Bygga, bygga, bygga!!!

Home Forums Fitness Bygga, bygga, bygga!!!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej alla!
    Är helt nyreggad på detta forum men har besökt er i bland i smyg för att få svar på lite frågor.
    Jag har tränat några år på gym tidigare men har nyligen kommit tillbaka efter ett par års uppehåll då jag varit gravid osv.
    Har tränat intensivt de senaste månaderna och har nu bestämt mig för att nå ett mål jag alltid drömt om. Jag vill ställa upp i Body fitness. Inte bestämt när jag ska bli klar men det lär väl tiden utvisa.
    Tränar mellan 4 och 6 dgr ren styrketräning och skippar helt kondition nu under uppbyggnad.
    Väger idag 70 kg och är 170 cm lång, har en hel del fett på kroppen men börjar oxå se tydligare muskler på framförallt armar och axlar samt lår.
    Egentligen skulle jag vilja ha kostråd.
    Käkar kosttillskott i form av proteinpulver, fiskleverolja, vitaminer/mineraler och kreatin.
    Förutom det försöker jag hålla mig till fullkornsprodukter, mycket grönsaker och kött (mest rött men försöker klämma in lite kyckling/kalkon varje dag)
    Är bröd ok som mellanmål om det är typ fullkorn eller bör man skippa det och kanske i stället ta lite keso och något kött samt lite grönsaker?
    Kesella snackar många om är det lätt då eller?
    Förslag på mellanmål?
    Äter och är idag hungrig varannan till var tjedje timme men tar minst 2 ggr om dagen proteindrink då och ingenting till.

Är väl som många andra rädd att gå upp för mycket i fettvikt men visst är det så att jag kan helt enkelt inte låta bli att gå upp i fett om jag vill bygga?
    Tacksam för hjälpande svar.

Jag bulkar för fullt och äter i stort sett som vanligt dock äter jag mer mängd och har bytt ut grön mjölk mot röd, äter mer ägg än tidigare,Äter feta såser till maten och har mer ost på mackorna samt steker i lite mer smår.Sånna här små detaljer har gjort många många extra kalorier för mig iallafall!

Sedan de som jag lägger till är proteinpulver 2 ggr om dagen samt 1 protion gainer fördelat på 2 portioner då 1 år för stor.

Viss fett får man dessvärre räknat med.Jag har gått upp runt 10 kilo nu och kan väl säga att jag är långt ifrån fet. utan mestadels är rena muskler=) Jag unnar mig en pizza oftast på fredagar ocg jag äter mycket nötter mest som godis=) jordnötssmör på en macka till kvällen Jumma=)=)

Tack för svaret, låter som ett helt ok sätt att leva :D
    Får väl lida destu mer sen när det blir deff, men det tar vi då.

Lima wrote:
    Tack för svaret, låter som ett helt ok sätt att leva :D
    Får väl lida destu mer sen när det blir deff, men det tar vi då.

haha ja man lever livet just nu… sedan ska man deffa och då är det inte lika roligt längre..Då får man drömma sig bort bland maten haha

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.