- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 augusti, 2011 at 13:42 #349044Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Mja alltså hon är sjukgymnast förutom att vara bäst i Sverige på chins, så helt dålig koll har hon inte? Eller rättare sagt: Om vi vill påstå att hon inte har koll, frågar jag mig hur många det är som har det?
Hur många godkända chins har hon gjort på tävling?, antar att hon tävlar om hon nu är bäst i sverige.
6 augusti, 2011 at 13:47 #349045Anonym anvandareMembermysglenn wrote:bäst i sverige för hon gör 70st usla chins på träning? :Ssjukgymnast?
Ursäkta men nu låter det som ”jamen han/hon är ju bäst/starkast klart han/hon har koll”
Vet inte om du driver med mig nu, men för det första är det 80 hon har gjort på träning och för det andra har hon vunnit SM i chins fem gånger. (Och slagit killarna.)
Rasmus90 wrote:Hur många godkända chins har hon gjort på tävling?, antar att hon tävlar om hon nu är bäst i sverige.Minns inte exakt, men hon brukar göra flest av både herrar och damer – både på SM i chins och SM i AF. Kolla de gamla tävlingsprotokollen:)
6 augusti, 2011 at 13:54 #349046Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Vet inte om du driver med mig nu, men för det första är det 80 hon har gjort på träning och för det andra har hon vunnit SM i chins fem gånger. (Och slagit killarna.)70, 80, who cares?! Det är ju ändå inte ens i närheten av tävlingsgodkända så….
Om du inte förstår var jag är ute efter så läsa noga nu. Detta är den eviga frågan om kunskap kontra. färdighet. Bara för att någon är duktig på något gör ju inte att denna person per automatik vet varför eller har ett koncept som fungerar för alla. Och givetvis vice versa, bara för att man ser ut som och är lika stark som en svensson som gymmar lite halvdant en gång varannan vecka (som du själv) betyder ju inte att man INTE KAN något om träning.
Okej, hon är sjukgymnast, wow … då måste hon vara bäst i universum på chins både i praktiken och i teorin.
6 augusti, 2011 at 14:18 #349047Anonym anvandareMembermysglenn wrote:70, 80, who cares?! Det är ju ändå inte ens i närheten av tävlingsgodkända så….Om du inte förstår var jag är ute efter så läsa noga nu. Detta är den eviga frågan om kunskap kontra. färdighet. Bara för att någon är duktig på något gör ju inte att denna person per automatik vet varför eller har ett koncept som fungerar för alla. Och givetvis vice versa, bara för att man ser ut som och är lika stark som en svensson som gymmar lite halvdant en gång varannan vecka (som du själv) betyder ju inte att man INTE KAN något om träning.
Okej, hon är sjukgymnast, wow … då måste hon vara bäst i universum på chins både i praktiken och i teorin.
De chins hon gjort när hon haft flest på SM i chins respektive SM i AF måste väl ändå klassas som tävlingsgodkända?
Jag har inte sagt att man per definition är bäst kunskapsmässigt inom ett område bara för att man råkar vara bäst på det prestationsmässigt. Men om man:
1. Är bäst på det
2. Tränar med övriga eliten (Rookie, Sewén, Jenny)
3. Har pluggat ett angränsande område
Så lär man ju åtminstone inte vara totalt okunnig inom området?Att hon är sjukgymnast gör inte att hon är bäst på chins – att hon vinner alla tävlingar i chins gör det däremot. (När vi talar om praktiken.)
Nu måste jag iväg på ett 60-årskalas och odla min svensson-styrka, så vi får diskutera det här mer vid ett senare tillfälle;)
6 augusti, 2011 at 14:46 #349048Anonym anvandareMemberTror hon låg på 35 chins och 40 dips i AF 2010. Om det är av intresse.
