Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad gör jag för fel?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 april, 2006 at 20:26 #93413Anonym anvandareMember13 april, 2006 at 20:26 #1022559Anonym anvandareMember
Igår mätte jag min fett % och det visade sig vara 26%!
Jag är 158 cm lång och väger 56,5 kg, midjemått 67cm och tränar styrkträning 4 ggr i veckan, morgonpromenerar mellan 4-6 dagar i veckan.. går även på bandet efter ett gympass i ca 30-50 minuter..Jag har inte förändrats någonting nästan.
Vad gör jag för fel?
En dag för mig kan se ut såhär
06.30 Kaffe
07.00 Morgonpromenad
08.00 2 skopor whey 80, 1dl fiberhavregryn + minimjölk
10.00 Kasella(250gram) lite hasselnötter
12.00 lunch 1 Laxfilé & pasta(1dl), broccoli
14.00 frukt ,nötter
15.00 Gympass inklusive 30-40 minuter på bandet
17.00 3-4 Riskakor 2 skopor whey 80
18.30 samma som lunch
20.30 kesella ,funlightJag får panik, och det gör mig faktiskt rent ut sagt ledsen, för jag har kämpat så länge och tränar och allt och så händer inget. Ni kanske tycker att jag är hysterisk, men man blir ganska trött och ledsen när inget händer! snälla hjälp mig!
13 april, 2006 at 21:18 #1022560Anonym anvandareMemberdu äter kanske för lite….
3-4 riskakor efter träning låter som väl lite kolisar…13 april, 2006 at 21:24 #1022561Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:du äter kanske för lite….
3-4 riskakor efter träning låter som väl lite kolisar…men jag äter ju lax & pasta senare efter ju.
13 april, 2006 at 22:26 #1022562Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Igår mätte jag min fett % och det visade sig vara 26%!
Jag är 158 cm lång och väger 56,5 kg, midjemått 67cm och tränar styrkträning 4 ggr i veckan, morgonpromenerar mellan 4-6 dagar i veckan.. går även på bandet efter ett gympass i ca 30-50 minuter..Jag har inte förändrats någonting nästan.
Vad gör jag för fel?
En dag för mig kan se ut såhär
06.30 Kaffe
07.00 Morgonpromenad
08.00 2 skopor whey 80, 1dl fiberhavregryn + minimjölk
10.00 Kasella(250gram) lite hasselnötter
12.00 lunch 1 Laxfilé & pasta(1dl), broccoli
14.00 frukt ,nötter
15.00 Gympass inklusive 30-40 minuter på bandet
17.00 3-4 Riskakor 2 skopor whey 80
18.30 samma som lunch
20.30 kesella ,funlightJag får panik, och det gör mig faktiskt rent ut sagt ledsen, för jag har kämpat så länge och tränar och allt och så händer inget. Ni kanske tycker att jag är hysterisk, men man blir ganska trött och ledsen när inget händer! snälla hjälp mig!
Hej!
Frågar lite: Varför vill du gå ner, hur många kilo, är du överviktig, hur lång tid har du ätit och tränat som du gör nu??
Dina morgonpromenader, kör du förbränning och svettas järnet eller svettas du bara lite? (jag svettas så jag kan vrida ur kläderna efter)
Om man tittar på ditt matschema så ser man att du inte äter ordentligt från klockan 12 till kl 18.30, lägg in ett bättre mellanmål, klarar du dig på frukt och nötter verkligen?? Jag skulle iaf dö av hunger och inte orka nånting, det är ändå 6 o ½ timme, och du äter inte mycket heller, tror din kropp går på sparlåga?!Ska lägga in mina mått som är:
Vikt: 68.2 kg (har gått ner från 72kg sen den 2/4)
Längd 1.71m
Runt midjan 74 cm
Prövade en fettvåg och den påstod att jag hade 29%kroppsfett, vet ej om den stämmer eftersom jag tycker det verkade väldigt mycket, stod på den för? 2 månader sen?..
