Home › Forums › Kost och Näringslära › Blanda sin egen Gainer?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2006 at 19:12 #93554Anonym anvandareMember7 april, 2006 at 19:12 #1025307Anonym anvandareMember
Funderar på om man kan börja blanda sin egen Gainer för att få det billigare!?
Tex med Whey-80 och Carbo-Flex! Skulle det fungera?
Eller är det långsamma kolhydrater i Carbo-Flex?
7 april, 2006 at 19:36 #1025308Anonym anvandareMemberDet går utmärkt; du kan bestämma kolhydrat- eller proteindelen utan att den andra delen påverkas. Och det är snabba kolhydrater i produkter du nämner.
7 april, 2006 at 21:00 #1025309Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det går utmärkt; du kan bestämma kolhydrat- eller proteindelen utan att den andra delen påverkas. Och det är snabba kolhydrater i produkter du nämner.Då är det bara att inhandla whey-80 och Carbo Flex då??
Samma smak är väl inte dumt å ta då..
Hur mycket av varje bör man ta?
60 kollisar och 20 protein eller mer?
7 april, 2006 at 21:33 #1025310Anonym anvandareMemberJonas L wrote:Då är det bara att inhandla whey-80 och Carbo Flex då??Samma smak är väl inte dumt å ta då..
Hur mycket av varje bör man ta?
60 kollisar och 20 protein eller mer?
Kolla på vad olika ”gainers” ligger på. Dem ligger väl mellan 20-35gr protein och runt 60-70 kolh. Det är ju det som är så sweet om du blandar själv, ös på med proteinet Sen kan du ju göra 50-50% typ… Brukar jag köra när jag mixar:)
7 april, 2006 at 22:41 #1025311Anonym anvandareMemberDr.squat wrote:Kolla på vad olika ”gainers” ligger på. Dem ligger väl mellan 20-35gr protein och runt 60-70 kolh. Det är ju det som är så sweet om du blandar själv, ös på med proteinet Sen kan du ju göra 50-50% typ… Brukar jag köra när jag mixar:)Låter rätt bra.. hur mycke tar du av varje?
Tar du nåt innan eller under passet?
Vilka produkter blandar du med?
7 april, 2006 at 22:52 #1025312Anonym anvandareMemberJonas L wrote:Låter rätt bra.. hur mycke tar du av varje?Tar du nåt innan eller under passet?
Vilka produkter blandar du med?
Just nu käkar jag ingen gainer, dietar. Så nu blir det bara ren protein.
När jag ”bulkar” så äterjag oftast mat nån timme innan träningen och tar en stor gainer efter träningen. Jag tar en på morgonen, en efter träningen och en innan jag lägger mig. Den sista kör jag ca 60% protein.
Jag tar ca 50-50.. en 1 dl av varje ungefär, olika produkter väger lite olika! Oftast så står det på hur mycket dem väger pre skopa.
Produkter som jag användt är mycket dalblads produkter, Protein väljer jag ”Whey class +” eller ”3 in one”. Kolhydrats pulver i form av Lodex eller liknande.. Tänk på att om du blandar med 4 dl mjölk får du 20gram kolisar!Keep bulking! :bb:
8 april, 2006 at 10:15 #1025313Anonym anvandareMemberDr.squat wrote:Just nu käkar jag ingen gainer, dietar. Så nu blir det bara ren protein.När jag ”bulkar” så äterjag oftast mat nån timme innan träningen och tar en stor gainer efter träningen. Jag tar en på morgonen, en efter träningen och en innan jag lägger mig. Den sista kör jag ca 60% protein.
Jag tar ca 50-50.. en 1 dl av varje ungefär, olika produkter väger lite olika! Oftast så står det på hur mycket dem väger pre skopa.
Produkter som jag användt är mycket dalblads produkter, Protein väljer jag ”Whey class +” eller ”3 in one”. Kolhydrats pulver i form av Lodex eller liknande.. Tänk på att om du blandar med 4 dl mjölk får du 20gram kolisar!Keep bulking! :bb:
Men Gainers ska man väl bara ta efter träningen? Eftersom det är snabba kolhydrater i dem..
Kommer nog blanda med vatten!
9 april, 2006 at 00:33 #1025314Anonym anvandareMemberJonas L wrote:Men Gainers ska man väl bara ta efter träningen? Eftersom det är snabba kolhydrater i dem..Kommer nog blanda med vatten!
Om du skall gaina i vikt så gör det inte såå mycket om det intas under dagen oxå (rätta mig om jag har fel). Men på morgonen är det bara bra, kroppen har inte fått i sig någon näring på 8 timmar typ.
9 april, 2006 at 00:40 #1025315Anonym anvandareMemberDr.squat wrote:Om du skall gaina i vikt så gör det inte såå mycket om det intas under dagen oxå (rätta mig om jag har fel). Men på morgonen är det bara bra, kroppen har inte fått i sig någon näring på 8 timmar typ.Gör och gör…mycket sämre val av kolhydrater kan man inte tänka sig (möjligtvis ren fruktos då).
Proteindrink får man gärna dricka vid andra tillfällen – aldrig gainer;)
9 april, 2006 at 11:45 #1025316Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Gör och gör…mycket sämre val av kolhydrater kan man inte tänka sig (möjligtvis ren fruktos då).Proteindrink får man gärna dricka vid andra tillfällen – aldrig gainer;)
Det var det ja tänkte med.. bättre me långsamma kolhydrater väl?
Men vilka bra och hyffsat billiga märken ska jag köpa?
Är Star Nutritions sortiment bra?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.