Vad e felet?

Home Forums Kost och Näringslära Vad e felet?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author

Jag har kört nu stenhård styrketräning och cardio uppdelat såhär:
    mån: morgon löpning 30 min, rask promenad till och från jobbet 60 min kväll Rodd 10 min bröst och triceps cardio 30 min
    tis: rask promenad till och från jobbet 60 min Ben, framsida baksida ben vader mage och rumpa, cardio 45 min
    Ons: Morgon löpning 35 min Rask prom till o från jobbet 60 min Kväll Rygg biceps cardio 45 min
    Tors:Prom till o från jobbet 60 min, Axlar Mage och rumpa cardio 45 min
    Fre: Löpning 30 min annan cardio 30 min Prom till o från jobbet 60 min
    Lör: Bröst och triceps, cardio 60 min
    Sön Löpning 30 min Benträning.
    Typ så kan det se ut mitt tränings schema

Till det äter jag
    Ev träning
    Frukost: Havregrynsgröt med nötter laktosfri mjölk eller fil allbran nötter päron
    Mellanmål :Kesellla funlight nötter
    Lunch:Avocado sallad räkor solrosfrön olja keso
    Mellanmål frukt
    Träning
    Frukt efter träning banan
    Middag: Lax eller annan fisk kyckling, sallad grönsaker sås på kesella.

Men mitt problem är att jag tycker inte att min kropp bränner för lite fett, finns att ta av på benen rumpan och magen. Är 1,63 cm lång och väger 49 kg Musklerna börjar dock komma fram men jag e ivrig och tycker att jag står lite still, har ni några tips på vad jag ska ändra både vad gäller träningen och kosten!, Är i behov av tips.
    Äter ja för lite eller vad e felet?
    /malla:o

DU ÄTER FÖR LITE TILL DEN TRÄNINGEN! alldeles för lite kolisar!!
    dessutom skvallrar din vikt omatt du är i bra form….(om du itne har extemt lite muskler)
    lägg upp bilder!!!!

Jag vet inte direkt, men jag skulle nog lägga in en vilodag oxå med bara en lugn promenad.. typ fönstershoppsfart..

Håller med tidigare talare.. Väldig träningsmängd till mängden mat..
    Hur har orken känts då? Klarar du hålla det tränings schemat?

Förr när det inget hände på mig och jag ej förstod varför så visade det sig att jag tränade helt enkelt för möe och åt för lite..
    Så jag fick lägga in 1-2 vilodagar och öka maten.
    Det tog 3 veckor så började det hända massor:D

Testa dig fram, börja öka maten och minska på lite träning. Se vad som händer.
    :|

Quote:
    Men mitt problem är att jag tycker inte att min kropp bränner för lite fett, finns att ta av på benen rumpan och magen.

Jag vet inte om jag förstår vad du vill? bränna fett eller bygga muskler?
    vilket som så behöver du ha MINST en vilodag i veckan.

Jag tror inte att du äter för lite. Det står ju heller inga mängder. Bränner man inte fett äter man i regel mer än man förbrukar. Ökar du på kolhydraterna är det mer sannolikt att kroppen bara använder dem som energikälla istället för kroppsfettet. Håller du koll på dieten behöver du inte heller hålla på med all denna konditionsträning. Verkar vara i mesta laget är du säker på att kroppen orkar i längden? Glöm inte bort att vila.

Förresten hur vet du att hon att hon inte minskar i fett? Har hon gjort en kroppsfettmätning eller går du enbart på spegeln och vågen?

Jag tror det gäller att ha tålamod. Som det ser ut så du ligger du ganska låg kroppsfett procent redan. Ju mindre kroppsfett ju svårare blir det att bli av med det. Kom ihåg att kvinnor ska inte ligga lägre 12,5%.

Ska du öka på kolhydraterna så gör det efter styrketräningen en frukt är tämligen lite att kroppen ska kunna återhämta sig. Om du bestämt inte vill öka på kolhydrater så kan det vara smart att omfördela dem. Jag tror också du skulle få bättre resultat av styrketräningen om du lade till protein före stryketräningen. Gärna något som är lättsmält som vassle- eller mjölkprotein.

Tittar man mer på kosten skulle jag skippa solrosoljan och byta ut den mot olivolja eller rapsolja. Sen äter du avokado kanske du inte behöver ytterligare en fettkälla som olja utan kanske kan fördela den till något annat mål. Utöver det tycker jag det ser bra ganska bra ut med val av och fördelning av livsmedel.

IQA wrote:
    Förr när det inget hände på mig och jag ej förstod varför så visade det sig att jag tränade helt enkelt för möe och åt för lite..
    Så jag fick lägga in 1-2 vilodagar och öka maten.
    Det tog 3 veckor så började det hända massor:D

Testa dig fram, börja öka maten och minska på lite träning. Se vad som händer.
    :|

Intressant, för jag står verkligen still, och jag vet att det inte kan stämma att jag äter mer än jag förbrukar, för ibland kan mat schemat vara mindre än det där till och med, är faktiskt rädd att min kropp går på sparlåga, så att den håller in allt istället för att släppa det. Frågan är bara hur man tar sig ur den onda cirkeln, vill ju att det ska börja hända mer om man säger så!.