6 augusti, 2011 at 15:01 #349049Anonym anvandareMemberJag vet ingenting om tävlingsgodkända chins, men får man använda
höften/moment så pass mycket under tävling också?6 augusti, 2011 at 15:02 #349050Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:De chins hon gjort när hon haft flest på SM i chins respektive SM i AF måste väl ändå klassas som tävlingsgodkända?Jag har inte sagt att man per definition är bäst kunskapsmässigt inom ett område bara för att man råkar vara bäst på det prestationsmässigt. Men om man:
1. Är bäst på det
2. Tränar med övriga eliten (Rookie, Sewén, Jenny)
3. Har pluggat ett angränsande område
Så lär man ju åtminstone inte vara totalt okunnig inom området?Att hon är sjukgymnast gör inte att hon är bäst på chins – att hon vinner alla tävlingar i chins gör det däremot. (När vi talar om praktiken.)
Nu måste jag iväg på ett 60-årskalas och odla min svensson-styrka, så vi får diskutera det här mer vid ett senare tillfälle;)
nyss var det 80 chins, hur ska du ha det? är 80 chins med den där formen något att hänga i julgranen?
totalt okunnig är inte lika med ”ha koll på”, inte sant?
6 augusti, 2011 at 16:16 #349051Anonym anvandareMember[youtube=P2BbZOnHXwE]
7 augusti, 2011 at 04:39 #349052Anonym anvandareMembermysglenn wrote:nyss var det 80 chins, hur ska du ha det? är 80 chins med den där formen något att hänga i julgranen?totalt okunnig är inte lika med ”ha koll på”, inte sant?
Det var inte nyss 80 chins; det är fortfarande 80 chins. Och ja – det är något att hänga i julgranen eftersom det är bäst i Sverige. Och med tävlingsutförande är hon fortfarande bäst i Sverige, så det är fortfarande helt okej.
7 augusti, 2011 at 13:57 #349053Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Det var inte nyss 80 chins; det är fortfarande 80 chins. Och ja – det är något att hänga i julgranen eftersom det är bäst i Sverige. Och med tävlingsutförande är hon fortfarande bäst i Sverige, så det är fortfarande helt okej.Nej det är inte bäst i sverige eftersom det inte sker under någon som helst uppsyn eller med fördefinerade regler. Jag kan väl med hänga och svinga upp mig 80ggr om jag vill det.. Dom där chinsen är sjuuuukt fula, tycker det är pinsamt av henne att lägga upp en sådan film.
7 augusti, 2011 at 13:59 #349054Anonym anvandareMemberRasmus90 wrote:[youtube=P2BbZOnHXwE]Ska inte benen vara liiite mera stilla än sådär?
7 augusti, 2011 at 14:59 #349055Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Nej det är inte bäst i sverige eftersom det inte sker under någon som helst uppsyn eller med fördefinerade regler. Jag kan väl med hänga och svinga upp mig 80ggr om jag vill det.. Dom där chinsen är sjuuuukt fula, tycker det är pinsamt av henne att lägga upp en sådan film.Nu börjar jag iofs bli mer och mer övertygad om att du skojar, men släng gärna upp en film där du gör 80 fulchins;)
7 augusti, 2011 at 15:38 #349056Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Nu börjar jag iofs bli mer och mer övertygad om att du skojar, men släng gärna upp en film där du gör 80 fulchins;)är verkligen 80 fulchins något att skryta om och kalla ”bästa i sverige” för det ?
7 augusti, 2011 at 15:46 #349057Anonym anvandareMembermysglenn wrote:är verkligen 80 fulchins något att skryta om och kalla ”bästa i sverige” för det ?Tills motsatsen är bevisad så är det bäst i sverige och ja 80 fulchins är verkligen nått man kan skryta om
7 augusti, 2011 at 15:46 #349058Anonym anvandareMembermysglenn wrote:är verkligen 80 fulchins något att skryta om och kalla ”bästa i sverige” för det ?Grejen är ju att hon gör flest oavsett om vi talar om fulchins eller tävlingschins. Men ja – jag tycker att 80 fulchins är något att skryta med eftersom jag inte sett någon annan svensk som klarat det:)
Och när du slänger upp en filmsnutt där du slår det ska jag gladeligen ändra din användartitel till ”Bäst i Sverige”:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.