Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad e felet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2006 at 18:09 #1025201Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:jag vill ju både och, musklerna börjar titta fram men jag står still som på en platå,
Har haft en tid i livet när jag var dum och åt knappt nåt alls, därför känns kroppen lite svår att kontrollera.
Och nu går den säkert på spar ännu,
Tycker att jag har ökat matintaget ibland men då lägger ja på mej snabbt tycker jag, i fett alltså.
och jag kan ju inte heller minska matintaget.
Får väl helt enkelt ändå öka maten och fortsätta med samma träningsmängd och vänta och se vad som händer, ha lite tålamod helt enkeltHur kan du vara så säker på att du går upp i fett om du äter mer? Tror snarare det rör sig om att du käkar mer kolisar och binder mer vatten så du tror att du lägger på dig fett, men istället bundit vatten eftersom du förmodligen har tappat oerhört mycket vatten av att träna så mycket och äta så lite kolisar redan.
2 april, 2006 at 19:26 #1025202Anonym anvandareMemberXavier wrote:Hur kan du vara så säker på att du går upp i fett om du äter mer? Tror snarare det rör sig om att du käkar mer kolisar och binder mer vatten så du tror att du lägger på dig fett, men istället bundit vatten eftersom du förmodligen har tappat oerhört mycket vatten av att träna så mycket och äta så lite kolisar redan.nej jag är inte så säker på att det e fett, men känslan är sådan!, men det e nog som du säger…vatten kanske.,!
Hur undviker man det, känner ibland efter en ute kväll att jag känner mej uppsvälld och vätskefylld. vad beror det på?:o
2 april, 2006 at 20:21 #1025203Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:nej jag är inte så säker på att det e fett, men känslan är sådan!, men det e nog som du säger…vatten kanske.,!Hur undviker man det, känner ibland efter en ute kväll att jag känner mej uppsvälld och vätskefylld. vad beror det på?:o
Inkluderar en utekväll alkohol? I sånna fall borde du inte känna dig vätskefylld. För övrigt kan jag säga att vätska är jätte viktigt i samband med träning. En förlust på 1-2% vätska kan innebära en försämrad styrka och mycket sämre motivation. Du bör inte beskymra dig om att du binder mycket vatten, det är bra. Drick mycket vatten, och speciellt när du tränar.! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig så mycket med hur du ska göra för att förbränna fett, har aldrig själv haft några problem med det. Lycka till nu!
4 april, 2006 at 08:14 #1025204Anonym anvandareMemberJocke89 wrote:Inkluderar en utekväll alkohol? I sånna fall borde du inte känna dig vätskefylld. För övrigt kan jag säga att vätska är jätte viktigt i samband med träning. En förlust på 1-2% vätska kan innebära en försämrad styrka och mycket sämre motivation. Du bör inte beskymra dig om att du binder mycket vatten, det är bra. Drick mycket vatten, och speciellt när du tränar.! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig så mycket med hur du ska göra för att förbränna fett, har aldrig själv haft några problem med det. Lycka till nu!ja den inkluderar alkohol. Men jag brukar känna mej svälld liksom……vad vet jag.
Jo jag vet att vätska e viktigt, dricker ganska bra tycker jag! men gillar inte känslan när man binder vatten. Känna mej tung ibland liksom.:o4 april, 2006 at 09:38 #1025205Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:ja den inkluderar alkohol. Men jag brukar känna mej svälld liksom……vad vet jag.
Jo jag vet att vätska e viktigt, dricker ganska bra tycker jag! men gillar inte känslan när man binder vatten. Känna mej tung ibland liksom.:oTroligen är det bara psykist eftersom du tror att du blivit tjock över en natt efter fyra drinkar. Känner dig tung med vatten i kroppen, säger du?
Eftersom du väger 49 kg så ska du inte gå ner mer i vikt, och kom inte och säg att du inte vill gå ner i vikt utan att bara bränna fett.. för det är samma sak. Det går inte att banta och bygga på samma gång, så enkelt är det bara.
Jag råder dig till att sätta dig ner i soffan och samtala lite med dig själv för att se efter hur du egentligen mår. 49 kg på 163 cm är på gränsen(om inte absolut) till anorektiskt…
Jag är faktiskt jävligt ledsen över att behöva skriva det i ett forum, men det jag läser här är faktiskt inte sunt och jag kan inte förstå att ingen annan reagerar på det.
4 april, 2006 at 11:27 #1025206Anonym anvandareMemberSamtidigt skriver du ju att musklerna börjar komma fram… Det måste ju betyda att du ser resultat av träningen. Kanon!
