Snygga på scen?

Home Forums Fitness Snygga på scen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 62 total)
  • Author
    Jacksatan wrote:
    Då kämpar då verkligen på för att få mod-status. ;)

Yeah, right. :D Man måste väl ha en viss moral för den saken, har jag för mig.

Syvertsen, däremot, vore som klippt och skuren..:P

Liz wrote:
    Hej hej, :) har läst denna intressanta diskussionen och undrar på om någon kan precisera lite närmare vilka koncekvenser det handlar om i dessa fall? Några exempler?

Ja, var ska jag börja….Marcus Syvertsens inlägg tycker jag förklarar en del hur det kan gå men jag kan lägga till några saker (märk dock till att jag INTE gjort annat än träningsreportageplåtningar för bla BODY samt sponsorbilder för kosttillskott/träningskläder, blivit plåtad i tävlingssammanhang, har en väldigt enkel hemsida utan vare sig dagbok eller blogg m.m. Alltså absolut inget extremt ”utlämnande” för att vara i ”vår värld/bransch”).

Jag har under ett flertal tillfällen de senaste 15 åren (började direkt efter min första tävling, NM 1993) haft olika typer av ”stalkers” som både lett till polisanmälningar, livvaktsskydd, hemligt telefonnr m.m.m.m.

Under en period var det tom jobbigt låta min nu 13-åriga son leka utanför vårt hus pga de telefonsamtal jag/min familj, gymmet där jag tränade, fick ta emot.

I stort sett varje gång jag tävlat, eller synts i nga mediala sammanhang, får jag fler telefonsamtal och mail, småsnuskiga till RIKTIGT grova och ötäcka/hotfulla.

Koncekvenser av saker som inte alls på något sätt är mer ”speciella” eller ”konstiga” än ngn annan tävlande tjej som varit med ett tag.

DET är inte roligt….:(

Så….
    Jag vill inte att mina söner ska behöva få ”gliringar” från kamrater, kamraters föräldrar, lärare m.m för att deras mamma kan ses på mer avklädda bilder än de som nu finns.

Jag vill kunna sitta på ett föräldramöte utan att ”bli dömd” i förväg pga det skulle finnas bilder som av större delen av samhället ses som FÖR ”stötande”/omoraliska.

Jag vill av min personal/arbetskamrater/arbetsgivare ses som seriös. Vilket jag tror/vet är svårt/svårare om man ställt/ställer upp på vilka halv/helnakna plåtningar som helst, dessutom helt eller i stort sett gratis.

Att synas mer avklädd än en vanlig svensson, även i sammanhang som av ”vår” bransch ses som fullt ”normala”, har alltså koncekvenser som inte bara är av det positiva slaget, DET bör man vara medveten om.

Ps.
    Usch…svårt att få fram allt här på rätt sätt, blir sååå jäkla lätt fel. Ber även om ursäkt om detta inlägg verkar hoppa fram och tillbaka.

Till sist…nu har jag ju inte fått ngt sådant där ”jätteerbjudande” hahahahahaha :D och som jag skrev, det mesta kan helt säkert köpas för rätt summa pengar men i det valet och kvalet har jag aldrig behövt befinna mig….kanske tur det :D.[/b]

Annika Warg wrote:
    Ja, var ska jag börja….Marcus Syvertsens inlägg tycker jag förklarar en del hur det kan gå men jag kan lägga till några saker (märk dock till att jag INTE gjort annat än träningsreportageplåtningar för bla BODY samt sponsorbilder för kosttillskott/träningskläder, blivit plåtad i tävlingssammanhang, har en väldigt enkel hemsida utan vare sig dagbok eller blogg m.m. Alltså absolut inget extremt ”utlämnande” för att vara i ”vår värld/bransch”).

Jag har under ett flertal tillfällen de senaste 15 åren (började direkt efter min första tävling, NM 1993) haft olika typer av ”stalkers” som både lett till polisanmälningar, livvaktsskydd, hemligt telefonnr m.m.m.m.

Under en period var det tom jobbigt låta min nu 13-åriga son leka utanför vårt hus pga de telefonsamtal jag/min familj, gymmet där jag tränade, fick ta emot.

I stort sett varje gång jag tävlat, eller synts i nga mediala sammanhang, får jag fler telefonsamtal och mail, småsnuskiga till RIKTIGT grova och ötäcka/hotfulla.

Koncekvenser av saker som inte alls på något sätt är mer ”speciella” eller ”konstiga” än ngn annan tävlande tjej som varit med ett tag.

DET är inte roligt….:(

Så….
    Jag vill inte att mina söner ska behöva få ”gliringar” från kamrater, kamraters föräldrar, lärare m.m för att deras mamma kan ses på mer avklädda bilder än de som nu finns.

