Hur många enbensböj gör Ni?

Home Forums Fitness Hur många enbensböj gör Ni?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    samutown wrote:
    MP: Hur många gjorde du? Orkade inte kolla hela klippet :D

Va? Det var ju 1 minut och 42 sekunders ögongodis!

Nä, skämt å sido. 33 reps gjorde jag på filmen. Nästa vecka räknar jag med att det blir 40 reps/ben!

jocke wrote:
    Jag håller på med Kettlebell träning och där kör vi pistols med vikt :)

så som denna killen

[youtube=B5ghetKPxgY]

den ingår även i ett test inom RKC beast tamer test

[youtube=KDjvzsbAHKU]

Fast de körde ju bara en….. :)

Jag har kört några gånger hemma på morgonen, anledning är att mitt högerlår är mindre. Jag ska prova att maxa! Nu vet jag att jag klarar 8 per ben.

Prova även att köra pistols på en balansplatta, i början kan det vara lite vingligt men du stärker vristerna fint när du väl kommit igång.

Får man göra enbensböj utan att böja som i ”pistol”. Jag testade men har ju absolut ingen balans men om jag lutar överkroppen framåt och har det ena benet bakåt får jag bra balans iaf.

Insulinus wrote:
    Får man göra enbensböj utan att böja som i ”pistol”. Jag testade men har ju absolut ingen balans men om jag lutar överkroppen framåt och har det ena benet bakåt får jag bra balans iaf.

ATG blir väl svårt då va?

Har man svårt med balansen kan det nog vara lättare att stå på en plattform, på det viset behöver man inte lyfta fram benet lika långt. Jag tror även att en plattform kan hjälpa personer med långa ben att få lättare med viktfördelningen. Sen om man vill kan man ju gradvis ta bort plattformen tills man kör riktiga pistols.

henkebenke wrote:
    ATG blir väl svårt då va?

Ja, jag fick gå ner till 90 grader sedan luta kroppen bakåt medans jag förde fram benet för att komma ner till ATG.
    Saken är nog som så att jag helt enkelt får träna lite till så balansen kommer.

Nuttte wrote:
    Prova även att köra pistols på en balansplatta, i början kan det vara lite vingligt men du stärker vristerna fint när du väl kommit igång.

Kanske. Själv brukar jag köra på en planka (drygt fotbred) som jag pallat upp på viktplatta. Det blir som en balansplatta det med, fast samtidigt ändå inte.

testade lite på gymmet idag, bra balansövning också:happy:

[http://www.youtube.com/watch?v=u0_1Wzi3exc]

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.