Home › Forums › Kost och Näringslära › Deff och morgonpromenad..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 april, 2006 at 22:36 #93620Anonym anvandareMember5 april, 2006 at 22:36 #1026043Anonym anvandareMember
Hej!
Nu har jag äntligen tagit röva ur vagnen och fått igång första deffningen..
Men har hört olika vad gäller morgonpromenaderna..
Killen påstår att jag inte kan gå ut och gå min promenad när jag vaknat utan MÅSTE gå upp innan kl 7 om den ska göra någon nytta?!
När jag har sovmorgon vill jag helst inte gå upp 7 för att ut och gå och sen gå tillbaka och sova igen. Jag är inte hungrig då heller….
Är det helt galet att ta en kopp svart kaffe och sen gå en SVETTIG promenad ca 8.30-9.30??
Går nu morgonpromenad varannan dag i högt tempo 30 min, så jag svettas, kommer öka längden med veckorna som går.
Tränar på gymmet 4-5 gånger i veckan minst en svettig timme varje gång, hårdträning med tunga vikter denna vecka, går promenader på kvällen när jag känner mig pigg.Jag är 1.70 lång och jag vägde 72 kg som mest innan jag startade deffningen, enligt en våg som mäter fettprocent så hade jag 29% fett, vilket jag har svårt att tro, men vill klart komma under 20% om man ska gå efter den..
Tanken med min ”deffning” är att jag ska tappa ca 6-8 kg och då behålla den muskelmassan som jag har (även öka på den), har en del fett på lår och rumpa (f.d ridtjej) som gärna får minska :nod . Jag är nöjd med mig själv men vill att musklerna ska framträda mer sen är det ju fototävling snart .
Jag har tränat hårt i 1 o ½ år, lagt på mig 12 kg massa sen jag startade träningen..Jag käkar nu ris, fullkornsmakaroner, torsk, tonfisk, rökt kalkon, kyckling, keso, grönsaker, frukt, ägg, gröt, lite fullkornsbröd, proteindrinkar.
Inget kött, ingen stekt mat, inga kryddor, inget salt.. Dricker 2.5-4 liter vatten, beroende på hur mycket jag tränar och hur törstig jag är..Jag har på knappt 4 dagar tappat 2.5 kg, men det blir väl en ganska stor omställning att bara äta ris och fullkornsmakaroner (käkar efter tallriksmodellen men mest grönsaker sen lika mycket ris/pasta som kyckling/fisk).
Jag tycker att det är riktigt roligt och hoppas på fina resultat, bilder kommer, både från början till slut om jag inte brakar ihop helt
Mvh// Lisa!!
5 april, 2006 at 23:09 #1026044Anonym anvandareMemberav de 2.5kg är det mestadels vatten, det brukar gå undan där i början just av den anledningen.
Spelar ingen roll när du går din morgonpromenad. Du bränner lite mer om det är just när du vaknat och inte käkat frukost innan, men det funkar ju att gå kvällspromenader också. Det behöver absolut inte vara innan ett visst klockslag du ska gå.
Allt annat ser bra ut tycker jag.6 april, 2006 at 00:42 #1026045Anonym anvandareMemberQuote:Killen påstår att jag inte kan gå ut och gå min promenad när jag vaknat utan MÅSTE gå upp innan kl 7 om den ska göra någon nytta?!Haha det där va det roligaste jag läst idag , själva grejen är den att gå innan du äter något sen kvittar det vilken tid du vaknar. men det kan ju kanske vara bra för rutinerna att man försöker gå upp någorlunda samma tid varje dag, fast så klart ibland lär man ju ha lite sovmorgon med.
6 april, 2006 at 09:46 #1026046Anonym anvandareMemberTack så otroligt mycket!
Jag går ju i vilket fall på fastande mage (med kaffe), vilken tid det än blir på morgonen. Idag blev det 8.30 och jag svettas som flera hästar, klär ju på mig understället och dubbla tröjor så det ska bli lite extra varmt också .
Tycker det är konstigt att vattnet ”går ur kroppen” när jag tillsätter omkring 3 liter vatten om dan? Eller är det saltet som jag inte tillför som släpper?? Hur som helt är det intressant att se hur kroppen fungerar, jag har ruggigt mer med energi nu än när jag käkade som jag gjorde innan. Ska nog föra över mina anteckningar på någon av sidorna så ska ni få följa min ”deff”.
Kanon att ni svarade så snabbt!
Mvh Lisa!!6 april, 2006 at 11:13 #1026047Anonym anvandareMemberOm du dricker mycket vatten så släpper kroppen också vätskan bra. Dricker du lite så binder du istället mycket vätska i kroppen. Detta är dock även beroende av hur mycket kolhydrater och salt du äter. Både kolhydrater och salt binder vätska.
6 april, 2006 at 11:33 #1026048Anonym anvandareMemberom du e rädd för att saltet skall binda vatten på fel ställe så finns det ett salt som heter seltin och består av 50% kalium och 50% natrium istället för bordssaltet vanliga 100% natrium
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.