- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Omega-3 intag, dosering och tidpunkt?
Några funderingar bara…
1. När är bästa tiden för intag av Omga-3 kapslar?
2. Ska man ta alla (ex 3 st) vid ett och samma tillfälle eller sprida ut intaget under dagen?
3. Vad tycker ni om doseringen per/dag, hur många gram/tabletter? Jag får nog inte i mig så mycket omega-3 från övriga kosten. Äter ex inte lax varje dag…
4. Prisvärda märken? Själv äter jag nu MAXMEDICA men den har jag fått så jag har inte koll på priset.
Ha det!
/David:up:
1. När är bästa tiden för intag av Omga-3 kapslar?
2. Ska man ta alla (ex 3 st) vid ett och samma tillfälle eller sprida ut intaget under dagen?
3. Vad tycker ni om doseringen per/dag, hur många gram/tabletter? Jag får nog inte i mig så mycket omega-3 från övriga kosten. Äter ex inte lax varje dag…
4. Prisvärda märken? Själv äter jag nu MAXMEDICA men den har jag fått så jag har inte koll på priset.
Ha det!
/David:up:
Lägg pengarna på en flaska linfröolja istället. Häll en ½ msk på lunchmaten och en ½ msk på middagen.
Klart billigare…minst lika bra!
mvh
Stefan
Du kan blanda i linfrön i gröten också…:emo-thumb
Ska det vara krossade linfrön eller spelar det ingen roll?
Naning om hur mycket omega-3 ½ msk 2ggr/dag motsvarar ungefär?
/David
krossade linfrön!
få i dig minst 1 g omega3 per dag! kolla själv på paketet med linfrön hur mycekt det motsvarar…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY