Göra det enkelt för sig under diet…

Home Forums Kost och Näringslära Göra det enkelt för sig under diet…

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Skulle man kunna byta ut dom vanliga proteinkällorna(ex kyckling, räkor) i ett diet uplägg mot protein pulver? Bara för o göra de enkelt för sig, vad skulle nackdelarna vara med detta? Skulle de verkligen utgöra så stor skillnad, ja menar kroppen vet ju inte vartifrån näringen, aminosyrerna kommer!
    I övrigt skulle kolisarna bestå av vanliga kolis källor under diet(ex, fullkornspasta, ris mm) och fettet från bra fettkällor.

Om dieten bara varar i en vecka så kanske det skulle funka…

Men jag kan ju säga att jag aldrig för mitt liv skulle stå ut med att käka enbart prottepulver, som proteinkälla, i 15-20 veckor…även om det är lättare att tillreda…;) …Bläääk!

Fast föda mättar något bättre

…kan tillägga att det finns många sätt att göra dieten lättare på…exempelvis genom att köpa färdigstekt kalkon eller kyckling…kassler…ost…räkor…och annat som inte behöver tillagas…(kolla frysdiskarna)

…och givetvis proteinpulver…men inte hela tiden…

Vissa ”klara att ätas” produkter bör man iof sluta med mot slutet av dieten…men de funkar under större delen av tiden i alla fall…

näringsmässigt skulle va intressant att veta om det spelar någon…alltså, om proteinet kommer från mat eller pulver…

Camilla Öhman wrote:
    Om dieten bara varar i en vecka så kanske det skulle funka…

Men jag kan ju säga att jag aldrig för mitt liv skulle stå ut med att käka enbart prottepulver, som proteinkälla, i 15-20 veckor…även om det är lättare att tillreda…;) …Bläääk!

Jo men säg att man inte har ngra probs med smaken av prottepulver då?

Camilla Öhman wrote:
    …kan tillägga att det finns många sätt att göra dieten lättare på…exempelvis genom att köpa färdigstekt kalkon eller kyckling…kassler…ost…räkor…och annat som inte behöver tillagas…(kolla frysdiskarna)

…och givetvis proteinpulver…men inte hela tiden…

Vissa ”klara att ätas” produkter bör man iof sluta med mot slutet av dieten…men de funkar under större delen av tiden i alla fall…

Hmm intressant, vad exakt menar du med ”klara att ätas” produkter? Och ost (!?:| )

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.