Öka aptit på morgonen

Home Forums Kost och Näringslära Öka aptit på morgonen

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Jag har problem att orka trycka i mig tillräcklig på morgonen. När jag vaknar har jag sällan någon aptit och själva frukosten blir ofta en plåga att få i sig. Finns det några trix att öka/stimulera aptiten på morgonen? Då jag främst tränar på förmiddagarna försöker jag verkligen attt rycka ner allt jag kan, men att känna sig kräkfärdig efter varje frukost börjar bli lite jobbigt…:O

Tips…?:what:

Pröva med flyttande föda.

Pröva träna intensivare pass på gymet så brukar aptiten komma, i alla fall för min del.

ZankaMan wrote:
    Jag har problem att orka trycka i mig tillräcklig på morgonen. När jag vaknar har jag sällan någon aptit och själva frukosten blir ofta en plåga att få i sig. Finns det några trix att öka/stimulera aptiten på morgonen? Då jag främst tränar på förmiddagarna försöker jag verkligen attt rycka ner allt jag kan, men att känna sig kräkfärdig efter varje frukost börjar bli lite jobbigt…:O

spis mindre om kvelden.;)

goggen wrote:
    spis mindre om kvelden.;)

Det influerar mig nog inte… Jag äter mitt sista mål vid 22 tiden, ofta bestående av kvarg + nötter/branflakes. Har testat att äta tidigare…men då kan jag ofta inte sova…för då säger magen kurr kurr när jag lägger mig. Har även testat att inte äta så mycket vid den tiden…hjälper inte heller. Så jag tror tyvärr inte inte inverkar på mig…

PS. äter frukost vid 08.00 på morgonen.DS

Jag måste nog instämma med föregående inlägg, ät mindre på kvällen så du vaknar hungrig på morgonen.

ZankaMan wrote:

Pröva att äta som en oxe kvällen innan.. då lär du vakna svinhungrig (gör jag iaf). :P

Själv föredrar jag en frukost på lagad mat. Idag blev blev det 2dl ris och en köttfärs på 250g färs, lite tomatsås, lök och svamp.

Äter jag innan läggdax vaknar jag vråååålhungrig, äter jag 2 timmar innan läggdax har jag inga hungerskännslor alls när jag vaknar…
    Prova o ät precis innan du lägger dej.

Frukost är ju sååå jäkla gott, man får ju lägga band på sej själv så man inte äter för mycke :(

Skogshuggarn wrote:
    Frukost är ju sååå jäkla gott, man får ju lägga band på sej själv så man inte äter för mycke :(

Precis samma här. Jag är enbart hungrig vid frukost och efter gymet

ZankaMan wrote:

Efter att ha jobbat 4år natt (18.oo-06.oo) så la jag om och
    började jobba dag och då även att äta frukost och detta
    var ingen dans på rosor direkt. Illamående samt ingen aptit
    kom som ett brev på posten varje dag. Men nu 7 månader
    efter så funkar det att äta på morgonen.

Först testade jag mackor samt fil/yougurt etc men denna
    föda lirade inte så bra ihop med magen så det blev varm
    gröt alt. lagad mat.

/nicke

Jag har också alltid haft problem med frukostenmm MEn jag har gjort som nicke, undviker mackor då det är för tors och bara växer i munnen och fil och andra mjölkprodukter (utom mjölk, det funkar) känns alldeles för slemmigt på morgonen.. Jag provade gröt och då blev det lite lättare att få i sig maten på morgonen.. Kan ju vara värt att prova..

Jag brukar också ha svårt att äta precis när jag vaknat. Jag brukar mixa 2 dl havregryn, 1 dl vassle, 3-4 dl mjölk och ½ dl bär för att få i mig energi och slippa tugga. Mycket kaffe till det så är man igång.
    Ett alternativ kan ju vara att gå 30-60 min innan frukost. Då är man garanterat hungrig.

jag skulle också föreslå att käka mer innan du går och lägger dig, funkar definitivt för mig, ju mer och ju senare jag äter desto hungrigare är jag på morgonen därpå.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.