Deffar för första gången, kritik tack

Home Forums Kost och Näringslära Deffar för första gången, kritik tack

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hejsan där alla ni!
    Jag har nu börjat på min så kallade deff och skulle behöva lite konstruktiv kretik från er har ja fått för mig.
    Jag är 165-170 (Nej jag vet inte, jag var 169,5 när ja mätte mig för ett antal år sen tills plötsligt alla tjejer som va 165 va lika långa/längre än mig så ja borde ligga där nånstanns), är 19 år och väger 65kg.

Jag har sen många år tillbaka varje sommar sagt att ”till denna sommarn ska ja komma i form”, ja ni känner säkert igen de, men de har aldrig hållt längre än ett par veckor sen har de vart kebab o alldeles för mycke av den goda drycken.

Och nu har jag bestämt mig för att då sattsa lite mer, och ja vet att jag igentligen inte borde köra nån deff nu utan fortsätta fokusera på byggning, men problemet ligger i att jag inte vill lägga på mig massa kilon utan att veta att ja när som helst kan bli av med de igen. Därför har jag bestämt mig för att köra en deff, och då till skillnad från många andra så har ja inte nåt mål med min vikt, utan tänker testa på och se om de går bra eller inte, och isåfall sluta senast i början av juni men blir ja nöjd innan så stannar jag självklart där.

Mitt träningsuppläg ser ut som följande:
    Morgon promenad varje eller nästan varje dag.
    Spinning 1-2 gånger i veckan
    Halvkropps gympass 3-4 gånger i veckan.

Och sen råder de förståss delad mening om hur man ska dela upp kosten, men jag kör med den jag ansåg va lättast att börja med vilket var att utesluta Fett helt, och funkar de inte så vet jag ju detta till nästa gång.
    Men matschemat ser ut som följande:

Frukost:
    2 Knäckebröd
    2 Äggvitor
    Fiberhavre 40g
    Mini Mjölk 2dl

Mellan: Whey-80 0,75dl

Lunch:
    Ris kokt 200g
    Kyckling 120g
    Tomatsås 100g

Prework:
    Banan

TRÄING

Postwork:
    Whey-80 0,75dl

Middag:
    Pasta 100g
    Kyckling 120g
    Tomatsås 100g

Kväll:
    Kesella Lätt 250g

Detta blir Ca: 1700+kcal 40% Protein, >1% Fett, 60% Kolhydrater.

Sen tillkommer grönsaker till dom 3 huvudmålen, samt att kycklingen som steks i olivolja. Kan även bli Lax någongång.

Så bör väll ligga på en 1900kcal kanske?

Tar även Omega-3 samt Mivi Total (vitamin tillskott). Inte lika seriös med de men.
    När ja väl samlat på mig all den kretik och liknande ja hoppas få så får man väll ta och starta en Tränings journal med så man får nöjjet att lägga upp bild/er också.

Och det var väll det, So hit me!!

// Julian :)

Utesluta fett ? Why? Du blir inte fet av ha ett nyttigt/lämpligt fett intag.
    Minska kolhydrater på övriga mål, men lägg till kolhydrater efter träning istället.

Håller med Jeppe. Kapa kolhydraterna lite och käka mer fet; fisk, olivolja, nötter osv. Utan bra fettkällor kommer du inte orka dieta och fortsätta träna.

Fett bränner fett så kom ihåg det och var inte rädd. tänk mer på vad det är för fett.
    annars är jag som du snart redo för deff. börjar min senare iår.
    Ska hålla koll på dig och se hur det går.
    Lycka till :emo-thumb

Jeppe wrote:
    Utesluta fett ? Why? Du blir inte fet av ha ett nyttigt/lämpligt fett intag.
    Minska kolhydrater på övriga mål, men lägg till kolhydrater efter träning istället.

Ska ja minska kolhydraterna på övriga mål och ersätta med fett? om ja förstog de rätt?
    Jag får nu i mig 79g Kolisar, 4g Fett, och 55g Protte efter träning, räcker inte de asså?

Räcker de att ha lax, nötter och olja som fettkällor?
    Lägga in lax ist. för kyckling på lunchen, nötter på kväll och nåt mellanmål?

Julian wrote:
    Ska ja minska kolhydraterna på övriga mål och ersätta med fett? om ja förstog de rätt?
    Jag får nu i mig 79g Kolisar, 4g Fett, och 55g Protte efter träning, räcker inte de asså?

Räcker de att ha lax, nötter och olja som fettkällor?
    Lägga in lax ist. för kyckling på lunchen, nötter på kväll och nåt mellanmål?

Nä då förstod du fel, inte ersätta.
    Men du bör kanske ligga på c:a 20-25 E% fett.
    Efter träning menar jag just efter träning och inte målet därefter, det bör innehålla kolhydrater gärna snabba och protein som du endast tar nu.
    Kan väl vara lämpligt att inta oljor i de flesta målen under dagen och även nötter i samband med mellanmål, men det är ju nåt du får räkna på.

Utförligare info hittar du här: [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

Det heter kritik, inte kretik….

Jeppe wrote:
    Nä då förstod du fel, inte ersätta.
    Men du bör kanske ligga på c:a 20-25 E% fett.
    Efter träning menar jag just efter träning och inte målet därefter, det bör innehålla kolhydrater gärna snabba och protein som du endast tar nu.
    Kan väl vara lämpligt att inta oljor i de flesta målen under dagen och även nötter i samband med mellanmål, men det är ju nåt du får räkna på.

Utförligare info hittar du här: [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881]

Okej, tackar tackar, ska läsa igenom den.
    Får väll lägga in lite nötter me dårå, hehe.
    Ska se om man kan kila upp en tränings journal ikväll me kanske.
    Ha de göda!

Ping wrote:
    Det heter kritik, inte kretik….

Haha, jadu Ping, det gör ju de.
    Jag är ledsen över de inträffade o ska försöka ta till mig denna information :emo-thumb

Julian wrote:
    Haha, jadu Ping, det gör ju de.
    Jag är ledsen över de inträffade o ska försöka ta till mig denna information :emo-thumb

Bra där! Jag är språkpolis!!!! :emo-thumb

Lycka till med deffen!!

Ping wrote:
    Bra där! Jag är språkpolis!!!! :emo-thumb

Lycka till med deffen!!

Oh shit, ja så länge de inte blir några böter så, men ja ska skärpa mig konstapeln :|
    Tackar!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.