När Sluta Äta För Dagen?

Home Forums Kost och Näringslära När Sluta Äta För Dagen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Tony wrote:
    Käka som andra skriver och skit ett stort stycke i vad klockan står på.

LOL

ZankaMan wrote:
    Kan ju vara övertydlig. Skit i att äta på hela dagen och släng i dig två pizzor på kvällen kl 22 varje dag i 2 veckor. En Pizza ligger runt 1300 kcal x2 = 2600 kcal. Mycket mindre än 3500 som då skulle vara dagsbehovet. Kör dom två veckorna och se om du är smal och fin sen…

Så länge personen verkligen förbrukar 3500 men bara får 3000, kommer det ske en fettminskning och viktminskning, dock förmodligen även en muskelminskning.

Skit i vad klockan är och tryck in i apkäften bara! :emo-thumb

Äter alltid precis innan jag går och lägger mig.. ofta en större måltid/lagad mat. Precis som ett par andra i den här tråden får även jag svårt att sova om jag lägger mig på tom mage.

überbiffen wrote:
    Skit i vad klockan är och tryck in i apkäften bara! :emo-thumb

Äter alltid precis innan jag går och lägger mig.. ofta en större måltid/lagad mat. Precis som ett par andra i den här tråden får även jag svårt att sova om jag lägger mig på tom mage.

jeg foretrekker å spise et lett måltid før jeg kryper til sengs, sover bedre av det.:O

goggen wrote:
    hvor mye klarer kroppen å ta opp om gangen da?, uten at det blir fettinnlagring.:|

kroppen lagrar ju alltid fett. Det förbränner ju också alltid fett. Såklart får du en fettinlagring om du äter 2pizzor, men det bränner du ju bort och mer därtill om det är det enda du äter på en dag.

Jacksatan wrote:
    kroppen lagrar ju alltid fett. Det förbränner ju också alltid fett. Såklart får du en fettinlagring om du äter 2pizzor, men det bränner du ju bort och mer därtill om det är det enda du äter på en dag.

men jeg har bestandig fått innpodet at man skal spise små måltider, for da går mer til musklene og mindre til fettcellene.:|

Jag tycker det beror helt på hur länge man är uppe på kvällarna. Går man och lägger sig vid 11 tex så tycker jag att man borde äta något innan det. Annars dröjer det för lång tid tills nästa mål på morgonen och då är risken att kroppen börjar bryta ner musklerna och det vill man väll inte??;)

elinorLilja wrote:
    Jag tycker det beror helt på hur länge man är uppe på kvällarna. Går man och lägger sig vid 11 tex så tycker jag att man borde äta något innan det. Annars dröjer det för lång tid tills nästa mål på morgonen och då är risken att kroppen börjar bryta ner musklerna och det vill man väll inte??;)

musklene brytes ikke ned hvis du ikke er i minus med kaloriinntaket, og da spiller det ikke så stor rolle med noen timer hit eller dit.;) ;)

goggen wrote:
    musklene brytes ikke ned hvis du ikke er i minus med kaloriinntaket, og da spiller det ikke så stor rolle med noen timer hit eller dit.;) ;)

Det skulle jag nog tro att det faktiskt gör eftersom muskler kräver stor del energi. Får inte musklerna det under en viss tid så finns det ingen anledning till att ha muskler kvar som bara kostar energi. Därför börjar kroppen att bryta ner musklerna…Det är iallafall vad jag tror:)

Proteinnedbrytning pågår ständigt. Proteinsyntes också. Är proteinsyntesen större än proteinnedbrytningen är man i positiv proteinbalans, och om det omvända gäller är man i negativ proteinbalans. I fastande tillstånd är proteinbalansen negativ, men intag av essentiella aminosyror och i synnerhet styrketräning stimulerar proteinsyntesen så kraftigt att man utan tvekan kan befinna sig i proteinbalans eller t o m positiv sådan, även vid energiunderskott. Ingen är dock i oavbrutet positiv proteinbalans, utan det är den totala dygnsbalansen (eller ännu längre) som är av intresse, inte balansen över någon eller några timmar.

King Grub wrote:
    fastande tillstånd är proteinbalansen negativ, men intag av essentiella aminosyror och i synnerhet styrketräning stimulerar proteinsyntesen så kraftigt att man utan tvekan kan befinna sig i proteinbalans eller t o m positiv sådan, även vid energiunderskott.

Lite offtopic, men det är en sak som jag inte riktigt förstår.
    ”Intag av essentiella aminosyror”.. eftersom dom bara finns i mat måste man alltså äta proteinrik mat, eller är jag helt ute och cykla? Blir så förvirrad hela tiden när folk börjar prata om essentiella aminosyror.

nutz wrote:
    ”Intag av essentiella aminosyror”.. eftersom dom bara finns i mat måste man alltså äta proteinrik mat, eller är jag helt ute och cykla? Blir så förvirrad hela tiden när folk börjar prata om essentiella aminosyror.

Ja givetvis. Om det finns i mat och du vill ha det i dig så får du ju äta mat eller inta näringstillskott :)

Mantus wrote:
    Äh jag äter mitt sista mål kl 24.00 och har aldrig märkt någon skillnad, enda skillnaden är att jag inte kan sova om jag inte ätit innan

Samma här! kan verkligen inte sova annars

nutz wrote:

essentiella amonisyror finns i proteintillskott också om det var det du undrade

Är det inte bara att säga ÄTA MAT istället för att försöka låta som en nobelpris-kandidat?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.