Mitt mål är att gå ner till minst 65 kilo och då bibehålla muskelmassa och bränna underhudsfett, detta skall jag försöka mig på under minst 8 veckor och började min ”deff” den 2/4, och skall i fortsättningen försöka gå ner runt 1 kg i veckan, beroende på hur kroppen mår.I mina ögon tror jag inte du är så överviktig om jag jämför med mina mått, men det beror på vad du bär på, muskler eller underhudsfett?, du rör ju på dig rejält så det borde väl vara en hel del muskler????
Hur mycket vatten dricker du?
Jag sörplar i mig mellan 2-4 liter vatten om dan..Men vad du har för mål är intressant och hur länge du stått still.
Ni får rätta mig om jag har fel, är ingen expert kan bara tala utifrån vad jag läst och hur det fungerat på mig.
Mvh Lisa (som kan ge tips från de erfarenheter jag har fått)13 april, 2006 at 23:00 #1022563Anonym anvandareMemberlisa_dragon wrote:Hej!
Frågar lite: Varför vill du gå ner, hur många kilo, är du överviktig, hur lång tid har du ätit och tränat som du gör nu??
Dina morgonpromenader, kör du förbränning och svettas järnet eller svettas du bara lite? (jag svettas så jag kan vrida ur kläderna efter)
Om man tittar på ditt matschema så ser man att du inte äter ordentligt från klockan 12 till kl 18.30, lägg in ett bättre mellanmål, klarar du dig på frukt och nötter verkligen?? Jag skulle iaf dö av hunger och inte orka nånting, det är ändå 6 o ½ timme, och du äter inte mycket heller, tror din kropp går på sparlåga?!Ska lägga in mina mått som är:
Vikt: 68.2 kg (har gått ner från 72kg sen den 2/4)
Längd 1.71m
Runt midjan 74 cm
Prövade en fettvåg och den påstod att jag hade 29%kroppsfett, vet ej om den stämmer eftersom jag tycker det verkade väldigt mycket, stod på den för? 2 månader sen?..
Mitt mål är att gå ner till minst 65 kilo och då bibehålla muskelmassa och bränna underhudsfett, detta skall jag försöka mig på under minst 8 veckor och började min ”deff” den 2/4, och skall i fortsättningen försöka gå ner runt 1 kg i veckan, beroende på hur kroppen mår.I mina ögon tror jag inte du är så överviktig om jag jämför med mina mått, men det beror på vad du bär på, muskler eller underhudsfett?, du rör ju på dig rejält så det borde väl vara en hel del muskler????
Hur mycket vatten dricker du?
Jag sörplar i mig mellan 2-4 liter vatten om dan..Men vad du har för mål är intressant och hur länge du stått still.
Ni får rätta mig om jag har fel, är ingen expert kan bara tala utifrån vad jag läst och hur det fungerat på mig.
Mvh Lisa (som kan ge tips från de erfarenheter jag har fått)Måste bara säga grattis till dina resultat, va roligt för dig! är imponerad
Jag vill minska på underhudsfettet samt gå ner till ca 52-53 kg. Jag har hållt på sen i januari ungefär, men har även vart ganska strikt med maten sen i oktober förra året . oc träningen har varit seriös sen september. Men jag har muskler på kroppen, vilket jag har haft lätt att bygga upp sen jag började träna. och jag vet att många kommer att säga att min kropp kanske har vant sig,vilket jag faktiskt själv tror. Och när jag morgonpromenerar är jag kanske inte så svettig som du beskriver sig själv vara, men svettig är jag och tröjan är blöt på hela ryggen. (har otroligt lätt för att svettas när jag tränar)
Jag har stått still i några veckor faktiskt. Har ju tidigare dietat och då gick jag från 60 kg till 51 kg. men då styrketräna jag inte, då var det morgonpromenader med ett väldigt lågt intag av kolhydrater, vilket jag vet inte är bra.. Men det var för ca 3 år sedan nu.
Vatten dricker jag jätte mycket faktiskt. Ungefär som du om inte mer eftersom man dricker mycket under träningen.Är jätte tacksam för ditt svar.
13 april, 2006 at 23:07 #1022564Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:du äter kanske för lite….
3-4 riskakor efter träning låter som väl lite kolisar…Men om jag ökar mitt intag av kolisar, tror du jag kommer att börja tappa ikt fort då?
