- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2010 at 16:08 #58006Anonym anvandareMember5 februari, 2010 at 16:08 #325110Anonym anvandareMember
Jag är lite osäker på under vilken rubrik jag ska lägga den här tråden, så om någon moderator vill flytta den så varsågod :emo-thumb
Jag vill inhandla en pulsklocka för min konditions/cardio träning och skulle gärna vilja ha tips på bra klockor. Jag har tittat runt ganska mycket, men som med allt annat så är det ju svårt att hitta rätt när alla tillverkare anser sig ha den bästa klockan..
Ska kanske nämnas att jag är van vid träning och inte är någon nybörjare..
Klockan kommer att användas vid Löpning, Promenader, Cykling och Simmning. Kommer möjligen användas på cardio maskiner också..
Jag letar efter något i 2000kr klassen plus eller minus. ( Har tidigare erfarenhet av kvalitetsbristerna kring billigt skräp.)
Funktioner som jag vill ha på min klocka:
* Åldersbaserade Pulszoner med Maxpuls%
* Beräkning av Puls snitt per pass
* Kaloriförbruknings beräkning
* Individuell Pulszon och Anpassning
* Intervallsträningsfunktion
* Stoppur
* Programsanpassning via PC samt dataöverföring
* Vattentät..+meter
* Kompatibel med Fotpad för steg och distansräkning samt cykelfästeEtt pluss om klockan har något av följande:
* Hjärtfrekvens beräkning
* Höjdmätare (Jag har möjlighet att träna på hög höjd så det kan vara kul.)
* GPS
* Grafisk Indikator för puls och träningszon.
* Återhämtningsberäkning för styrketräning med förinställt intensitets val.
* Möjlighet att spara banor med GPS funktion.Kom med förslag!
27 mars, 2010 at 08:36 #325111Anonym anvandareMemberTraden ar lite gammal. Hoppas den kommer till ngn nytta.
Antar att du redan har kopt dig en pulsklocka. Men kanske finns fler som vill ha lite recensioner.Har haft nagra billigare varianter tidigare. Med massor av coola funktioner som man inte behover.
Sen finns det vissa faktorer som skiljer agnarna fran vetetBra batteritid, enkel hantering, snabb och latt overforing till dator, snygg och bekvam.
Efter jag hort mycket positivt om Suunto T6 sa beslot jag mig for att kopa den.
Det ar en T6c Red Arrow.Den har alla dess funktioner som du har krav om. Men dock inga av dina ”plus”.
Har haft garmin och polar tidigare. Men den har tycker jag ar mycket smidigare.
Dock ganska dyr. Kopte den hos varan lokala klockaffar. Fick 30% rabatt, gav 314 dollar.Kanske over din prisklass, hor av dig om du har fragor.
Marre
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.