hur ofta ska man äta?

Home Forums Kost och Näringslära hur ofta ska man äta?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hur ofta ska man äta ? vissa säger att man ska vänta 2-3 timmar innan man kan äta igen, är det så ? För att jag äter typ varje timma kan :P

Det e nog ingen hit för tänderna… 3 timmar brukar vara ett bra intervall, men 2 fungerar såklart också, känn efter, och ät när du e hungrig.. fast inte varje timme… ;)

Men är det dåligt att äta för mycket eller? jag fattar inte 😮

Äter du för mycke blir du tjock….men för mycket behöver nödvändigtvis inte vara varje timme. Ju oftare du käkare desto mindre portioner får du äta. Tror egentligen inte du får bättre resultat av att käka varje timme istället för varannan…

Ziad wrote:
    Hur ofta ska man äta ? vissa säger att man ska vänta 2-3 timmar innan man kan äta igen, är det så ? För att jag äter typ varje timma kan :P

Du äter varje timme, dvs ca 16 gånger per dag?

Ziad wrote:
    Men är det dåligt att äta för mycket eller? jag fattar inte 😮

Klart det inte är. Bulka på bara :) Ät rätt saker bara, det är ju ingen höjdare att käka godis varje timme ;)

Robinravn.se wrote:
    Ät så ofta du vill, ju jämnare blodsocker desto bättre muskeltillväxt.
    Om du vill bygga muskler ska magen aldrig bli tom.

Varannan till var 3:dje timme minst. Om du äter långsamma kolhydrater. Dubbelt så ofta om du äter snabba.

alltså det där gäller ju för diabetiker. Vanliga människor har ej såna blodsockersvängningar att det är lönt att bry sig om hur snabba kolhydraterna är kolhydrater. Lika bra att gräva ner hela jävla GI konceptet. Se till näringsvärdet på livsmedlet istället. Om det är snabba eller långsamma är skitsamma.

läs den här artikeln: [http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=57270]

hur ofta ska man äta?

frågar man byggare så säger de vart 3’e timme
    men frågar man tandhygenister så säger de att
    det är ren idioti att äta så ofta pga tänderna.

nicke wrote:
    hur ofta ska man äta?

frågar man byggare så säger de vart 3’e timme
    men frågar man tandhygenister så säger de att
    det är ren idioti att äta så ofta pga tänderna.

Ska och ska, vad vill du prioritera? Det är klart att det inte är bra för tänderna att gå runt att äta hela tiden, men jag käkar extra-tuggummin mellan måltiderna :)

jag upplever mig äta relativt ”normalt” och det blir ändå mellan varannan till var tredje timme som jag äter.

frukost
    mellanmål
    lunch
    mellanmål
    middag
    kvällsmål

det är 6 mål per dag och avståndet mellan varje är oftast inte större än tre timmar.

vem fan bryr sig om tänderna , ja vill bli stor :D

börja snusa ..så e det lugnt för tänderna.
    Eftersom snuset e basiskt så neutraliserar det syran som pajjar tänderna..
    Då kan du både bygga och slippa hål : )

Sam jr wrote:
    börja snusa ..så e det lugnt för tänderna.
    Eftersom snuset e basiskt så neutraliserar det syran som pajjar tänderna..
    Då kan du både bygga och slippa hål : )

sen ja börja snusa har ja inte haft ett hål8)

lite offtopic men iaf jag har aldrig snusat och jag har aldrig haft något hål ;)

BarbaPappa wrote:
    lite offtopic men iaf jag har aldrig snusat och jag har aldrig haft något hål ;)

söt ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.