kapslar omega-3, från en god dressing på t.ex. olivolja eller rapsolja. En variation helt enkelt där fettet kommer från nyttiga livsmedel i övrigt.

Mr_c wrote:
    Låter väl vettigt annars =), kan ge de ett försök, bara så otroligt dålig på o komma på saker som passar ihop, eller hur fisken/köttet ska tillagas osv :whistle:

Då får du helt enkelt lära dig, kan man inte ens grunderna i matlagning är det något som inte står rätt till. Du borde väl ha ätit mat hela ditt liv och vet hur man steker ett ägg, steker en köttbit, kokar broccoli?

Eddie Vedder wrote:
    Tycker du själv att du har gett någon information att grunda ett sådant råd på?

Men vad jag ALLTID tycker man bör sträva efter är i alla fall ett minimumintag av 2g protein/kg kroppsvikt och en bra fettkälla i varje måltid. Fettkällan kan vara äggula, fett från fisk, fett från kött fett, från ost, fett från grädde, från några kapslar omega-3, från en god dressing på t.ex. olivolja eller rapsolja. En variation helt enkelt där fettet kommer från nyttiga livsmedel i övrigt.

Då får du helt enkelt lära dig, kan man inte ens grunderna i matlagning är det något som inte står rätt till. Du borde väl ha ätit mat hela ditt liv och vet hur man steker ett ägg, steker en köttbit, kokar broccoli?

Uttröck mig lite fel då, jo vet hur den ska tillagas, men dålig på o hitta på kombinationer av kryddning etc. Spec av fisk, kött brukar bli bra =).

Men då har jag lite att gå på, ska räkna lite på livsmedelsverket o så nu när jag har en stund över =)

Tack för tipsen

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.