Bra brödsorter?

Home Forums Kost och Näringslära Bra brödsorter?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author

Fazer Real orginal,
    tina i brödrosten så blir de perfekt knapriga i kanterna!:emo-thumb

Mesar..jag bakar mitt eget bröd..med dinkelmjöl,nötter,frön och olivolja ;)
    Köpte en bakmaskin för 500 spänn har aldrig ätit godare och färskare bröd. Testde GI:t och det låg på 48-50..vilket är helt OK enligt mig.

äh bröd är bara en dålig ursäkt för att man varit för lat för att skala potatis och morötter :D

Leksands Grova

robbieboy wrote:
    Mesar..jag bakar mitt eget bröd..med dinkelmjöl,nötter,frön och olivolja ;)
    Köpte en bakmaskin för 500 spänn har aldrig ätit godare och färskare bröd. Testde GI:t och det låg på 48-50..vilket är helt OK enligt mig.

skulle va shysst om du vill skriva ner receptet i mat forumet eller pm mig det, låter kanon! :up:

Olof_R wrote:
    äh bröd är bara en dålig ursäkt för att man varit för lat för att skala potatis och morötter :D

jag tycker det är en bra ursäkt :)

Psirus wrote:
    skulle va shysst om du vill skriva ner receptet i mat forumet eller pm mig det, låter kanon! :up:

Hey..
    Självklart..

Lägg i botten på maskinen:
    1 ägg
    3dl mjölk
    1 matsked honung (fast sort)
    1/2-1 dl olivolja (ger krispiga kanter *mums*)

Täck alla flytande ingredienser med:

350gr dinkelmjöl
    1 paket jäst (pulver)
    3-4 rågade matskedan psylliumfrö
    Linfrö, solrosfrö, nötter, mandel efter behag

Välj ett normalprogram på bakmaskinen. Total tid 2.5 timmar.
    Njut..

/Robbie

pågens limpa? me majonäs stora räkor och ett slajsat ägg! kläm i ett sallads blad för o göra det nyttigt ni som stör er på allt annat :D

Kontakta Fever här på forumet…han säljer eget bröd i 3 olika nyttiga varianter!

ack som jag önskar att jag hade tid att baka eget bröd :|

robbieboy wrote:
    Hey..
    Självklart..

Lägg i botten på maskinen:
    1 ägg
    3dl mjölk
    1 matsked honung (fast sort)
    1/2-1 dl olivolja (ger krispiga kanter *mums*)

Täck alla flytande ingredienser med:

350gr dinkelmjöl
    1 paket jäst (pulver)
    3-4 rågade matskedan psylliumfrö
    Linfrö, solrosfrö, nötter, mandel efter behag

Välj ett normalprogram på bakmaskinen. Total tid 2.5 timmar.
    Njut..

/Robbie

shysst måste provas!

vart får man tag på en bakmaskin då? :)

Lovelysmile:
    Tid?? =) Det tar ca 2-3minuter och göra iordning allt..sen är det bara på med timern.. ;)

Psirus:
    Köpte min på [http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000xEquCyod?ProductID=LeDD4QFW7xAAAAEDgIpTYUBo&CatalogCategoryID=8hvD4QFWbkwAAAEDu3GtBDZ%2e&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text elgiganten ].
    Välj program 1 enligt receptet så blir det kanongott. Rosta lite innan så blir det ännu godare..=)

/R

jag brukar köpa ett bröd som är bakad på surdeg och gjort i vedugn. Helt utan sirap , socker, jäst, margarin etc. riktigt gott faktist. Är en sjukt god limpa. Kan försöka ta kort på det :D.

Gott att rosta det och sedan doppa det i kvarg blandat med funligt eller yoghurt blandat.

robbieboy wrote:
    Lovelysmile:
    Tid?? =) Det tar ca 2-3minuter och göra iordning allt..sen är det bara på med timern.. ;)

Psirus:
    Köpte min på [http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000xEquCyod?ProductID=LeDD4QFW7xAAAAEDgIpTYUBo&CatalogCategoryID=8hvD4QFWbkwAAAEDu3GtBDZ%2e&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text elgiganten ].
    Välj program 1 enligt receptet så blir det kanongott. Rosta lite innan så blir det ännu godare..=)

/R

ska köpa en så fort jag har vägarna förbi

ICA´s Grovbit:up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.