Home › Forums › Kost och Näringslära › När Sluta Äta För Dagen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 mars, 2006 at 12:55 #1026559Anonym anvandareMember
Hej, min flickvän påstår att man ska sluta äta efter kl 20:00 därför att kroppen går ner på lågvarv. så stämmer detta? mvh adam:emo-thumb
26 mars, 2006 at 12:55 #93675Anonym anvandareMember26 mars, 2006 at 13:06 #1026560Anonym anvandareMemberinte om man är en byggare som vill hålla förbränningen igång samt bygga muskler. man kan dock välja att äta endast protein o fett på kvällen för att inte lägga på sig onödigt fett…
en proteindrink innan läggdags (oavsett tid) är bra!26 mars, 2006 at 15:26 #1026561Anonym anvandareMemberblennlid wrote:Hej, min flickvän påstår att man ska sluta äta efter kl 20:00 därför att kroppen går ner på lågvarv. så stämmer detta? mvh adam:emo-thumbtror ikke det finnes noe magisk tidspunkt når det gjelder kveldsmåltid, tror at man kan spise sene måltider uten å bli tjukk også, kommer an på hva man forbruker. selv synes jeg det stort sett er best å spise lett mot kvelden.
26 mars, 2006 at 15:45 #1026562Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:inte om man är en byggare som vill hålla förbränningen igång samt bygga muskler. man kan dock välja att äta endast protein o fett på kvällen för att inte lägga på sig onödigt fett…
en proteindrink innan läggdags (oavsett tid) är bra!Så länge du inte ligger på ett överskott, så lägger du ju inte på dig om du äter kolhydrater på kvällen. Har du dessutom tränat den dagen så är det av vikt att du äter kolhydrater. Och då spelar det ingen roll vad klockan är.
26 mars, 2006 at 17:26 #1026563Anonym anvandareMemberHannibal_ wrote:Så länge du inte ligger på ett överskott, så lägger du ju inte på dig om du äter kolhydrater på kvällen. Har du dessutom tränat den dagen så är det av vikt att du äter kolhydrater. Och då spelar det ingen roll vad klockan är.Det där kan tolkas lite sådär. Låt säga att vi har en person med ett dagsbehov på 3500 kcal/dag och inte ätit något alls på dagen, och sedan smäller i sig 3000 kcal på kvällen. Då ligger personen i ett ”underskott”, men det gör inte att personen undgår en fettinlagring och kan resultera i ökad fettvikt.
26 mars, 2006 at 17:54 #1026564Anonym anvandareMemberZankaMan wrote:Det där kan tolkas lite sådär. Låt säga att vi har en person med ett dagsbehov på 3500 kcal/dag och inte ätit något alls på dagen, och sedan smäller i sig 3000 kcal på kvällen. Då ligger personen i ett ”underskott”, men det gör inte att personen undgår en fettinlagring och kan resultera i ökad fettvikt.er du sikker på det?
26 mars, 2006 at 18:31 #1026565Anonym anvandareMemberZankaMan wrote:Det där kan tolkas lite sådär. Låt säga att vi har en person med ett dagsbehov på 3500 kcal/dag och inte ätit något alls på dagen, och sedan smäller i sig 3000 kcal på kvällen. Då ligger personen i ett ”underskott”, men det gör inte att personen undgår en fettinlagring och kan resultera i ökad fettvikt.Summa summarum är ju ändå ett underskott på -500. Vilket blir -3500 per vecka. Sen var ju ditt exempel korkat och drastiskt, för det var ju inte ett sånt upplägg han syftade på.
26 mars, 2006 at 21:00 #1026566Anonym anvandareMemberÄh jag äter mitt sista mål kl 24.00 och har aldrig märkt någon skillnad, enda skillnaden är att jag inte kan sova om jag inte ätit innan
26 mars, 2006 at 21:36 #1026567Anonym anvandareMemberZankaMan wrote:Det där kan tolkas lite sådär. Låt säga att vi har en person med ett dagsbehov på 3500 kcal/dag och inte ätit något alls på dagen, och sedan smäller i sig 3000 kcal på kvällen. Då ligger personen i ett ”underskott”, men det gör inte att personen undgår en fettinlagring och kan resultera i ökad fettvikt.Har du något belägg för det eller var det där en vild gissning? Enligt utsago skulle serge nubret ha deffat på det viset, dvs ett monstermål om dagen som var förlagt till kvällen.
26 mars, 2006 at 22:51 #1026568Anonym anvandareMemberKäka som andra skriver och skit ett stort stycke i vad klockan står på.
26 mars, 2006 at 23:09 #1026569Anonym anvandareMemberJag äter alltid innan jag går o lägger mej (även kolhydrater i rimlig mängd), kan inte sova på tom mage.
27 mars, 2006 at 11:07 #1026570Anonym anvandareMemberHannibal_ wrote:Summa summarum är ju ändå ett underskott på -500. Vilket blir -3500 per vecka. Sen var ju ditt exempel korkat och drastiskt, för det var ju inte ett sånt upplägg han syftade på.Kan ju vara övertydlig. Skit i att äta på hela dagen och släng i dig två pizzor på kvällen kl 22 varje dag i 2 veckor. En Pizza ligger runt 1300 kcal x2 = 2600 kcal. Mycket mindre än 3500 som då skulle vara dagsbehovet. Kör dom två veckorna och se om du är smal och fin sen…
27 mars, 2006 at 11:32 #1026571Anonym anvandareMemberZankaMan wrote:Kan ju vara övertydlig. Skit i att äta på hela dagen och släng i dig två pizzor på kvällen kl 22 varje dag i 2 veckor. En Pizza ligger runt 1300 kcal x2 = 2600 kcal. Mycket mindre än 3500 som då skulle vara dagsbehovet. Kör dom två veckorna och se om du är smal och fin sen…Gör du så kommer du att ha gått ner i vikt, det kan jag lova.
En kalori är förvisso inte alltid en kalori, men det är inte så stor skillnad. Äter du asmycket till en måltid föhöjer du förbränningen efter den i princip lika mycket som den sammanlagda förhöjningen om du delar upp den i 2 mindre och äter med 4 timmars mellanrum.27 mars, 2006 at 18:08 #1026572Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Gör du så kommer du att ha gått ner i vikt, det kan jag lova.
En kalori är förvisso inte alltid en kalori, men det är inte så stor skillnad. Äter du asmycket till en måltid föhöjer du förbränningen efter den i princip lika mycket som den sammanlagda förhöjningen om du delar upp den i 2 mindre och äter med 4 timmars mellanrum.hvor mye klarer kroppen å ta opp om gangen da?, uten at det blir fettinnlagring.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.