gymnastik boxning?

Home Forums Fitness gymnastik boxning?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

hey !
    jag har tränat på gymm i 3år nu med strikt kost, samt vila. på den tiden har jag ökat från 63kg till 72kg.
    jag har fått fram ganska mycket former, men magen har jag bara fått vaga konturer på, jag tränar den hårt 3ggr i veckan. men jag får inte de resultat jag vill ha, djupet som skapas efter tillväxten.

jag har planer på att börja med någon form av effektiv gymnastik, som tränar kroppen hårt, finns de någon sopm har något förslag för gymnastik där man tränar muskelaturen extremt, efter att ha sett gymnasternas fysik väktes intresset.

även planer på att börja med boxning, sett att många boxare får bra fysik längst midjan.

förslag?

tack på förhand // Ramses.

du kanske får se över din teknik lr prova nya övningar. men att börja i en sport för att få ”finare” kropp låter ju inte direkt som nått jag skulle satsa på. ska man utöva en sport så ska man göra det för att det är kul i mitt tycke :)

Variera din magträning med övningar set och reps ett pass kan du köra tungt med 5-7 reps och det andra passet med 15-20 reps. och ju mindre fett du har på kroppen desto mer syns dina muskler och angående boxarna så har endel ganska välutväcklad fysik pga att dom lyfter vikter några gånger i veckan.

Som en redan sagt se över tekniken.. det gäller ju att få kontakt med muskeln först och främst närman känner att man får de har man jobbat in tekniken DÅ kan man även öka på vikterna…Detta gäller ju i allaövningar med kroppen.

Kör olika övningar.. ligg på en boll på rygg med benen på golvet och gör sit up gör åt olika håll.

Eller sitt på en lutande bänk och håll upp kroppen och för överkroppen till vänster höger under 1 minut.. sedan håller du den still 1 minut först åt höger sedan rakt på sedan till höger.
    Detta är otroligt jobbigt menbra för magen=)

Ut och spring är också ett sätt att träna magen även om man inte tror det.. håll in magen när du springer och sträck på ryggen så kommer du känna av magen om du löper 5 km.:)

Jag tror inte boxning i sig ger bättre magrutor jag köriof inte boxning men tränar thaiboxning det är snarliknande.. det är mer armar/axlar och flåset man tränar där.
    Magen som boxarna har får dom så alla andra.. genom att gymma!:)

Vilken typ av gymnastik är det du talar om? ag, rg, trupp? Du kommer inte få någon behållning av att börja träna gymnastik vid vuxen ålder.
    Som ”gammal” truppgymnast kan jag väl bekräfta att vi tränade en del bålstabilitet och magstyrka för att komplettera.

En övning du kan testa som vi körde är att istället för att köra ett visst antal reps per magövning så höll vi på i, säg 1 minut per övning där man försökte få in så många repetitioner som möjligt. Efter detta så vilar du i 30 sek och går sedan igenom samma förfarande med en ny magövning. Samlar du ihop en 6-7 eller fler magövningar så får du ett träningspass som tar rejält. Situps, fällknivar, benpendlingar.. you name it!

Lycka till.

Du är alltså för fet för att ha bra definition. Sluta äta så mycket så ordnar det sig snart. Proffsboxare är riktigt rippade.

Nja. Det hjälper till.
    Så länge man inte är supertungviktare måste man ju hålla sig inom en viss viktklass och då är det bara att gilla läget. För att vara maximalt konkurrenskraftig gäller det att vara så rippad som det nånsin går.

Flessa wrote:
    +1.

En liten edit bara; de är rippade för att de tränar med en mycket hög frekvens och gör av med så otroligt mycket energi, inte nödvöndigtvis för att det är boxning de ägnar sig åt.

Dom är rippade för att när ni ser dom så har 9av10 gått ner en hel del i vikt inför match…

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.