Vad tycker DU om den nya physique division för herrar?

Home Forums Fitness Vad tycker DU om den nya physique division för herrar?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

Jag satsar helhjärtat för denna klass 2014 och tror att sporten kommer växa.

Kul, nu kommer alla tro att man kan skita i att träna benen. Detta är ju verkligen discogyms-klassen

JakobMinell wrote:
    Kul, nu kommer alla tro att man kan skita i att träna benen. Detta är ju verkligen discogyms-klassen

Det är ju ungefär som de tävlande i FF med andra ord…

Verkar som knappt några verkar träna ben längre

Så den klassen kanske tom gör det bättre när det bli riktiga byggare som tävlar i byggning istället för nån halvmesyr av fitnessfjollor

Stora benmuskler är väll inte speciellt smidigt om man tänker på byxor osv :|

rasmusbjork wrote:
    Stora benmuskler är väll inte speciellt smidigt om man tänker på byxor osv :|

[img=http://2.bp.blogspot.com/_mwPSX_l5CRQ/TMl3dB_dRhI/AAAAAAAAA5g/xv6KM3e6BK0/s1600/coolface.jpg]

Roligt att dessa grabbarna faktiskt har större ben och vader än rätt många som tävlade i byggning på senaste lucia…

storcc wrote:
    Roligt att dessa grabbarna faktiskt har större ben och vader än rätt många som tävlade i byggning på senaste lucia…

Word! Man ser ju att de har mycket benmuskler…

blir inte detta lite som athletic fast utan de atletiska momenten samt att man inte bedömer benen? alltså i athletic döms man väl också ned om man är för extremt muskulär? Vet i ärlighetens namn inte vad jag ska tycka, hade de bedömt benen också hade det ju blivit en bodyfitness för herrar vilket i sig kanske inte varit fel? Hade väl kanske själv helst sett att athletic kommit med.

Åtminstone bättre ideal för ungdomarna än Cutler & Co?

Gillar starkt, det här är fina fysiker enligt mig.

Cutler & CO är helt enkelt för stort för mig, men grymt kul att kolla på.
    Skulle hellre titta på Cutler än en av dessa killar, men deras fysik är snyggare tycker jag.
    Edit: man borde dock inte få ha knälånga shorts, utan så man ser en stor del av låren ist.
    [img=http://men.style.com/slideshows/mens/fashionshows/S2008MEN/MBMEN/RUNWAY/00490m.jpg]I den höjden.

felpost

hmmm.. killarna har ju tränat en del, mer än bikini-tjejerna, men att det ska vara en tävlingsgren är väl att ta i. Om man ser på utvecklingen här i Sverige så pekar det mot att det är för jobbigt och svårt att ställa upp i AF, eftersom det krävs lite mer av dig på scen (tänker på chins,dips, hinderbana/rodd). Bodyfitness har ju stigit i graderna då man inte behöver göra dessa moment, CBB har väl fått samma utveckling.

Betyder dessa nya ”grenar” att det ska vara ännu lättare för folk att komma till skott och ställa sig på en scen? Vad är meningen, att kunna chocka med en strandkropp? Som någon tidigare sa, det är väl bara att lägga sig på närmsta strand och titta på folk?

Fjantigt och tramsigt och jag ber att dessa grenar inte kommer in i Sverige..

Vad som är ”bästa” idealet är en fråga. En helt annan fråga är om det går att göra en vettig och någorlunda idrottslig grej av det. Bevare oss för diverse skönhetstävlingar förpackade i lite muskler.

Janpeter Sangborn wrote:
    Vad som är ”bästa” idealet är en fråga. En helt annan fråga är om det går att göra en vettig och någorlunda idrottslig grej av det. Bevare oss för diverse skönhetstävlingar förpackade i lite muskler.

Exakt min tanke.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.