Ska lyda era råd.
    Man tycker ju att det borde ha hänt mer om man säger så…. kan ju inte direkt öka tränings mängden heller, har orkat hittils men om jag måste öka cardion, vilken kan vara upp emot 2-3 timmar per dag ibland så vet i katten

Olof_R wrote:
    Jag tror inte att du äter för lite. Det står ju heller inga mängder. Bränner man inte fett äter man i regel mer än man förbrukar. Ökar du på kolhydraterna är det mer sannolikt att kroppen bara använder dem som energikälla istället för kroppsfettet. Håller du koll på dieten behöver du inte heller hålla på med all denna konditionsträning. Verkar vara i mesta laget är du säker på att kroppen orkar i längden? Glöm inte bort att vila.

Förresten hur vet du att hon att hon inte minskar i fett? Har hon gjort en kroppsfettmätning eller går du enbart på spegeln och vågen?

Jag tror det gäller att ha tålamod. Som det ser ut så du ligger du ganska låg kroppsfett procent redan. Ju mindre kroppsfett ju svårare blir det att bli av med det. Kom ihåg att kvinnor ska inte ligga lägre 12,5%.

Ska du öka på kolhydraterna så gör det efter styrketräningen en frukt är tämligen lite att kroppen ska kunna återhämta sig. Om du bestämt inte vill öka på kolhydrater så kan det vara smart att omfördela dem. Jag tror också du skulle få bättre resultat av styrketräningen om du lade till protein före stryketräningen. Gärna något som är lättsmält som vassle- eller mjölkprotein.

Tittar man mer på kosten skulle jag skippa solrosoljan och byta ut den mot olivolja eller rapsolja. Sen äter du avokado kanske du inte behöver ytterligare en fettkälla som olja utan kanske kan fördela den till något annat mål. Utöver det tycker jag det ser bra ganska bra ut med val av och fördelning av livsmedel.

nej jag har inte gjort en fett mätning, nån som vet vart man kan göra det ….
    Det var solrosfrön jag menade, inte solrosolja. Jag använder alltid olivolja!
    de enda kolisar jag äter är ju banan efter träning lite annan frukt och grönsaker,.
    ja det är väl tålamod som gäller, men jag e s:( å ivrig

din kropp går på sparlåga! annars hade du definitivt gått ner i vikt!
    det finns bara ett sätt att få upp förbränningen på, och det är att äta mer!
    i början kanske du går upp i vikt av det men på sikt har du inget val än att börja äta mer, om du vill se resultat!

athleticmia wrote:
    din kropp går på sparlåga! annars hade du definitivt gått ner i vikt!
    det finns bara ett sätt att få upp förbränningen på, och det är att äta mer!
    i början kanske du går upp i vikt av det men på sikt har du inget val än att börja äta mer, om du vill se resultat!

misstänkte att det var så…..jaja.,…bara att äta mera då alltså….ska jag bara fortsätta äta som ja äter fast mera utav det, eller ska jag öka protein intaget, och lägga till mera kolisar eller, känns som om man går upp mycket om man lägger in kolisar? eller?

Menalltså träna lika mycket och äta mer, och bara fortsätta så, tills det vänder!:up:

men allvarligt varför vill du gå ner mer i vikt, du har ett bmi på 18 så du är redan underviktig går du ner i vikt mer kommer du ha en kropp som en 13 årig pojke, men du gör som du vill men det är väl inte särskilt snyggt på en tjej enligt mig

Lägg till mer protein o aningen mer kolhydrater.. kanske en proteindrink efter passet tillsammans med frukten… gärna nåt mer mål under dagen oxå.. ett par hårdbröd mackor med keso o kalkon är lätt o göra i ordning o ett bra mellanmål..släng på lite paprika så blir det mums :)

du behöver bara lägga till kolisar för du äter ju redan mycket protein o en del fett.
    dra ner lite på kardion så din kropp får en chans att återhämta sig. max ett pass om dagen! välj morgonpromenad ELLER kardio efter träning. fortsätter du med kardion kommer du ju inte lägga på dig fett utan mer kolisar. den vikt som du eventuellt går upp kommer bestå i mer fyllda glykogenförråd i musklerna samt vätskan som det binder.
    lycka till!

mattek wrote:
    men allvarligt varför vill du gå ner mer i vikt, du har ett bmi på 18 så du är redan underviktig går du ner i vikt mer kommer du ha en kropp som en 13 årig pojke, men du gör som du vill men det är väl inte särskilt snyggt på en tjej enligt mig

Nej jag vill inte gå ner mer i vikt och stiga neråt på vågen, jag vill förbränna mera fett, det är där jag tycker att jag står still.
    Enligt mitt kost schema och tränings schema tycker jag att det borde hända mer, förstår inte varför det inte gör det:ike:

Milia wrote:
    Jag vet inte om jag förstår vad du vill? bränna fett eller bygga muskler?
    vilket som så behöver du ha MINST en vilodag i veckan.

jag vill ju både och, musklerna börjar titta fram men jag står still som på en platå,

Har haft en tid i livet när jag var dum och åt knappt nåt alls, därför känns kroppen lite svår att kontrollera.
    Och nu går den säkert på spar ännu,
    Tycker att jag har ökat matintaget ibland men då lägger ja på mej snabbt tycker jag, i fett alltså.
    och jag kan ju inte heller minska matintaget.
    Får väl helt enkelt ändå öka maten och fortsätta med samma träningsmängd och :( vänta och se vad som händer, ha lite tålamod helt enkelt

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.