Träningsschema för nybörjare

Home Forums Fitness Träningsschema för nybörjare

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Är ny här på forumet och även inom fitness. Jag har tidigare tränat en del på gymmet men i praktiken bara tränat efter schemat från Max-OT om ni känner till det. Mitt syfte med denna tråd och vad jag nu undrar är om någon här har lust att undvara drygt 20 minuter för att sätta ihop ett träningsschema tillsammans med mig. Jag har sökt på fitness-forumet men inte hittat något passande, tror jag bara fick ungefär 7 träffar när jag sökte på träningsschema och tyvärr inget givande.

Mitt mål med min träning är att få en väldigt ”fit” kropp för må bra och vara nöjd med hur man ser ut. Självklart kommer detta inte att gå utan att äta rätt och leva därefter men den biten håller jag på och pluggar till själv :) ”Kost & Träning – 15Hp” Heheh

Aja, tackar på förhand för eventuella svar samt att det ska bli ett nöje att bli en del av Body Magazine-Forumet.

Mvh Fredrik

1. Bänkpress och stångrodd alt. hantelrodd. Komplettera med sidolyft alt. hantelryck och framlutad lyft.

2. Marklyft och benpress. Komplettera med ryggresningar och magövning.

3. Vila.

4. Chins alt. pullups och dips. Komplettera med bicepscurl och extensions alt. smalbänk.

5. Knäböj och lårcurl. Komplettera med sittande och stående vadpress.

6. 7. Vila.

Variera repsintervall, intensitet, antal set, osv, utifrån nuvarande form och mål. Effektiva, kompletta, och snabba träningspass som, förutom uppvärmning och ev nedvarvning / stretching inte bör ta mer än ca 30 min.

Lycka till! / Patrik

Tack så mycket Patrik!

Vet inte riktigt vad sidolyft är, kan du försöka förklara hur man utför det?

Fatta en hantel i var hand. Lyft ut åt sidan. Luta dig framåt för fokus på baksida axlar.

patriknn wrote:
    Fatta en hantel i var hand. Lyft ut åt sidan. Luta dig framåt för fokus på baksida axlar.

Tack åter igen Patrik!

Kommer nog kombinera vissa av dina övningar med de befintliga som jag redan utövar från schemat på Max-OT.

Någon annan som är villig att dela med sig av sitt schema?

Tack detta var super!!! Men hur ofta bör man göra detta?

Byt ut siffrorna mot veckodagarna :)

[http://www.johan-gustafsson.com]
    Kolla denna sajt!
    Han är ”fit”!
    Lycka till!

Dag1:
    Knäböj
    Marklyft
    Vadpress
    Mage

Dag2:
    Latsdrag, chins eller pull-ups
    Framåtlutad skivstångsrodd eller enarmsrodd
    Sittande drag till hakan med rep, alt liggande.
    Skivstångscurl

Dag3:
    Bänkpress
    Snebänk
    Press över huvudet, typ militärpress eller hantelpress
    Smal bänkpress

Kör dessa passen på en vecka, vila de andra dagarna. Kör samma övningar i tre-fyra veckor för att se till att du ökar i styrka/repsantal/set osv..

Ett kanonupplägg enligt mig, kommentera gärna!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.