Gravid och magrutor???

Home Forums Fitness Gravid och magrutor???

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej!
    för er som hade magrutor innan graviditeten, hur lång tid tog det innan magen började synas?

/t

Min mage började synas någon gång mellan vecka 17-20. Tror inte att det har någon betydelse på om du har magrutor eller inte när det syns.

Däremot sa barnmorskan i slutet av graviditeten när hon skulle känna på om barnet vänt sig, att det var mycket svårt att känna på mig eftersom hon kände min magmuskulatur så tydligt. Men det är kanske individuellt beroende på hur man bär barnet, högt eller lågt.

Jag skulle vilja säga att jag haft stor nytta av att vara vältränad när jag både burit och fött båda mina barn.

ok. i min förra graviditet så hade jag knappt någa magmuskler nämligen. Men i v.17-20 då det började synas, försvann rutorna då så att säga? har svårt att tänka mig hur det kommer se ut nämligen… fattar ju att man inte ha rutor ovanpå kulan! =)

Tuvstarr wrote:
    ok. i min förra graviditet så hade jag knappt någa magmuskler nämligen. Men i v.17-20 då det började synas, försvann rutorna då så att säga? har svårt att tänka mig hur det kommer se ut nämligen… fattar ju att man inte ha rutor ovanpå kulan! =)

Jag själv tyckte att det började synas en kula v.11-12 iom att jag hade en platt mage innan graviditeten. Men ingen i min omgivning såg att jag var gravid förrän vid v.17-19 :) och då tyckte jag själv att jag var ENORM :p

Rutorna ”mitt på” sas försvann ganska fort men jag hade fortfarande markeringar i sidorna intill sista veckan..

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.