Det är inte bara så att du stirrar dig blind på vågen? Tycker att du i fortsättningen ställer undan vågen och kikar i spegeln istället. Att du står stilla viktmässigt kan ju betyda att du nu lagt på dig lite muskler men ändå kanske blivit av med lite fett… Våga vila helt från träningen en dag, speciellt då du nu kör VÄLDIGT mycket cardio.4 april, 2006 at 11:38 #1025207Anonym anvandareMemberhåller med bamse, skit i vågen, spegeln är gud och vågen är i bästa fall ett komplement (sa iaf nått sånt till en annan person nyligen, men det är f.n sant ) hur som helst, vikten säger inget om dina resultat, om du står still viktmässigt men musklerna börjar bli synliga så bränner du uppenbarligen fett och bygger muskler, så be happy tjejen.
vila behöver alla för att få bra resultat och vatten kan man nästan aldrig få för mycket av som hårt tränande (sure, sure man kan dricka så mycket så att man dör men haha chansen är ju rätt liten att du ska lyckas med det …)
Så lägg in lite vila varje vecka, drick mer vatten, ät lite bättre och mer så får du ännu bättre resultat och skit i vågen ett tag och låt spegeln och eventuell träningspartner avgöra om formen blir bättre eller sämmre.
för övrigt så är inte utekvällar med alkohol något att hänga på väggen om man vill förbättra sin form, utekvällar utan alkohol är kanon men skippa alkoholen ett tag.
ha det kul nu och njut av livet och träningen
4 april, 2006 at 13:26 #1025208Anonym anvandareMemberX-amin wrote:Jag tror nog många reagerar på när de ser att nån försöker svälta ihjäl sig, dock ser det ut som malin förstått att det inte är bra att matvägra. Inte sunt för vare sig viktnergång, psyket elr kroppen.Det kommer upp några nya användare varje år som skriver ett inlägg om hur svårt de har att gå ner i vikt trots att de tränar varje dag och äter en halv vattenmelon om dan, sen undrar de oftast varför deras mens försvunnit de senaste månaderna.
Ja, visst, det har du väl rätt i. Om en 163 cm lång tjej ska banta ~15 kg(från 70 kg) ner till 55 kg genom svält så är det väl klart att man hjälper till när det sker på helt fel sätt. Men när folk försöker minska på kroppsfett vid redan tunna 49 kg så bör det nog ljuda ett alarm i de flesta huvuden.
Jag tycker problemet ligger i att hon försöker bli smalare över huvudtaget.
Kroppsfett är inte hela världen, det finns annat att oroa sig för. Personligen gillar jag inte krig.En kompis till mig kom precis hem från Malaysia och såg solbränd, pigg och glad ut. Sen berättade hon hur hemskt det var att ha gått upp fyra kg och att hon inte kan klämma sig i sina jeans längre. Jag reflekterade en snabbis över hur tjejen faktiskt såg otroligt välmående ut och att det troligen var hennes absoluta idealvikt. Jag tycker mest synd om henne som har sånna otroligt fixerade kroppsideal och att försöka passa i en annan människas kläder.
6 april, 2006 at 17:26 #1025209Anonym anvandareMemberSå här är det hörrni. Jag stirrar mej inte blind på vågen, har inte ens en våg men sist jag vägde mej vart det 49 kg, och det känns inte som om jag gått varken upp eller ner.
Så spegeln är min ”måttstock” redan. Jätte gulligt att alla bryr sig så, men jag har inga problem och mat vägrar verkligen inte, om ni läser mitt första inlägg så ser ni ju att jag äter, men det jag tycker är svårt är att hitta den perfekta balansen mellan mat och träning. Eftersom att det är då man når bäst resultat. För det är väl ändå det man är ute efter , eller är jag ensam på detta forumet om det….:o
Nu har jag lagt in en vilodag i veckan för att inte riskera att bli övertränad och tappa orken.
Jag tror det stämmer det många av er skriver att det är mycket som påverkar en psykiskt, vilket är ganska vanligt bland tjejer!Jag vet att alkohol inte är bra för träningen, har faktiskt inte druckit på fyra månader nu och slutade röka då med. men då och då händer det ju att det slinker ner ett glas…..eller ja det kommer hända varje fall.
:nod
7 april, 2006 at 20:44 #1025210Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:Så här är det hörrni. Jag stirrar mej inte blind på vågen,Nu har jag lagt in en vilodag i veckan för att inte riskera att bli övertränad och tappa orken.
Jag vet att alkohol inte är bra för träningen, har faktiskt inte druckit på fyra månader nu och slutade röka då med. men då och då händer det ju att det slinker ner ett glas…..eller ja det kommer hända varje fall.
:nod
Bra att du lagt in en vilodag…..risken är annars att du blir övertränad som sagt. Allt beröm till dig för att du slutat röka!!! :up: Ett glas alkohol då och då gör inget. Man måste njuta av livets goda ibland också…går man ut för hårt i början är risken stor att man inte orkar i längden!
Lycka till!
8 april, 2006 at 00:41 #1025211Anonym anvandareMemberPing wrote:Bra att du lagt in en vilodag…..risken är annars att du blir övertränad som sagt. Allt beröm till dig för att du slutat röka!!! :up: Ett glas alkohol då och då gör inget. Man måste njuta av livets goda ibland också…går man ut för hårt i början är risken stor att man inte orkar i längden!Lycka till!
