Ätardag? eller ej?

Home Forums Kost och Näringslära Ätardag? eller ej?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag ska försöka träna upp mig till athletic fitness till nästa år.
    Har av min tränare fått veta att jag ska unna mig ätardag i veckan och att jag inte behöver oroa mig för jag e rätt liten och bejöver bygga på mig. (Jag är 170cm o väger 63kg.)

Jag personligen är livrädd för att bli ”tjock” och känner inte att jag behöver frossa så ofta som en dag i veckan. ?? Kanske en dag i månaden??

Sen har jag hört att man kan nite bli hård o stor samtidigt utan jag måste först bli stor o sen hård? Så han sa till mig att inte konditionsträna mer än 1 dag i veckan och då köra intervaller osv.

Jag har massor med överskottsenergi och skulle gärna gå morgonpromenader o träna 14 ggr i evckan utan problem.. så ni förstår att jag blir rastlös.
    Tränar styrka 4 ggr/vecka och kondition 1ggr/vecka).
    Räcker det?? :|
    Har massor att fråga om men hinner inte skriva mer just nu.

välkommen hit …

Quote:
    Så han sa till mig att inte konditionsträna mer än 1 dag i veckan och då köra intervaller osv.

Jag har massor med överskottsenergi och skulle gärna gå morgonpromenader o träna 14 ggr i evckan utan problem.. så ni förstår att jag blir rastlös.
    Tränar styrka 4 ggr/vecka och kondition 1ggr/vecka).
    Räcker det??

hur ofta du konditionstränar spelar egentligen ingen roll så länge du äter tillräckligt mycket för att ligga på ett litet överskott (som behövs för muskel uppbyggnad) så du kan gott köra ett par konditionspass i veckan, det gör gott för muskeluppbyggnaden också.

Styrka 4ggr i veckan räcker absolut. Själv snittar jag på 3.5ggr i veckan.

Sen så tycker jag inte att du ska vara orolig eller rädd för att lägga på dig nåt kg fett. Det kan du skala bort sen när du ska dieta.

lycka till i varjefall

bara för att du har ätardag behöver det inte betyda frossa….

det är helt rätt att man inte kan va hård samtidgt som man bygger…en sak i taget!
    din vikt jämfört med din längd säger mig att du behvöer lägga på dig massa om du inte är väldigt hård nu som du är…

hur är det med morgonpromenader då? Ska jag undvika det tills jag blir större eller?

Vad är lä,pligt att äta om man nu ska ha en ätardag? Hur mycket sokm helst eller bara nån extra grej?

Är det en bra idé att provdeffa? Exempel til hösten? för att se om jag svarar på det..

Tack för hjälpen!

MVH Elina

det verkar som du har en tränare o känner han dig tycker jag du ska lyssna på honom. han vet säkert vad just du behöver!
    vänta med morgonpromenader! du kan väl bara promenera nu när du känner för det o inte relatera det till din vikt!
    en BRA ätardag för mig innebär mycket kolhydrater av från mat! typ pasta, ris, bröd, musli osv.
    men jag antar att du har något upplägg i veckan som du följer o med ätardag menar säkert din tränar e att du ska slippa tänka o äta det du vill….eller?

Jo han har varit min tränare i 5 år nu så lite känner han mig ju.

Tycker det är svårt att evta hur jag ska äta i veckorna dock, vill ju inte äta för mycke men absolut inte för lite heller.

Har ingen aning hur många kalorier jag kräver per dag så då är det svårt att veta hur mycket jag ska äta för att det ska blir rätt..
    Min tränare säger att vi ska ta det i ett senare skede, men jag tycker att jag nu under uppbyggnaden vill få i mig av allt jag behöver.

Okej, om man ska frossa i kolhydrater på ätardagen.. men hur mycket kolhydrater kan man äta i veckorna då?

Är svårt det här, skulle behöva hjälp med hur jag ska lägga upp det.

Tack till er som svarat!
    KRam Elina

jaha, jag trodde du hade ett upplägg i veckorna. klart du ska ha det nu! hur ska du annars bygga?? ja menar, om du är osäker som du säger…
    hör av dig om du vill ha ett upplägg, pma mig!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.