Home › Forums › Kost och Näringslära › Dricka vatten? Svara gärna snabbt :D
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2006 at 21:18 #1026504Anonym anvandareMember
Hej.
Är en icke vatten drickande människa som håller på att gå ner i vikt.
Har gått ner ca 10 kg , från 77,8 till 68.
i början gick jag ner ett kg i veckan men nu är det ca 5 hg i veckan.
dricker inget vatten alls. om jag börjar kommer jag öka viktminskningen igen?
motionerar även lite mer nu, eller är det dom här kilona som är jobbiga? mitt mål är 55kg, kan tillägga att jag är 160 cm. tacksam för svar2 april, 2006 at 21:18 #93670Anonym anvandareMember2 april, 2006 at 21:20 #1026505Anonym anvandareMemberVad dricker du?
2 april, 2006 at 21:21 #1026506Anonym anvandareMemberFår man fråga varför du inte dricker vatten?
2 april, 2006 at 21:23 #1026507Anonym anvandareMemberDricker du ingenting? Ingen aning om fettförbräningen blir bättre om man dricker mycket vatten. Men börjar du dricka vatten kommer kroppen binda endel av det vattnet i muskler(rätta mig om jag har fel). Och det kommer göra att du går upp lite i vikt, om du inte bränner mer fett än du samlar på dig vatten. Blev lite luddigt. Fråga om det var nått du inte förstog.
2 april, 2006 at 21:33 #1026508Anonym anvandareMemberVill du gå ner i vikt eller i fett?
Är det viktigt att det står rätt på vågen eller är spegeln viktigare?
Anledningen till min fråga är att du kanske ska upp och tävla i någon tävling där du ska väga in inom någon dag. Kampsport? Eller ska du fotograferas imorgon och lägger in ett sista försök till att se ”tajt” ut?Annars ska du se till att dricka vatten när du är törstig. Varken för lite eller överkonsumera.
2 april, 2006 at 21:37 #1026509Anonym anvandareMemberJag dricker tab extra, is te. Mycket blandat.
Ogillar vatten bara, försökt dricka men vill verkligen inte.
Jag vill givetvis först och främst se i spegeln, en plattmage och tajta lår i stort sätt, sen har ja kraftig benstomme, och stora armar, så jag vill ju få bort i stort sett ” allt fett” där. men vågen betyder mycket för mig med. Jag vet att spegeln betyder mest, men vågen betyuder den med.2 april, 2006 at 22:26 #1026510Anonym anvandareMembervåg-fixeringen kan nog ingen hjälpa dig med på detta forum då ingen här bryr sig om vikt på sånt sätt som du gör…
angående viktnedgången så kan viktnedgången minska efter ett tags diet pga mindre fettceller leptin förbränning osv. detta kan ju fixas med ätar/laddardagar osv. eller mer cardio. vet ju inget om hur du äter osv.
vatten har inte så mkt med viktminskning o göra som så. endast på slutet då man ska tävla i byggning betyder vattenintag något.2 april, 2006 at 22:31 #1026511Anonym anvandareMemberhur mycket vätska får du i dig per dag då …låter jävligt ohälsosamt att skippa vatten. För att inte säga livsfarligt
vad äter du?
Hur mycket tränar du?hur snabbt har du gått ner dina tio kg?
Är kilona bara vattenvikt eller är det fett.Är du törstig jämt?
Har du aldrig nånsin gillat vatten eller e det nån jävla fixidé?
3 april, 2006 at 01:16 #1026512Anonym anvandareMemberLåter som ett långsamt självmord, vänta bara tills sommaren då det kan vara fara för livet.
3 april, 2006 at 09:24 #1026513Anonym anvandareMemberLåter lite som en bantare tycker jag! För min del har det funkat att äta normalt, dricka vatten normalt och träna hårdare och träna en hel del kondition för när jag ville gå ner i vikt ville jag samtidigt bli fastare i kroppen, friskare och starkare. Finns ingen mening med att en våg visar 55 kg om du inuti är sjuk. Sen med tanke på att du själv nämner att du har kraftig benstomme, kanske det inte är meningen att just din kropp ska väga 55 kg… till vardags… Kanske du förbereder dig för någon tävling, det framkommer inte…
Mer motion!
3 april, 2006 at 11:11 #1026514Anonym anvandareMemberDet där med kraftig benstomme är väl lite av en myt. Läste att hos en vuxen människa skiljer det inte mer än högst 1 kg (och det är ovanligt) från person till person på skelettets vikt.
3 april, 2006 at 12:31 #1026515Anonym anvandareMemberJag dricker 5-7L vatten om dagen (jag är väldigt törstig av mig) och det började när jag började med min diet som fått mig att gå ned till 68-69kg från 85kg i början av januari
Jag är övertygad om att man går ned i vikt snabbare med mkt vatten i omsättning då det tar ut många skräpämnen ur kroppen vilket i sin tur leder till bättre funktionalitet på kroppens organ.
Sedan så finns det inget godare än ett stort glas vatten när man är törstig :emo-thumb
3 april, 2006 at 19:06 #1026516Anonym anvandareMemberaxzell wrote:Jag dricker 5-7L vatten om dagen (jag är väldigt törstig av mig) och det började när jag började med min diet som fått mig att gå ned till 68-69kg från 85kg i början av januariJag är övertygad om att man går ned i vikt snabbare med mkt vatten i omsättning då det tar ut många skräpämnen ur kroppen vilket i sin tur leder till bättre funktionalitet på kroppens organ.
Sedan så finns det inget godare än ett stort glas vatten när man är törstig :emo-thumb
Överkonsumtion är ju inte heller av godo..
3 april, 2006 at 19:16 #1026517Anonym anvandareMember5-7l är ju inte mkt om vi säger så. om man drack 15l per dag är en annan sak.
sen går man inte ned snabbare om man dricker mer då vatten inte har något med fettförbränning att göra. mkt vatten gör att man har lägre aldosteron halt i kroppen och därmed håller mindre salt i kroppen=mindre vatten under huden. men det kan bara komma tillen viss gräns. visst sköjer man ut mer slagg produkter men viktnedgång har med diet att göra. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.