14 april, 2006 at 09:21 #1022565Anonym anvandareMemberJag känner igen det du beskriver från ett antal kunder genom åren. Jag har några frågor som jag tycker att du ska fundera över:
Hur säker mätmetod använder du för fettet? 26% kan i verkligheten vara både betydligt mer eller mindre, så det säger ju inte så mycket. Mest en siffra, typ.
Har du själv eller någon opartisk person tagit en ordentlig titt på hur det ser ut i verkligheten? Min åsikt är att när verkligheten och kartan (mätningen) inte stämmer överens gäller verkligheten. Makes sense?
Är det rätt uppfattat att du funderar på detta väldigt ofta och under en väldigt stor del av dagen? Det finns en psykologisk faktor (som i förlängningen kan påverka vissa hormoner som lagrar och behåller fettet och bryter ner muskelmassan) som ofta stör mer än man kan tro.
Jag har jobbat med så många som gjort ”allt rätt” utan att något hänt. Först när de slappnat av och tänkt ungefär ”jaja, det kanske inte är meningen att jag ska minska i fett” har saker börjat hända! När det väl börjat rulla på är det ofta som ett självspelande piano -3-5 hg fett per vecka, vecka ut och vecka in.
Ett exempel: En av mina kunder vägde 175 kg när vi började jobba ihop. Efter en massa strul i början, rullade det på ner till 110 kg snabbt. Sedan var det platå under lång tid. Minsta lilla godisbit eller pizza, ett missat träningspass så var det ett par kilo upp igen. Men efter mycket jobb, tårar och förtvivlan satte det fart igen. Gissa om det var häftigt när hon passerade 100, 90, 80… Idag 63 veckor sen 110 kg var hon nere på 70,5 kg! Trots både tårta, chips och alkohol någon gång ibland.Instämmer för övrigt med ovanstående funderingar ang ditt intag mitt på dagen och totalen.
Kämpa på – det är aldrig försent att ge upp!
14 april, 2006 at 20:29 #1022566Anonym anvandareMembermarjatta wrote:Måste bara säga grattis till dina resultat, va roligt för dig! är imponeradJag vill minska på underhudsfettet samt gå ner till ca 52-53 kg. Jag har hållt på sen i januari ungefär, men har även vart ganska strikt med maten sen i oktober förra året . oc träningen har varit seriös sen september. Men jag har muskler på kroppen, vilket jag har haft lätt att bygga upp sen jag började träna. och jag vet att många kommer att säga att min kropp kanske har vant sig,vilket jag faktiskt själv tror. Och när jag morgonpromenerar är jag kanske inte så svettig som du beskriver sig själv vara, men svettig är jag och tröjan är blöt på hela ryggen. (har otroligt lätt för att svettas när jag tränar)
Jag har stått still i några veckor faktiskt. Har ju tidigare dietat och då gick jag från 60 kg till 51 kg. men då styrketräna jag inte, då var det morgonpromenader med ett väldigt lågt intag av kolhydrater, vilket jag vet inte är bra.. Men det var för ca 3 år sedan nu.
Vatten dricker jag jätte mycket faktiskt. Ungefär som du om inte mer eftersom man dricker mycket under träningen.Är jätte tacksam för ditt svar.
Hej!
Tack tack, inlägget var mer menat så du kunde se att vi var ganska lika öven om jag är längre och tyngre, så skiljer sig ungefär lika mycket..Vette sjutton, som han under skriver kanske bara är att slappna av och köra järnet, inte stå på vågen på en vecka och bara leva loppa..
Kanske behöver en hel vecka och äta vad du vill för att sedan med nya krafter och ny motivation sätta igång.
Har du någon ätardag??
Ät bra kolhydrater, bra protein och ät inte lax allt för ofta, det är ju en fet fisk iaf, jag äter tonfisk och ibland torsk, makrill tänkte jag börja med nästa vecka eftersom den också är fet..Hoppas det släpper för dig, man kan stå still länge innan det händer saker på vågen, kanske märks på kläderna istället?!
Mvh. Lisa!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.