Jag vill kunna sitta på ett föräldramöte utan att ”bli dömd” i förväg pga det skulle finnas bilder som av större delen av samhället ses som FÖR ”stötande”/omoraliska.

Jag vill av min personal/arbetskamrater/arbetsgivare ses som seriös. Vilket jag tror/vet är svårt/svårare om man ställt/ställer upp på vilka halv/helnakna plåtningar som helst, dessutom helt eller i stort sett gratis.

Att synas mer avklädd än en vanlig svensson, även i sammanhang som av ”vår” bransch ses som fullt ”normala”, har alltså koncekvenser som inte bara är av det positiva slaget, DET bör man vara medveten om.

Ps.
    Usch…svårt att få fram allt här på rätt sätt, blir sååå jäkla lätt fel. Ber även om ursäkt om detta inlägg verkar hoppa fram och tillbaka.

Till sist…nu har jag ju inte fått ngt sådant där ”jätteerbjudande” hahahahahaha :D och som jag skrev, det mesta kan helt säkert köpas för rätt summa pengar men i det valet och kvalet har jag aldrig behövt befinna mig….kanske tur det :D.[/b]

Det där är väl värt att läsa både en och två gånger! Det som verkar som en god idé idag kan visa sig hamna riktigt illa några år senare, och man kan inte alltid förutse vilka vändningar saker och ting kan ta.
    Är det dessutom som i Annikas fall att barn finns med i bilden är det inte lika enkelt heller. Människor kan vara väldigt elaka för väldigt lite, även mot de som är helt oskyldiga.

C`mon guys inget som bara berör KVINNLIG bodybuilding (Även om jag förstår att det är mer utbrett där) Jag har själv fått förfrågningar, mails, telefon samtal etc om allt ifrån sälja mina begagnade posebrallor till posera naken på hotell rum till att göra porr. Så fort det har med kroppen att göra så har vissa personer svårt att skilja på idrott & sex. Känns gammeldags att vissa människor blandar ihop det så…but thats just the way it is…and really a judge is just a human too & they come in the shapes of all kind of different people from all walks of life…

ZONE

Timme wrote:
    Tycker du att den lilla prestationen som krävs på scenen (spänna alla muskler bra) är jämförbar med att tex springa 100m under 10 sekunder i tävlingstilfället?

Nej, BB är ingen idrott och kommer aldrig bli det. Det är väldigt roligt dock men någon idrott/sport? Nej.

håller med Marcus du har här helt fel och om du provar en tävlingsdiet så kommer du garanterat ändra åsikt. BB kräver hård träning dessutom på kaloriunderskott i perioder. Tävlingsmomentet är enormt krävande. att folk svimmar på scenen/bakom säger väl allt? Hur ofta svimmar 100meters löparna?

Har spelat hundratals tennistävlingar i yngre år och är fortfarande lika imponerad av alla som ställer sig på scenen. Krävs betydligt mer än att ställa sig på tennisbanan:emo-thumb

andrasidan wrote:
    håller med Marcus du har här helt fel och om du provar en tävlingsdiet så kommer du garanterat ändra åsikt. BB kräver hård träning dessutom på kaloriunderskott i perioder. Tävlingsmomentet är enormt krävande. att folk svimmar på scenen/bakom säger väl allt? Hur ofta svimmar 100meters löparna?

Har spelat hundratals tennistävlingar i yngre år och är fortfarande lika imponerad av alla som ställer sig på scenen. Krävs betydligt mer än att ställa sig på tennisbanan:emo-thumb

Att folk svimmar beror ju inte direkt på fysisk ansträngning i första hand. För övrigt annser jag att en jämförelse mellan olika idrotter sällan ger något.

Petter__Jonsson wrote:
    Att folk svimmar beror ju inte direkt på fysisk ansträngning i första hand. För övrigt annser jag att en jämförelse mellan olika idrotter sällan ger något.

NU gällde inte Timmes inlägg ansträngning utan prestationer. En prestation har väl inga puls angivelser?

Som tur är finns det andra som tycker det:emo-thumb

andrasidan wrote:
    NU gällde inte Timmes inlägg ansträngning utan prestationer. En prestation har väl inga puls angivelser?

Som tur är finns det andra som tycker det:emo-thumb

Att svimma pga tex sjuk jonbalans/vätskebalans anser inte jag vara någon prestation.

Petter__Jonsson wrote:
    Att svimma pga tex sjuk jonbalans/vätskebalans anser inte jag vara någon prestation.

