Fråga till oss tjejer – Tatuering i Sthlm

Home Forums Fitness Fråga till oss tjejer – Tatuering i Sthlm

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Har sett ett par skräckexempel på ögonbrynstatueringar, vill du tatuera dig, se
    till att se exempel på vad tatueraren gjort tidigare. Tänk också på att
    ”less is more” är du blond så tatuera inte alltför mörk färg på ögonbrynen.
    Ta reda på hur färgen du valt kommer se ut när det gått ett tag, sett nåt
    exempel på ögonbrynstatueringar som börjat skifta i blått o grönt..
    Själv gillar jag att kunna variera formen på mina ögonbryn så jag skulle inte
    tatuera dem, tänk på att även i ögonbryn så går det ”mode” även om man inte
    tänker på det på samma sätt som med smink & kläder..

Var nogrann med att få det rätt, lycka till!

Sally Adham wrote:
    Hos vem gjorde du? Har du gjort det efter att vi sågs i Västerås i höstas? Å hur ont gjorde det på dig?

Klara har du ngn bild som du kan maila mig? Har självklart sett sånna på nätet men vet ju inte hur ”ärliga” de är.

Gjorde det här: [http://www.studiofanny.se http://www.studiofanny.se]
    Hon är super duktig!!

Ja, då hade jag faktiskt gjort det. Det var min andra gång jag gjorde det… men sista gången jag gjorde det var ett tag sen så snart ska jag fylla på igen. Jag ville inte göra jätte ”djup” tatuering så jag kan ändra form efter 1-2 år om jag vill ;) .. annars håller det längre om man vill så.

Klart det känns (jag är jätte känslig). Känslan är mer brännande och man känner sig varm liksom. Det känns mest i början, men sen blir det bedövat, så det är ok. Hon är jätte försiktig och låter dig ta den tid du behöver ifall det skulle kännas obehagligt.
    Se själv hur det blev. Jag är super nöjd med hennes jobb iallafall :up:

ser det inte lite konstigt ut om man tex kollar från sidan på någon som har sånnadär ögonbryn? Lär ju se helt platt ut? eller är det något ja inte har förstått?

Hej Sally!

Gå in o kika på [http://www.beautycenter.se] ,där tatuerade jag mina ögonbryn och jag blev supernöjd=) Finns iaf mycket info på sidan och salongen ligger i stockholm på Drottninggatan. Lycka till! //Carola

-CAROLA- wrote:
    Hej Sally!

Gå in o kika på [http://www.beautycenter.se] ,där tatuerade jag mina ögonbryn och jag blev supernöjd=) Finns iaf mycket info på sidan och salongen ligger i stockholm på Drottninggatan. Lycka till! //Carola

Hej Carola,

Jag var dit och träffade Agneta i förra veckan. Tänkte höra ifall du har före och efter bild jag kan kolla på? Lite annorlunda att hon tatuerar ”sträck” men kan tänka mig att det blir mer levande…. Tack för tipset! :up:

Jag själv har ett jack i ögonbrynet som jag fick förra året när jag ramlade pga intag av dumheter! Har nu alltså ett ärr rakt över ögonbrynet, och nej det är inte så snyggt som det låter! Jag kommer alltid ha det där känns det som!

Tror ni att sånhär tatuering kan dölja ärret?? :)

Jag tycker att du är mer manlig med jacket än med ett tatuerad ögonbryn.
    Tänk när du blir gammal och gråhårig och har ögonbryn som är också gråhåriga hur det kommer att se ut.

Tjejen har tatuerat ögonbrynen och det ser helt okej ut. Tror hon gjorde det i stockholm. Ska fråga när jag får till fälle :)

kiRRe wrote:
    Jag själv har ett jack i ögonbrynet som jag fick förra året när jag ramlade pga intag av dumheter! Har nu alltså ett ärr rakt över ögonbrynet, och nej det är inte så snyggt som det låter! Jag kommer alltid ha det där känns det som!

Tror ni att sånhär tatuering kan dölja ärret?? :)

Minns att Dyland (hette han så?) från Beverly Hills hade ett ”ärr” över ena ögonbrynet, inget fel alls, snarare tvärtom… ;) =) Men tror säkerligen det går att tatuera det snyggt! :)

Susanne O wrote:
    Haj Sally!
    Jag har inte tatuerat mina ögonbryn men har gjort permanent make-up. Det betyder att man inte går riktigt lika långt in i huden som vid tatuering och kommer att försvinna inom 2-5 år. Jag gjorde det för att jag har så ljusa ögonbryn så de syns inte alls. Jag tycker att det blev snyggt på mig i alla fall.

Det är nu ett år sedan jag gjorde det och de ser fortfarande fina ut. Det finns många färger att välja mellan. Själv har jag brunsvart, blev lite för mörkt men de har blekts till en naturlig färg nu. Tänk på att färgen blir ganska stark i början men bleknar snabbt av efter någon vecka till en mer naturlig färg. Man brukar fylla i ögonbrynen 2-3 gånger efter 1:a gången beroende på hur pass intensiv färg man vill ha.

Här har du en länk där det står mer utförligt vad Permanent make-up är: [http://www.sannakliniken.se/kosmetisk_tatuering.htm]

Där jag var och gjorde det använde de bedövningsgel så det kändes inte så farligt. Men jag måste erkänna att det inte var smärtfritt, det kändes som en brännande känsla, men inte så att man inte stod ut.

Jag gjorde detta i Hässleholm (Skåne), det är ju lite för långt för dig att åka. Tyvärr vet jag inte fler som gör det där du bor.

Hoppas du har fått svar på dina frågor.
    MVH/Susanne

En Fråga, var i hässleholm gjorde du det ?
    vad hette stället ?
    har du bilder på hur det blev (: ?
    nyfiken.. funderat ett tag på att fixa till ögonbrynen, är så trött på mina.

Celox wrote:
    Jag tycker att du är mer manlig med jacket än med ett tatuerad ögonbryn.
    Tänk när du blir gammal och gråhårig och har ögonbryn som är också gråhåriga hur det kommer att se ut.

Da fargar man bara sina ogonbryn :)

On topic, har en moster som har det som jobb sen ett antal ar tillbaka, inga missnojda kunder an sa lange. Galler bara att den som gor det ar duktig, sen angaende smarta sa ska det inte vara sa farligt.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.