VLCD-kur som motivationssporre -> deff

Home Forums Deff och fettminskning VLCD-kur som motivationssporre -> deff

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Sökt en del men inte direkt funnit något, kanske en o annan tråd men ingen har diskuterat det jag undrar:
    Ni som kört en VLCD-kur på något pulver i kanske 1-2 veckor som motivationssporr, o sen övergått till en kaloriberäknad deff, kanske på -500 kcal eller -1000 kcal per dag, har ni gått upp? vet att man ändå ligger på minus, men jag menar de är ju skillnad på o käka 500-600 kcal / dag på VLCD-kuren än ex 1400 kcal/ dag (då ligger jag på -1000) i minus.
    Men det funkar alltså? Att käka VLCD o sen gå över till en schysst deff me en kaloribudget?

Gärna dela me er om hur de gick oxå! :up:

VLCD är ju i detta fall Very Low Calorie Diet och man beräknas väl ligga runt 800kcal/dag va?

Ville bara dubbelkolla, har inte själv testat så jag kan inte svara på din fråga. Men generellt kan jag ju säga att med ett så lågt energiintag under en kort period så kommer du givetvis tappa en del glykogen+vätska samt bulkinnehåll i tarmarna som därefter kommer fyllas på när du höjer kaloriintaget till 1400kcal/dag igen.
    Exakt hur stor skillnaden blir är omöjligt att säga men jag tippar på att du kommer gå upp lite i vikt när du slutar VLCD-kuren.

Men som sagt, jag har inte själv provat och skulle aldrig göra heller, men som en motivationsboost fungerar det säkert bra ;)

Vad är det som inte skulle funka? Tror du man skulle gå upp i fettvikt när man byter från VLCD/pulver till vanlig deff med kaloriunderskott?

maod wrote:
    vad är det som inte skulle funka? Tror du man skulle gå upp i fettvikt när man byter från vlcd/pulver till vanlig deff med kaloriunderskott?

(y)

Spelar väl ingen roll om du äter pulver eller mat så länge kalorierna är dom samma. Underskott är underskott oavsett om du äter det i smör eller broccoli.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.