Magrutor efter 3 grav??

Home Forums Fitness Magrutor efter 3 grav??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Hej.Jag har då inte haft magrutor innan grav men hopppas på det nu.Har lite extra hud men inte farligt.Hur är det med dom som tävlar/ tävlat i Bf efter grav.Mirakel magar??

Eller är det bara kniven som gäller?Har som sagt inget xtra veck eller så men jag kan ta en handfull:(
    Hoppas på mirakel nu..
    Ha en trevlig lördag Kramar

Jennie_80 wrote:
    Hej.Jag har då inte haft magrutor innan grav men hopppas på det nu.Har lite extra hud men inte farligt.Hur är det med dom som tävlar/ tävlat i Bf efter grav.Mirakel magar??

Eller är det bara kniven som gäller?Har som sagt inget xtra veck eller så men jag kan ta en handfull:(
    Hoppas på mirakel nu..
    Ha en trevlig lördag Kramar

självklart går det tjejen jag såg mina rutor när jag dieta 06 . Träna och äta bra mat är det som gäller.

Hur ser kosten och träning för dig idag?

Frizzo wrote:
    Grav…iditet? ;)

japp.valross stuket gärnet

Vanessa Frykman wrote:
    självklart går det tjejen jag såg mina rutor när jag dieta 06 . Träna och äta bra mat är det som gäller.

Hur ser kosten och träning för dig idag?

Hej tjejen.Tack för dom orden.Maten ser huffsat ut om jag får säga det själv.Har gått upp 2kg under helgerna men det drabbade inte så farligt.
    Har tagit tag i träningen på allvar igen efter bröst op och annat.Hoppas få extra jobb på gymet som Friskvårdskonsulent och lite av varje.Ser lovande ut.Men visst det e bara extra lite på kvällar men oj vad kul.
    Skulle vilja stå på scenen 2010 och hoppas att det går vägen.Men behöver nån som sparkar mig i häcken. Hade oxå behöft ett 4dagars split.Ska se om det finns nåt passande här inne.
    Jo så har man ju lämnat den blonda ligan.Känns skönt att slippa blondin skämten.Värsta är att jag är äkta blondin :) känns värre då hihihi.
    Fick höra av en kille på gymet att jag var den starkaste tjejen han sett träna där.Taskigt att andra är så SVAGA för jag är då inte stark-.Mera seg..

Hur går det för dig???
    Har du några bra tips till en nybörjare som man skulle tänka på?
    Finns det nybörjartävlingar i BF??Känns inte kul att stå bredvis nån som har ett grymt försprång inte illa ment mot nån,men en liten chans vill man ju ha..

Ha en trevlig kväll och tack för svaret..Du Vanessa..finsn det nån bild på dig som man kan se hur det kan se ut efter man fått barn??????eller nån annan som vill visa eftermagen???
    Många Kramar Jennie

Jennie_80 wrote:
    Hej tjejen.Tack för dom orden.Maten ser huffsat ut om jag får säga det själv.Har gått upp 2kg under helgerna men det drabbade inte så farligt.
    Har tagit tag i träningen på allvar igen efter bröst op och annat.Hoppas få extra jobb på gymet som Friskvårdskonsulent och lite av varje.Ser lovande ut.Men visst det e bara extra lite på kvällar men oj vad kul.
    Skulle vilja stå på scenen 2010 och hoppas att det går vägen.Men behöver nån som sparkar mig i häcken. Hade oxå behöft ett 4dagars split.Ska se om det finns nåt passande här inne.
    Jo så har man ju lämnat den blonda ligan.Känns skönt att slippa blondin skämten.Värsta är att jag är äkta blondin :) känns värre då hihihi.
    Fick höra av en kille på gymet att jag var den starkaste tjejen han sett träna där.Taskigt att andra är så SVAGA för jag är då inte stark-.Mera seg..