Precis …man e ju så ivrig. Men jag vet att det e bättre att se det långsiktigt. Det tar ju som sagt ett tag innan alla bitar hamnar på plats. Tack för allt stöd från er och tips.
go natt….e sjukt trött:O8 april, 2006 at 05:06 #1025212Anonym anvandareMemberkänner igen mig som du säger att man blir svullen när man dricker. kan ha att göra med att du är kolis-känslig speciellt emot snabba kolisar i större mängder och då även fruktos som utför 50% av vanligt socker som tenderar att göra en vattnig. därav laddar ingen med godis inför tävling t ex.
annars så kan det vara så att du har kommit ner rätt bra i BF % och därmed har färre fettceller som producerar leptin. (låga nivåer leptin =ingen förbränning av fett) detta produceras på igen med kolisladdningar. alltså att cykla dieten med kolisladdningsdagar då fettingaget är lågt protein medium och kolisar ”högre” mängd beror på person.
de dagar man bränner så kör man på med sin träning o cardio (mängd individuellt) kör mer fett protein och LITE Kolisar 50-100g typ (=min diet)
så håller man på så och cyklar fettförbränningen så den inte avtar. absolut bästa dieten med bäst resultat. man kan ju pröva ätardagar men det funkar inte för alla.liksom det inte funkar att deffa med mkt kolisar. vissa tjejer har svårt att bli hårda, speciellt på ben, och vissa står trots all logik still i vikt fast de borde gå ned (ett exempel min tjej som har svårigheter o tappa oavsett diet o mängd cardio osv)
sen tror jag inte du är anorektisk som vissa nissar här inne tror utan du vill bara bli hård och är tjej och om man då inte är GROV väger man inte mkt i form trots att man har lite massa (och inte ser anorektisk ut :p)
8 april, 2006 at 06:04 #1025213Anonym anvandareMemberAlex Thunholm wrote:känner igen mig som du säger att man blir svullen när man dricker. kan ha att göra med att du är kolis-känslig speciellt emot snabba kolisar i större mängder och då även fruktos som utför 50% av vanligt socker som tenderar att göra en vattnig. därav laddar ingen med godis inför tävling t ex.annars så kan det vara så att du har kommit ner rätt bra i BF % och därmed har färre fettceller som producerar leptin. (låga nivåer leptin =ingen förbränning av fett) detta produceras på igen med kolisladdningar. alltså att cykla dieten med kolisladdningsdagar då fettingaget är lågt protein medium och kolisar ”högre” mängd beror på person.
de dagar man bränner så kör man på med sin träning o cardio (mängd individuellt) kör mer fett protein och LITE Kolisar 50-100g typ (=min diet)
så håller man på så och cyklar fettförbränningen så den inte avtar. absolut bästa dieten med bäst resultat. man kan ju pröva ätardagar men det funkar inte för alla.liksom det inte funkar att deffa med mkt kolisar. vissa tjejer har svårt att bli hårda, speciellt på ben, och vissa står trots all logik still i vikt fast de borde gå ned (ett exempel min tjej som har svårigheter o tappa oavsett diet o mängd cardio osv)
sen tror jag inte du är anorektisk som vissa nissar här inne tror utan du vill bara bli hård och är tjej och om man då inte är GROV väger man inte mkt i form trots att man har lite massa (och inte ser anorektisk ut :p)
hur ofta laddar du med kolisar och hur mycket kolisar äter du då? är mängden kalorier oförändrat eller ändrar du det oxå?
8 april, 2006 at 12:32 #1025214Anonym anvandareMemberAlex Thunholm wrote:känner igen mig som du säger att man blir svullen när man dricker. kan ha att göra med att du är kolis-känslig speciellt emot snabba kolisar i större mängder och då även fruktos som utför 50% av vanligt socker som tenderar att göra en vattnig. därav laddar ingen med godis inför tävling t ex.annars så kan det vara så att du har kommit ner rätt bra i BF % och därmed har färre fettceller som producerar leptin. (låga nivåer leptin =ingen förbränning av fett) detta produceras på igen med kolisladdningar. alltså att cykla dieten med kolisladdningsdagar då fettingaget är lågt protein medium och kolisar ”högre” mängd beror på person.
Ja, jag tror det stämmer, är nog väldigt kolis känslig, men det lät intressant det där med kolisladdningar.
Mycket bra fråga du ställde där athleticmia!, undrar samma sak!.
Tack, alex äntligen nån som förstår en….du fattar läget…härligt:nod8 april, 2006 at 15:37 #1025215Anonym anvandareMembernu sist när det gick som bäst körde jag två små laddningar a 350g två gånger i v . körde då även mkt cardio hade bråttom 6v på mig o 8kg :p
lärt mig att ju hårdare man blir desto mindre mängder kolisar o oftare man laddar desto bättre. i början kan man ju köra en ”ätardag” dock inte alltför mkt skit utan mer mat då. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.