min första deff!?

Home Forums Kost och Näringslära min första deff!?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

hej alla…

skulle behöva lite tips och förslag på kost m.m inför min diet

07.30 promenad 30 min
    08.00 2 ägg 2 skivor grovt bröd
    10.00 2 frukter
    12.00 skol lunch vanlig skolmat, men dock keso till allt ca 150g
    14.00 keso 150g + 1 banan
    16.00 träning
    17.30 2 frallor 1 proteindrink
    18.30 mat hemma samma som lunchen, dvs. kycklig m.m
    20.00 2 ägg + kreatin
    sova…

ska börja deffen den 5/3 och den ska pågå i 12 veckor…

målet är att få fram domdär magmusklerna som finns där men under allt fett och förhoppningsvis inte tappa i muskle massa

detta är ett 7 dagars schema så på heljerna kommer det se lika dant ut som på skoldagarna

kom gärna med tipps och förslag på vad jag bör ändra m.m:up: :) :)

Mellanmålet vid 10:00 kan du lägga till keso, eller en proteindrink, blir nog bättre än att bara äta kolhydrater där.

thanx netcurse!

kom gärna med mer förslag kommer även att visa bilder senare i denhär tråden och berätta lite hur det går..

skulle byta ut frallorna till något mörkt/grovt bröd :)

vikt 72kg

längde 182cm

är inte överviktig på något sett… men jag vill få fram domdär rutorna utan att tappa i muskle massa…

Gustav wrote:
    vikt 72kg

längde 182cm

är inte överviktig på något sett… men jag vill få fram domdär rutorna utan att tappa i muskle massa…

du kan jo ikke ha så mye fett på kroppen så vær forsiktig så du ikke piner kroppen ned i vekt. hva med å prioritere økning av muskelmasse først, også deffe.:up:

så enligt dej ska man först bygga upp en del och sedan deffa ner sig när man börjar bli riktigt stor?

goggen?

Gustav wrote:
    så enligt dej ska man först bygga upp en del och sedan deffa ner sig när man börjar bli riktigt stor?

goggen?

jeg har ikke så mye erfaring selv når det gjelder bygging, trener mest for å bare holde meg i form, men jeg tror de fleste med erfaring ville ha foreslått det samme. størrelsen på kroppen kan du jo justere etter hvert som du bygger. lykke til.:emo-thumb

Gustav wrote:

goggen?

jeg har ikke så mye erfaring selv når det gjelder bygging, trener mest for å bare holde meg i form, men jeg tror de fleste med erfaring ville ha foreslått det samme. størrelsen på kroppen kan du jo justere etter hvert som du bygger. lykke til.:emo-thumb

thanx…. det börjar hända grejor nu efter ca 7 månader hård träning…

men det bildas lite fett oxå villket stör mej men det är bara jobba på… målet är att tävla någon dag och skam den som ger sig…

hmm borde inte kreatinet konsumeras i samband med en måltid som är rikare på kolhydrater? som frukost

jag tycker du ska fokusera dig på byggning först.
    deffa kan du göra efter du tränat 1-2 år minst :p
    bry dig inte om du har lite fett på kroppen, det gör dig bra:emo-thumb
    alla är lite småfeta :D

haha tack=) men de käns lite jobbigt ibland… aja sattsar stenhårt och mat behöver man ju om man ska kunna bygga…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.