Nämn de bästa sporterna för fysiken

Home Forums Fitness Nämn de bästa sporterna för fysiken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

Tjena glada pers, ja satt å lurade över dem bästa sporterna för fysiken.. hört att boxning ger kanon bra fysik men det finns ingen boxning klubb nära mig, jag vill blanda gym träning med någon bra sport… någon som har bra tips ? tack på för hand

Förstod inte riktigt om du menar bra för själva kroppen eller om man bara ska få en snygg kropp av det.
    Simmare brukar ju ha djävligt schyssta ryggar om inte annat:)

Rent ”kroppskultursestetiskt” och på elitnivå skulle jag nog säga:

1. Tyngdlyftning
    2. friidrott – 10-kamp
    3. gymnastik
    4. brottning

Kampsporter av alla de slag brukar vara bra för koordinationen och uthålligheten. Där får du även nytta av ditt gymmande.

F-S wrote:
    Tjena glada pers, ja satt å lurade över dem bästa sporterna för fysiken.. hört att boxning ger kanon bra fysik men det finns ingen boxning klubb nära mig, jag vill blanda gym träning med någon bra sport… någon som har bra tips ? tack på för hand

Rodd, brottning och boxning (endast träningen).

Vad gäller allround träning och blandning av uthållighet, styrka etc ligger brottning högt på min lista. Diverse MMA utövare har också en bra balans och rätt ok fysik enligt mig.

MMA träningar brukar vara helt sjuka, är ibland tröttare i vissa muskler där än efter ett hårt gympass.

jag som själv är ung 14år snart 15 och tränar styrke lyft handboll och boxning och har testat mkt kan med erfarenhet säga att ett hård styrke pass eller tygd lyft är ingenting mot vad boxingens träning är springa ropp press armhävningar tills du spyr å massa mage och smidighet men om du inte vil lträna boxning så föredrar jag att du kör mkt springning i backe det är hardcore för benen testa i brant backe

jag som själv är ung 14år snart 15 och tränar styrke lyft handboll och boxning och har testat mkt kan med erfarenhet säga att ett hård styrke pass eller tygd lyft är ingenting mot vad boxingens träning är springa ropp press armhävningar tills du spyr å massa mage och smidighet men om du inte vil lträna boxning så föredrar jag att du kör mkt springning i backe det är hardcore för benen testa i brant backe

jag som själv är ung 14år snart 15 och tränar styrke lyft handboll och boxning och har testat mkt kan med erfarenhet säga att ett hård styrke pass eller tygd lyft är ingenting mot vad boxingens träning är springa hopprep press armhävningar tills du spyr å massa mage och smidighet men om du inte vil lträna boxning så föredrar jag att du kör mkt springning i backe det är hardcore för benen testa i brant backe

Bra då vet vi din bakrund alexander!

Pratar vi om estetik skulle jag personligen säga att gymnaster och dansare får snyggast kroppar. ”Dansare” är ju iofs knappast en homogen grupp men jag antar att ni andra förstår att jag inte åsyftar random dansbandsvärmlänning eller Koskenkorvadrickande tangofinne här.:D Jag menar alltså tävlingsdansare o.s.v.

Men nummer 1 i min bok bland optimal fysik är gymnaster. Sedan kommer nog skidåkare.

För övrigt så sitter de nyggaste vaderna på cyklister. Tokrippade och helvaxade.8)

Brottning men tynglyftare har dom bästa benen.

Gymnaster för sjutton

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.