- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 april, 2010 at 08:43 #57506Anonym anvandareMember9 april, 2010 at 08:43 #304493Anonym anvandareMember
Jag har en dröm att tävla i Body fitness om 2 år.
Jag försöker läsa mig till hur jag ska träna men det är ju helt för mycket, skulle behöva en extern hårddisk.Letar information om hur jag ska lägga upp mina träningspass bäst.
Som det är nu tränar jag styrketräningen enligt body for life.
Försöker se över kosten, men vet inte vad som är rätt för att bygga.Jag vet att jag ska bygga muskler, och innan tävlingen prov deffa så jag vet vad jag behöver förbättra och veta hur kroppen reagerar på deffen.
Men var kan jag hitta information om att bygga muskler seriöst utan att lägga på mig för mycket fett.
Lite onödig info
32 år
154,5cm kort
60kg tung
Tränar 3 gånger i veckan enligt body for life principen
Vill träna 4 gånger i veckan som det är nu, har mycket fritid
Bor i Malmö, har inte hittat rätt gym än, många med höga priser och vill gärna träna på ett ställe som vet hur man ska träna rätt och inte med droger.Något mer jag behöver veta??
Finns det någon mer med samma mål?
9 april, 2010 at 13:35 #304494Anonym anvandareMemberOm du vill tävla om mindre än 2 år gäller det att köra på nu och ha en klar plan.
Hur träningen ser ut enligt BFL har jag ingen aning om, men tvivlar på att den är anpassad för en tävlingsatsning.
Det viktigaste för dig just nu är att bygga muskler utan att försämra formen mycket. Din längd/vikt säger inte mycket om ditt utgångsläge då mängden muskler/fett inte syns på vågen.
Att hitta ett gym som passar dig bör bli lätt, men lägg inte över ”ansvar” på gymet som träna rätt mm.
Vill du träna 4 ggr/vecka tror jag halvkroppspass skulle passa dig bra.
Då kör du genom kroppen 2 ggr/vecka vilket ger bra resultat för dom flesta.28 april, 2010 at 23:14 #304495Anonym anvandareMemberSkaffa en personlig tränare som du kan följa upp med under tiden fram till tävling. Jag har tränat i ett år, gått ner 14 kg och ska upp i min första tävling nu i sommar. Hade aldrig klarat det själv!
Börja med en nybörjartävling som inte är på så blodigt allvar så du kan testa hur kropp och psyke svarar på dieten och ta även hjälp med poseringen och förberedelser runt omkring av ngn kunnig person. Det har jag gjort och det känns skönt att ha en mindre tävling i ryggen innan man går vidare och slåss mot dom stora tjejerna -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.