Bygga större muskler

Home Forums Fitness Bygga större muskler

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej
    Jag e ny på denna hemsida och jag tror kan få mer hjälp här än på vanliga forum. När man ska bygga större muskler, e de då större vikter o färre reps? Har kört typ normala vikter o många reps ( 15-20 ). om jag har förstått de e de ”uthållighets” träning för musklerna? Och skulle gärna vilja veta bra magmuskel övningar? Har bara lite fett på magen men vill gärna ha former.

Tips någon?

[Jag har kört bägge

Jag börjar alltid mina övningar med låga vikter med många rep 12 st för att värma upp
    Sedan kör jag på max så mkt jag orkar i så många reps jag klarar av.. det som är viktigt är att man inte slänger up och ner vikter utan långsamt tillbaks i kontrollerad tagning!

Sedan går jag ner i vikter och då kör jag 6-8 rep och avslutar med en lätt vikt igen för att varva ner!

Jag har växt på dessa övningsmetoder iallafall och verkar funka oki för min kropp.

Men det finns oändligt många olika variationer.. det bästa är nästan att ta kontakt med en PT och få enn träningsschema utskrivet=)

Buckett wrote:
    skulle gärna vilja veta bra magmuskel övningar? Har bara lite fett på magen men vill gärna ha former.

Hej välkommen till forumet!

Vad gällande övningar och hur du ska utföra dessa så håller jag med Blobas här. Kontakta en personlig tränare som anpassar ett schema efter dina mål.

Det finns inga speciella magövningar som gör att man kommer att se dina magmuskler (magrutor) bättre. Det fettet som sitter kring mage/midja behöver du bli av med. Att bränna fett på bara magen är omöjligt, du behöver ligga på ett energiunderskott. Dvs, förbrukar mer energi än vad du stoppar i munnen.
    Läs mer om det här: [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

Oroa dig inte för fettet på magen till en början. Börja med att träna upp en bra grundfysik genom styrketräning. Se till att äta en proteinrik kost följt av kolhydrater och bra fetter. Sen när du är nöjd med din form så gå på en diet för att sedan forma kroppen efter dina muskler.

Lycka till! :up:

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.