Jag har stor respekt för Fitness,bodybuilding och BC mäniskor och deras disciplin för att komma i form.
    Men å andra sidan är det självplågeri nästan a la Jackass:D
    Nåt som jag impas av är alla dessa atleter inom olympiska sporter, många av dom är rådeffade och ändå är dom starka och prestations starka.
    Okej vissa säger att det är doping och därav kan dom vara så deffade och springa snabbt och dylikt.
    Men jag tror att det är inte hela sanningen utan snarare ett effektivt träning och näringsupplägg.

PatArnold wrote:
    Jag har stor respekt för Fitness,bodybuilding och BC mäniskor och deras disciplin för att komma i form.
    Men å andra sidan är det självplågeri nästan a la Jackass:D
    Nåt som jag impas av är alla dessa atleter inom olympiska sporter, många av dom är rådeffade och ändå är dom starka och prestations starka.
    Okej vissa säger att det är doping och därav kan dom vara så deffade och springa snabbt och dylikt.
    Men jag tror att det är inte hela sanningen utan snarare ett effektivt träning och näringsupplägg.

Klart att det krävs en stor prestation för att tävla och prestera bra (både innom Fitness, BB och alla andra sporter)!

Petter__Jonsson wrote:

tror inte utövarna är ute efter den effekten

Intressant diskussionsämne detta. Jag har gjort två tävlingar i BF (ff-07 och sm-08) Fler kommer det att bli. I år dock i CBB som det ser verkar. Jag har styrketränat i 13 år och riktigt seriöst i 4-5år nu. Alla dessa timmar på gymmet. Alla dessa morgon prommenader. Att välja att avstå från alkohol, restaurangbesök och flottiga grillaftnar om somrarna är för mig en prestation i sig. Inte idrottslig prestation men det hör ju till. Detta är för mig en livsstil. Ett sätt att leva. Jag har jätte roligt, tro det eller ej :)

Men att inte kalla det för en sportslig prestation att stå på scen tycker jag är synd. Jag ska inte dra paraleller med andra sporter, då byggning kanskeses som en outsider i ”sportsvärlden”.. Men jag tror att de som väljer att fnysa åt den prestation man gör -inte har varit i närheten av något liknande själv.
    Det kräver sin kvinna (eller man) att stå där på line. Kanske i över en halvtimme om man är många på scen. Varenda muskel ska spännas oavsett om du är framme på särbedömning eller står i line. Hela tiden. Och man måste faktiskt tänka ”alla ögon på mig” för att orka hålla fokus.

Jag har alltid varit nöjd med vad jag kommit fram till formmässigt när jag står på scen. Jag har varit lååååångt ifrån bäst. Men jag har gjort mitt bästa.
    Sen då för att komma till ”skönhetsgrejen” -man åker till sömmerskan och provar och lägger in och syr om och provar.. Inte billigt. Man köper stenar och ritar mönster. Man limmar och limmar. Man köper massa smink och hårtillbehör. Kollar runt efter snygga skor. Köper dem. Inte billigt. Allt detta är kostsamt, tar oerhört mycket tid och energi.
    MEN!
    Man har valt att ställa upp och då måste man också vara med på vad det gäller. Klart att man vill se bra ut. Hela paketet så att säga.
    Nu vet inte jag om tidigare inlägg i skönhetsfrågan handlat om den medfödda skönheten eller om de påkostade ateraljerna, verkar lite delat. Men man måste väl få känna sig..fin? Jag skulle tycka att det vore trist om iiiingen sa att jag var fin eller vacker efter att ha lagt ner all den tiden och de pengarna som man ”måste” för att ställa upp i BF. Men gör man det så gillar man det (väl) och då står man där på scen, och är fin!
    Alla är fina! Verkligen. Jag säger det gärna till mina medtävlande backstage. Synd om dom skulle ta illa upp då…..för det menar jag ju inte… Förlåt alla som jag ”berömt” isåfall…

Men nu blir det CBB och jag kommer känna mig lika fin där! Det har aldrig haft med glittret att göra. Det har med stoltheten över min PRESTATION att göra :)

Kram alla vackra presterande medtävlande, läckra byggare, snygga motionärer och gulliga soffpotäter ;)

Angående det som Annika Warg har tagit upp, kan noteras vad Sartre jobbade fram i slutet på 40-talet.

(Les mains sales 1948) där just handlingars verkan fokuseras. ”Vi väljer en viss handling eftersom den framträder som den rätta i dag, men effekten av handlingen kan redan imorgon visa sig bli radikalt den motsatt den avsedda”

BB och CBB har inget med skönhet att göra.

Sen när bedömdes en BB på sitt utseende?

Skälet att ingen säger något om Kajsa Bergqvist utseende är att hon ser ut som vem som helst, har inga siliconpattar, och står inte putar med stjärten som nån puckad bimbo. Hon är idrottskvinnan och inget annat, alltså får hon credit därefter.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 62 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.