Hur går det för dig???
    Har du några bra tips till en nybörjare som man skulle tänka på?
    Finns det nybörjartävlingar i BF??Känns inte kul att stå bredvis nån som har ett grymt försprång inte illa ment mot nån,men en liten chans vill man ju ha..

Ha en trevlig kväll och tack för svaret..Du Vanessa..finsn det nån bild på dig som man kan se hur det kan se ut efter man fått barn??????eller nån annan som vill visa eftermagen???
    Många Kramar Jennie

Finns bilder i min journal under dagböcker . Jag har 3 barn själv så jag vet hur man ser efteråt och jag fixade brösten också.

Jag vet inte hur du ser ut men det som har fukat bra på mig är bas övningar och jag kan köra bänk utan några problem . Kör basövningar och du kommer märka hur din kropp förändras . Ny börjar tävling för bf finns och det är på MTGP som går nu i april . Köp en biljett och åk och se tävligen man brukar bli riktig taggad. :up:

Vanessa.
    Ska genast kolla dina bilder. Jag är värdelös på att lägga in bilder.Kan ej men jag kan beskriva mig-.172cm,62kg. Bara fett kring lår o rumpa vilket innebär att mina armar syns det först på + att mina blodådror ser ut som värsta spindelnätet..Lite läskigt men tydligen populärt..
    Rumpan och ja typ allt från midjan är bara ett stort blä..men tack för att du berättar att det finns hopp..vad härligt att höra att du oxå har ett halvt dagis.Då vet du ju hur jag har det. Har du dom tätt??
    mina är 2år 3,5år och 6år..
    Hur får du tid och hur ofta tränar du???
    kramar

Jag, Carina och Lissan har fött två barn vardera :emo-thumb. Önskar dig lycka till med dina mål :up:

Gisses. Ni är verkligen grymma..Så häftigt..Bugar och bockar
    tack för lyckoönskningen. Här ska det köras hårt..En undran bara..Vilken mag övn tycker du tar mest??
    Många kramar

Jennie_80 wrote:
    Gisses. Ni är verkligen grymma..Så häftigt..Bugar och bockar
    tack för lyckoönskningen. Här ska det köras hårt..En undran bara..Vilken mag övn tycker du tar mest??
    Många kramar

Hmmm, hemskt att säga men jag tränar mkt, mkt sällan mage, knappt ngt alls 😮 men när jag väl gör det, blir det situps liggandes på en pilatesboll med fötterna mot en vägg som stöd eller raka och sneda situps på snedbänk.

Jag har ”turen” att även offseason ha magrutor, då det inte är där jag har mina fettdepåer, de är någon annanstans :):whistle:

Det hela har med genetik att göra, hur elastisk hud man har, dvs vilken förmåga den har att dra ihop sig efter graviditet, hur djupt magmuskulaturen ligger, fettdepåer m.m.

Ps. Det klart inte heller att magen någonsin blir exakt densamma som innan graviditet men med tanke på vad man fått (bebis) så kan man lätt stå ut med lite ”skavanker”.

:)

Så med andra ord e det en hel vetenskap hahaha..Ja det ger väl sig med tiden.Jag kan känna dom men inte se.
    Vilket är bäst nu?Vill ha en hyffsad kropp till sommaren. Äta mcyket mat och sen köra en liten deff innan sommaren bara för att se hur kroppen beter sig eller äta typ 500 extra kcal om dagen för att bygga muskler??Cardio??

Ursäkta om jag nu utnyttjar dig ;)
    Men tänkte att du var den rätta att fråga då jag har beundrat dig ett tag..Generna jag har som jag tycker ät bra är att jag kan gå ner i vikt ganska enkelt utan att göra dumt men frågan är ju om musklerna hänger kvar..hm..blir en nu livsfråga :)
    Kramar Nattugglan som tycks ha fastnat bakom skärmen
    Kramar

