Vill tävla i BF 2010, behöver coach/hjälp!

Home Forums Fitness Vill tävla i BF 2010, behöver coach/hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan alla,

Jag är en tjej på 28år som tränat till och från sen jag var 15år men satsat seriöst & helhjärtat sen början av 2009 – är riktigt sugen på att tävla i BF i år! Har satsat mycket på träningen nu och känner att jag KAN vara redo för BF på Lucia i år med de rätta förutsättningarna!

Problemet är att där jag bor i södra småland så tränar jag i ett litet gym där ingen har tävlat i BF tidigare (ingen som finns på gymmet idag iaf)! Vi har några som tävlat i BB men jag skulle verkligen behöva en coach som vill satsa på mig inom just Bf.

Frågan är hur man kan gå till väga? :what:

Men iaf finns där någon som vill dela med sig av hur Ni gick till väga eller någon som vet coach man kan kontakta i närheten för jag känner att jag behöver någon som man kan träffa och prata med för råd som dock inte bor så långt iväg!

Hur började ni?

Hoppas höra från er!
    Mvh
    Tessan

I denna tråd har vi listat några coachningsverksamheter: [http://forum.body.se/showthread.php?t=28768]

Quote:
    En verksamhet som växt under de senaste åren är de som erbjuder coachning för de som vill tävla i bodybuilding eller någon av fitnessgrenarna (AF, F, BF, CBB). Med erfarna personers hjälp inom kost, träning och presentation/posering så kan en nybörjartävlande presentera bättre än på egen hand.

Börja med att kontakta ett tävlingsteam, dvs en förening ansluten till skkf.
    Du kan säkert få en lista av skkf på alla föreningar.
    En coach är bra att ha, men är inte nödvändigt.
    Det är lite en modefluga just nu, förr tävlade dom flesta utan någon direkt hjälp.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Börja med att kontakta ett tävlingsteam, dvs en förening ansluten till skkf.
    Du kan säkert få en lista av skkf på alla föreningar.
    En coach är bra att ha, men är inte nödvändigt.
    Det är lite en modefluga just nu, förr tävlade dom flesta utan någon direkt hjälp.

Håller med. Hade själv ingen direkt coach i den benämningen när man var igång. Har det inte nu heller. Men jag var dock omgiven av eliten i byggning så brist på kunskaper var det inte direkt i min omgivning. Men det kan vara bra att ha någon kompetent person att vända sig till när det gäller symmetri, posering och div. kvinnligt som skor, dräkter etc. Det mesta går ju numera att hitta på nätet.

Tack tack har fått en kontakt som jag har mailat!! Tack hörrni!
    Ja Vincent det kan vara sant men man känner sig lite tryggare med någon som sysslat med det och vet hur man ska ställa upp sig och vad det finns att tänka på! Ska kolla runt iaf det mesta får man ju annars ändå fixa själv =)

tack!!
    :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.