Fråga till oss tjejer – Tatuering i Sthlm

Home Forums Fitness Fråga till oss tjejer – Tatuering i Sthlm

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Är det ngt som har tatuerat ögonbrynen? Vad har ni för erfarenhet av det? Gjorde det ont? Är det ngn som kan ni rekommendera?

:|

Jag skulle aldrig tatuera ögonbrynen. Ser ofta onaturligt ut och vem vet, om modet förändras eller du vill ha dem smalare eller annan form i framtiden. Nej tack till svart blaffa, ja tack till välunderhållna naturliga bryn. :)

tattuera ögonbrynen :O aldrig hört talas om.

måste göra sanslöst ont :P

jag funderade på att göra det för ett par år sedan.

jag är glad att jag lät bli.

Sally Adham wrote:
    Är det ngt som har tatuerat ögonbrynen? Vad har ni för erfarenhet av det? Gjorde det ont? Är det ngn som kan ni rekommendera?

Hallå Sally! Jag har ett tips om en salong, dock i Göteborg men mkt, mkt duktiga, gör ögonbryn, eyeliner, läpplinjen, hela läppar :up: Ang smärta, vill man bli fin så får man lida lite piiin ;). PM:a om du vill ha deras tel och adress :up:

Tanken med det hela är att enbart förstärka/förbättra det som redan finns, dvs så det INTE ser fel ut.

Kosmetisk Tatuering tillåter folk i farten att se fräscha ut – alla tider på dygnet. Det förstärker skönheten ännu mer hos dem som önskar bättra på vad naturen har lagt grunden för.[/b]

Permanent Make-up, även kallat för Kosmetisk Tatuering, Micropigmentering och Semi Permanent Make-up är en sorts kosmetisk tatuering som används för att framhäva ansiktsdragen. Permanent Make-up revolutionerar den traditionella kosmetika världen. Metoden är ingen dagslända, det är snarare framtidens melodi när det gäller kosmetika.

Tänk dig att ha perfekt formade ögonbryn, underbart markerade ögon och sensuella läppar som står sig – inte bara för en dag utan i flera år. Under de senaste 15 åren har den industrin för Kosmetisk Tatuering växt i popularitet sedan den dagen en modig själ lät en tatuerare tatuera ögonbrynen. Idag har tiotusentals kvinnor (och ja, även män!) insett fördelarna med permanent, bekymmersfri, vattenfast infärgning med micropigmentering.

De tre vanligaste behandlingsområden är:

Pemanent Eyebrows (Ögonbryn)
    Permanent Eyeliner
    Permanent Lips and Lip Contours (Läppar)

Före och efterbilder :emo-thumb

Jag har sett många som tatuerat ögonbrynen (både på flera fitness tjejer och några ”vanliga”) och det ser hur snyggt ut som helst! :nod

Sen skulle jag gärna föredra svar på mina frågor – no hard feelings men det är fakta jag vill ha och inte åsikter… smaken är iaf som baken. :)

Annika – Du får hemskt gärna PMa mig deras nr! Tack.

Sally Adham wrote:

Haj Sally!
    Jag har inte tatuerat mina ögonbryn men har gjort permanent make-up. Det betyder att man inte går riktigt lika långt in i huden som vid tatuering och kommer att försvinna inom 2-5 år. Jag gjorde det för att jag har så ljusa ögonbryn så de syns inte alls. Jag tycker att det blev snyggt på mig i alla fall.

Det är nu ett år sedan jag gjorde det och de ser fortfarande fina ut. Det finns många färger att välja mellan. Själv har jag brunsvart, blev lite för mörkt men de har blekts till en naturlig färg nu. Tänk på att färgen blir ganska stark i början men bleknar snabbt av efter någon vecka till en mer naturlig färg. Man brukar fylla i ögonbrynen 2-3 gånger efter 1:a gången beroende på hur pass intensiv färg man vill ha.

Här har du en länk där det står mer utförligt vad Permanent make-up är: [http://www.sannakliniken.se/kosmetisk_tatuering.htm]

Där jag var och gjorde det använde de bedövningsgel så det kändes inte så farligt. Men jag måste erkänna att det inte var smärtfritt, det kändes som en brännande känsla, men inte så att man inte stod ut.

Jag gjorde detta i Hässleholm (Skåne), det är ju lite för långt för dig att åka. Tyvärr vet jag inte fler som gör det där du bor.

Hoppas du har fått svar på dina frågor.
    MVH/Susanne

Mirre wrote:
    Jag skulle aldrig tatuera ögonbrynen. Ser ofta onaturligt ut och vem vet, om modet förändras eller du vill ha dem smalare eller annan form i framtiden. Nej tack till svart blaffa, ja tack till välunderhållna naturliga bryn. :)

Man kan alltid göra en cover-up:D

Celox wrote:
    Man kan alltid göra en cover-up:D

Det förklarar en del..:p

Sally Adham wrote:
    Jag har sett många som tatuerat ögonbrynen (både på flera fitness tjejer och några ”vanliga”) och det ser hur snyggt ut som helst! :nod

Sen skulle jag gärna föredra svar på mina frågor – no hard feelings men det är fakta jag vill ha och inte åsikter… smaken är iaf som baken. :)

Annika – Du får hemskt gärna PMa mig deras nr! Tack.

Hej tjejen!!

Jag har tatuerat ögonbrynen och är så otroligt nöjd!
    Som någon skrev här också, man går ju inte så djupt in och det försvinner efter 2-5 år.
    Bara att fylla på när det bleknat.
    Gäller bara att gå till någon som verkligen är duktig på handen.

Lycka till! :)

Min kära mor gjorde någon slags pigmentering då hon hade väldigt lite egna ögonbryn.. först tycket jag att själva modellen som ritats såg för ”ungt” designat ut på henne och att det såg påmålat ut… Färgen blev för skarp tyckte jag, detta la sig dock senare då färgen tappade lite efter ett tag. Idag tycker jag det ser helt okej ut trots att hon nästan bara har på målat och inga ögonbryn själv!

Smärtan tror jag inte hon tyckte var sådär jätte ond heller!

Hejsan!
    Har ingen erfarenhet av bryn men,
    jag har tatuerat in eyeliner på övre fransraden. Och funderar på att även köra nedre… Vet ju inte hur det känns att göra brynet, men vid eyeliner kan jag iallafall säag att det kändes, trots att jag fick bedövninssalva. Detgjorde inte jätte ont (svårast var nog att hålla uppe ögonen som bara ville blinka heela tiden!) men man kände det juh! Sedan var det inte så jätte roligt att visa sej veckan efter eftersom ögonlocken var rejält upp svullade!

Nu (ett halvår senare) är jag dock nöjd med den. Jätte skönt efter svettiga pass att åtminstone något sitter kvar ;)….

Lyck till!

Sashli wrote:
    Jag har tatuerat ögonbrynen och är så otroligt nöjd!

Hos vem gjorde du? Har du gjort det efter att vi sågs i Västerås i höstas? Å hur ont gjorde det på dig?

Clara.D wrote:
    jag har tatuerat in eyeliner på övre fransraden.

Klara har du ngn bild som du kan maila mig? Har självklart sett sånna på nätet men vet ju inte hur ”ärliga” de är.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.