Debut på tävlingsscenen, NM i Umeå 1993, tävlade i BB -57kg (blev 1:a), så det klart mittpartiet (och mer :yikes::D) har förändrats genom de femton åren :o.
    Födde första sonen 1995, han vägde 4080gram och var 53cm lång. Andra sonen föddes 2004 och vägde 4010gram och var 54cm lång. STORA pojkar med andra ord ;)

ja jisses vad du kan kvinna!!!!!
    Nu ska man bara ta sig i kragen själv. Lite jobbigt är det att min man tycker att det är j’tte fult med tjejer som tävlar i bf o liknande..Har liksom ett motstånd hemma.Har i o för sig inte lysnnat på honom innan gällande min egen kropp men det gnager lite..
    På måndag är det gymet igen som gäller.Har ingen barnpassning på mitt gym och maken jobbar hela helger så det blir min ”vila”
    Jag önskar dig en fortsatt trevlig natt.Jag ska nu gå till kojs då mina barn stiger upp före tuppen :(
    Ha det bäst och tack för din tid

Jennie_80 wrote:
    Så med andra ord e det en hel vetenskap hahaha..Ja det ger väl sig med tiden.Jag kan känna dom men inte se.
    Vilket är bäst nu?Vill ha en hyffsad kropp till sommaren. Äta mcyket mat och sen köra en liten deff innan sommaren bara för att se hur kroppen beter sig eller äta typ 500 extra kcal om dagen för att bygga muskler??Cardio??

Ursäkta om jag nu utnyttjar dig ;)
    Men tänkte att du var den rätta att fråga då jag har beundrat dig ett tag..Generna jag har som jag tycker ät bra är att jag kan gå ner i vikt ganska enkelt utan att göra dumt men frågan är ju om musklerna hänger kvar..hm..blir en nu livsfråga :)
    Kramar Nattugglan som tycks ha fastnat bakom skärmen
    Kramar

Onödigt att ”bulka” på sig för mkt, jag försöker själv hålla en hyffsat bra form året runt, känns värdelöst bara vara nöjd med sin kropp under en kort period under året (tex tävling, beachen m.m). Se till att äta tillräckligt med protein, ät regelbundet, bra och nyttig mat. Sträva efter att få maten och träningen till ett ”normalt” levnadsmönster, undvik allt för stora upp och nedgångar.

Jag räknar själv aldrig kcal, varken vid tävling eller offseason. Har under alla år aldrig använt mig av vågen som en måttstock på om jag är i form eller inte, jag använder spegeln och ”känslan i kroppen”.

Om ditt mål är att gå ner i vikt, rör på dig mer (cardio) och dra ner på matintaget något och sådant som är mindre nyttigt.

Önskar dig Stort Lycka Till, nu måste jag ta mig i säng.

Jennie_80 wrote:
    ja jisses vad du kan kvinna!!!!!
    Nu ska man bara ta sig i kragen själv. Lite jobbigt är det att min man tycker att det är j’tte fult med tjejer som tävlar i bf o liknande..Har liksom ett motstånd hemma.Har i o för sig inte lysnnat på honom innan gällande min egen kropp men det gnager lite..
    På måndag är det gymet igen som gäller.Har ingen barnpassning på mitt gym och maken jobbar hela helger så det blir min ”vila”
    Jag önskar dig en fortsatt trevlig natt.Jag ska nu gå till kojs då mina barn stiger upp före tuppen :(
    Ha det bäst och tack för din tid

OJ, NEJ (ursäkta språket men vad f_n är det för fel på vissa män)[/b]…..jag kan ju bara undra varför han tycker det är fult .

Till dig Jennie vill jag bara säga, Du MÅSTE göra det för din skull, ingen annan ska styra hur du ska/vill se ut, DET är JÄTTEVIKTIGT! Du måste göra det för din skull, bara då kan du bli nöjd och tillfreds med dig själv och dina resultat.

Måla upp en bild i ditt huvud hur du vill att saker och ting ska vara/se ut, FOKUSERA och KÄMPA, inget annat kommer ta dig dit DU vill, Lycka Till åter igen!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.