Home › Forums › Kost och Näringslära › Lax 3-4 gånger i veckan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 mars, 2006 at 13:53 #93852Anonym anvandareMember26 mars, 2006 at 13:53 #1028417Anonym anvandareMember
Är det bra att äta lax 3-4 ggr i veckan, eller är det för mycket om man vill förlora kroppsfett?
26 mars, 2006 at 14:00 #1028418Anonym anvandareMemberValet av fisk har ingenting med ditt kroppsfett att göra. Det handlar om energi in minus energi ut.
26 mars, 2006 at 14:03 #1028419Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Valet av fisk har ingenting med ditt kroppsfett att göra. Det handlar om energi in minus energi ut.Jag har nämligen håll på att och deffat sen i mitten av januari ungefär och det går fruktansvärt segt. Jag morgonpromenerar 5-6 ggr i veckan, styrketränar 4 ggr i veckan samt går på bandet i 30-40 minuter efter passet. Och min kost är också väldigt bra. jag äter så man ska göra under deff.. varför är det såhär? vad gör jag för fel? jag får panik.. och jag tänkte att de kanske var pågrund av att jag äter så mycket lax som det blev så..
26 mars, 2006 at 14:55 #1028420Anonym anvandareMemberAntingen äter du för mycket, vilket gör att du inte går ner tillräckligt.
Eller så äter du för lite vilket kan få kroppen att inte vilja släppa ifrån sig fett, och den släpper ifrån sig så lite fett som möjigt.
Eller så kanske du äter för lite fett och för mycket kolhydrater.
Eller så äter du inte tillräckligt strikt.
Eller så har du inte så mycket muskelmassa. (ju mer muskelmassa desto lättare att bränna fett brukar man säga).Med tanke på hur mycket förbränning du kör så skulle jag tippa det är något av de ovanstående punkterna.
26 mars, 2006 at 15:35 #1028421Anonym anvandareMemberHur segt går det då? Det brukar ju sägas att 0,5 kg ner i veckan är ungefär lagom takt.
26 mars, 2006 at 21:37 #1028422Anonym anvandareMemberKlonas88 wrote:Hur segt går det då? Det brukar ju sägas att 0,5 kg ner i veckan är ungefär lagom takt.jag har gått ner 2-3 kg sen jag började
26 mars, 2006 at 21:43 #1028423Anonym anvandareMembermarjatta wrote:jag har gått ner 2-3 kg sen jag börjadeDå har du legat på ett väldigt litet underskott. Inget fel i det, men det gör ju att du får vänta längre på de efterlängtade resultaten.
26 mars, 2006 at 21:45 #1028424Anonym anvandareMemberAlm wrote:Antingen äter du för mycket, vilket gör att du inte går ner tillräckligt.
Eller så äter du för lite vilket kan få kroppen att inte vilja släppa ifrån sig fett, och den släpper ifrån sig så lite fett som möjigt.
Eller så kanske du äter för lite fett och för mycket kolhydrater.
Eller så äter du inte tillräckligt strikt.
Eller så har du inte så mycket muskelmassa. (ju mer muskelmassa desto lättare att bränna fett brukar man säga).Med tanke på hur mycket förbränning du kör så skulle jag tippa det är något av de ovanstående punkterna.
Äter strikt gör jag.
Jag äter tillräckligt med fett eftersom jag har det till varje måltid.
Muskelmassan har därimot blivit bra mycket bättre på senare tid, jag har tränat seriöst sen augusti och jag ser väldigt bra resultat när det gäller muskler med tanke på hur mycket förbränning jag faktiskt kör.. men när det kommer till vågen och måttbanden går det segt. Men jag känner själv att jag blivit smalare när jag kollar bilder och provar kläder.. men det syns som sagt inget på måttband o våg. Krångligt det låter va?
Men jag har funderat på en sak och det är att jag under väldigt lång tid har ätit strikt och har tappat de första kilorna lätt, men nu när jag börjat äta ännu mer strikt så har kroppen ”blivit van” vid att inte få så mycket mat och anpassar sig till det?Det kanske låter konstigt, men jag vet inte vad jag ska göra..
Tack i förhand
26 mars, 2006 at 22:00 #1028425Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Men jag har funderat på en sak och det är att jag under väldigt lång tid har ätit strikt och har tappat de första kilorna lätt, men nu när jag börjat äta ännu mer strikt så har kroppen ”blivit van” vid att inte få så mycket mat och anpassar sig till det?Nej, du äter antagligen för mycket eller rör på dig för lite, eller båda delarna. Det går utmärkt att t o m äta sig tjock på ”strikt” mat. Det handlar om energi in minus energi ut. Förbrukar du mer energi än du gör av med går du ner i vikt, i den takt energiunderskottet motsvarar. Förlorar du inte vikt och fett, äter du lika mycket som du gör av med.
27 mars, 2006 at 00:04 #1028426Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Nej, du äter antagligen för mycket eller rör på dig för lite, eller båda delarna. Det går utmärkt att t o m äta sig tjock på ”strikt” mat. Det handlar om energi in minus energi ut. Förbrukar du mer energi än du gör av med går du ner i vikt, i den takt energiunderskottet motsvarar. Förlorar du inte vikt och fett, äter du lika mycket som du gör av med.så det at forbrenningen stopper opp på diett er bare en myte?
27 mars, 2006 at 00:04 #1028427Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Nej, du äter antagligen för mycket eller rör på dig för lite, eller båda delarna. Det går utmärkt att t o m äta sig tjock på ”strikt” mat. Det handlar om energi in minus energi ut. Förbrukar du mer energi än du gör av med går du ner i vikt, i den takt energiunderskottet motsvarar. Förlorar du inte vikt och fett, äter du lika mycket som du gör av med.så det at forbrenningen stopper opp på diett er bare en myte?
27 mars, 2006 at 08:27 #1028428Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Är det bra att äta lax 3-4 ggr i veckan, eller är det för mycket om man vill förlora kroppsfett?Jag äter lax 6 dagar i veckan under deff. Gott och bra fett…..
mvh
Stefan
27 mars, 2006 at 11:26 #1028429Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Äter du uteslutande bra fetter så kan du gå ner på ca: 0,5g fett/kg kroppsvikt /dagVilken tur att principen för omvandling av energi upphör när man äter bra fett…
27 mars, 2006 at 22:07 #1028430Anonym anvandareMemberThomasT wrote:Vilken tur att principen för omvandling av energi upphör när man äter bra fett…
sensasjonelle nyheter, bare å fylle opp med flere liter om dagen så blir man slank. :what: :what:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.