- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Fettrik måltid = trötthet ?
Hej
När jag äter måltider med protein och mycket fett men lite kolhydrater blir jag väldigt trött strax efteråt. Äter jag däremot måltider med protein samt rikt på kolhydrater, blir jag piggare.
Någon kunnig som vet vad detta beror på?
Energimässigt ligger måltiderna på ungefär samma kcal nivå.
Brukar väl förövrigt ofta nämnas att kolhydratmåltider orsakar trötthet efteråt pga. sen och hög insulin nivå varav lågt blodsocker.
Mitt problem verkar ju vara helt och hållet motsatsen.
När jag äter måltider med protein och mycket fett men lite kolhydrater blir jag väldigt trött strax efteråt. Äter jag däremot måltider med protein samt rikt på kolhydrater, blir jag piggare.
Någon kunnig som vet vad detta beror på?
Energimässigt ligger måltiderna på ungefär samma kcal nivå.
Brukar väl förövrigt ofta nämnas att kolhydratmåltider orsakar trötthet efteråt pga. sen och hög insulin nivå varav lågt blodsocker.
Mitt problem verkar ju vara helt och hållet motsatsen.
tror det beror på att kolhydraterna tillför en del ork. Genom att äta kolhydrater så fylls glykogendepåerna och det är dessa depåer som det först tas utav när du anstränger dig eller bara för att orka dagen.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY