- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Bakad potatis?
Ja, jag har alltid tänkt att bakad potatis är ”dålig” mat, men det har jag bara baserat på GI-tänket, och eftersom det nu anses som förlegat så undrar jag hur bra eller dåligt det är med bakad potatis?
Vätskan försvinner ju så den mättar ju sämre än kot potatis t.ex. men potatis i si är ju ändå inte så kaloririkt så… Har hört nåt om att man bränner sönder fibrerna när man bakar den? Men om man får i sig tillräckligt med fibrer ändå så kanske det inte gör ngt?
Jag ser inget dåligt med bakad potatis per se, efter träning tex är det ju kanon:up:
men vem tar med sig en baka potatis till att äta efter träningen:P
Beror väl på hur nära man har til gymet, jag som bor 5 minuter bort skulle kunna göra det relativt enkelt, dock så har jag varken ugn eller mikro för tillfället:(
Ronnie coleman dietar ju på bakad potatis så lite bra måste det ju va:)
gott är det iaf! och eftersom jag nyss haft magsjuka kändes det bättre för magen än pasta eller ris…
oj vad gott!!! ni som bor i skåne vet vad ”grafitti” är o där har de världens godaste bakade potäter!!
skalet är farligt gott oxå
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY