Koffeintabletter?

Home Forums Kost och Näringslära Koffeintabletter?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Jag var på apoteket och köpte koffeintabletter, men jag hittade bara koffeintabletter som också var värktabletter. De innehöll 50 mg koffein. Finns det inga ”rena” koffeintabletter? eller måste man kanske fråga efter dem, för att de inte finns framme?

Vad anser ni om koffeintabletter? Själv gillar jag kaffe och är inte speciellt i tabletter överhuvudtaget, men min mage har protesterat senaste tiden, så jag tänkte skona den ett tag, därav mitt inköp av koffeintabletter.
    Annars brukar jag dricka 1-2 koppar kaffe per dag.

Milia wrote:
    eller måste man kanske fråga efter dem, för att de inte finns framme?

Ja.

Är man ute efter koffeinets ergogena effekt, så är rent koffein överlägset motsvarande mängd från kaffe.

Du kan köpa 30 st 100mg´s koffeintabletter på apoteket. Större burkar är nu mera receptbelagda.

Gymgrossisten.com
    [http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=&artnr=783&limit=12&extra=000&varumarke=000&btg=&visa=1-36&Sort=A.Beskr&Visn=Std2&Kampanj_ID=]

underligt men intressant. Kvinnan jag köpte koffeintabletterna av på apoteket så
    att de var receptbelagda när jag frågade efter större burk. Någon som har någon förklaring.

man får fråga efter dem. oftast har apoteket dem bakom disk..

Bearik wrote:
    underligt men intressant. Kvinnan jag köpte koffeintabletterna av på apoteket så
    att de var receptbelagda när jag frågade efter större burk. Någon som har någon förklaring.

för att 4pers dog av för stor konsumption.
    vilket man även kan av för mkt alvedon med.

TDCS har 200 mg/kaps billigt. Fungerar bra!

Bearik wrote:

apoteket vill tjäna en massa pengar.
    icke receptbelagt kan man köpa 30 st 100 mg tabletter på Apoteket för 40 kr. samma tabletter som innan receptbeläggningen kostade 80 kr för 200 st.
    att det är för att någon överdoserat – my ass! man kan ju överdosera lika bra på 30st-förpackningarna, bara man har tillräckligt med pengar.

jag har dock ingen förklaring till varför man fortfarande (och tack för det) kan köpa utan recept (dock annat fabrikat) i diverse kosttillskottsaffärer. det är väl helt enkelt ingen som uppmärksammat ”problemet”.

schhhh!!!

Bearik wrote:

Jag bad om förklaring på apoteket.
    Kvinnan i fråga svarade enbart med ett ord!
    -Sverige…

Löjligt att sälja små burkar men receptbelägga större.
    Skillnaden är ju priset som ska avskräcka.
    En 30 burk kostar väl samma som 100 burk på recept ungefär har jag för mig.
    Detta sa hon var för bla studenter tar dom för att orka med plugga och dom ville ha bort detta.
    Smart att göra dom så dyra att studenterna lika gärna kan överväga annat uppiggande

Kleine wrote:
    Smart att göra dom så dyra att studenterna lika gärna kan överväga annat uppiggande

just den tanken har fallit mig in också. :)
    inte att överväga annat uppiggande alltså, utan att det kanske kan ses som ett alternativ för vissa individer.

alla värktabletter funkar ju likadant prismässigt sett. man kan på recept köpa storförpackningar billigt.

På tal om koffein, stackers2 har 200mg per tablett, men är stackers olagliga om dem inte innehåller efedrin?

Jag tycker sytemet ska sluta sälja helrör och endast sälja kvartingar, då kommer alkoholismen i sverige försvinna… :nerd:

Powerexpress har med Guarana o koffein i samma, 120 mg per kapsel. Har precis beställt så jag vet inte hur dom är.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.