Min Kost Ide’

Home Forums Kost och Näringslära Min Kost Ide’

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

hejsan! här är min ”plan”
    jag väger ca 67kg och är 177 lång, inte speciellt mycket fett men lite granna:o Gym 3ggr i veckan (helkroppspass) och går mycket promenader på vilodagarna!
    jag äter absolut inget godis,kakor eller någonting sånt, och jag dricker ingen läsk, bara vatten! min kost då? jo den kommer här:

08:00 – Frukost 2-3 knäckebröd (fullkorn) och vitamin tabletter,banan och ett glas mjölk

11:00-11:30 – Lunch – vanlig husmanskost, mycket sallad

14:00 – Mellanmål – banan, kanske nån macka(fullkorn)

16:00 – Banan Direkt Efter Träning, Ev Nån Fullkornsmacka

18:00 – Vanlig Husmanskost

20:00 – 21:00 – Banan Innan Sängdags

det funkar bra, och jag känner inget sötsug, ingen skräpmat för min del, inget supa heller:nono: målet är att få lite mindre fett och synliga muskler!:nod innan jag började med detta åt jag mycket skräpmat och drack massor av läsk och dylikt men det är slut nu för nu ska jag ha resultat så vad tror ni? synpunkter? mvh Adam Blennlid

ingen som har nått vettigt att säga?

Skulle göra mkt förändringar med din ”plan”.. Du behöver absolut mer protein samt nyttiga fetter.. tycker du äter ganska mkt kolisar( du äter mkt mackor + blir ganska mkt snabba kolisar->4 bananer per dag är ganska mkt!!). Typ skulle inte äta banan innan sängdags, utan hellre protein tex ägg /kesella. Men svårt o säga eftersom vet inte va innehåller din ”vanlig husmanskost”.. Men jag föreslår
    – mer protein.. grynost, kesella, ägg, proteindrinkar
    – mer nyttiga fetter (fiskolja osv)
    – recoverydrink efter träningen som innehåller tillräckligt med kolisar och protein…

absolut mer proteiner. Köp proteinpulver och ta efter träning och innan sänggående iaf. Det är ju enkelt.

okej tackar! vilket protein rekommenderar ni då? jag är rädd att gå upp i vikt av skiten;)

blennlid wrote:
    okej tackar! vilket protein rekommenderar ni då? jag är rädd att gå upp i vikt av skiten;)

sök lite o kolla runt, tror du fortfarande att du kommer gå upp fel sorts vikt av skiten så ja då vet jag inte haha.

dessutom har du fått förslag på vad du kan äta för att få i dig proteinet, högre upp i tråden.

blennlid wrote:

Du går inte upp mer i vikt av protein än av kolhydrater (snarare tvärtom), dessutom är chansen bättre att vikten adderas i form av muskler snarare än fett;)

Nu vet jag inte exakt vad du menar med vanlig husmanskost…men som det ser ut för mig så lider ALLA dina måltider brist på protein.

Vilket protein rekommenderar jag? Alla sorter mer eller mindre. Kött, fågel, fisk, ägg, mjölk, grynost, kvarg, proteinpulver…listan är i det närmaste oändlig;)

ja men vilket PROTEIN[/b] pulver rekommenderar ni? vilken mat fattade jag, det va pulvret jag va ute efter

Whey FX. Billigt och hyfsat gott.

blennlid wrote:
    ja men vilket PROTEIN[/b] pulver rekommenderar ni? vilken mat fattade jag, det va pulvret jag va ute efter

Maten är generellt sett bättre än pulvret, eller åtminstone lika bra. Om jag skulle köpa pulver skulle jag välja en billig och välsmakande kasein/vassleblandning.

Men som sagt: Fixa kosten först. Sen kan du börja fundera på vilket pulver du ska välja.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.