Home › Forums › Kost och Näringslära › Viktiga Frågor! (Stämmer rytters påstående??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 april, 2006 at 12:54 #1022377Anonym anvandareMember
då får man minst fett och mest muskler?
17 april, 2006 at 13:00 #1022378Anonym anvandareMemberKör proteinet ca 30 min innan i form av en drink. Sen kör du snabba kolisar efter passet (malto eller vad du vill). Sen väntar du 60-90 min med att ta proteinet, för proteinsyntesen är undertryckt direkt efter passet.
Ska man köra kolhydrater och protein ihop, så är det tydligen bra/bäst med 4x så mycket kolisar.
Källa King Grub.
17 april, 2006 at 13:01 #1022379Anonym anvandareMemberblennlid wrote:då får man minst fett och mest muskler?Det är det totala energiintaget under en dag som i slutändan är viktigast, även om näringstajming kan vara vettigt att tänka lite på också.
Men ät 6måltider om dagen med bra sammansättning, så ska du nog se att du ökar. Att hålla på och flytta 10g kolhydrater mellan målen eller om du tar en banan eller motsvarande mängd havregryn kommer knappast göra nån synbar skillnad i längden.17 april, 2006 at 13:06 #1022380Anonym anvandareMemberblennlid wrote:då får man minst fett och mest muskler?Du får inte ”mer muskler” utan du bevarar dem du har. När du deffar så kan du inte bli större, om du inte har andra tillskott. Och om nån annan debatterar detta så tänker jag inte lägga mig i, för jag vet av egen erfarenhet att det inte går, jag kunde iaf inte öka mina mått under en deff.
Så, räkna ut hur många kalorier du äter om dagen nu, i snitt ungefär. Vi säger att du landar på 3000kcal. Då sänker du ditt intag med ca 500kcal (i form av dåligt fett & kolhydrater om det ingår mkt) eller så sänker du bara kolhydraterna, och höjer proteinet.
Tänk på att äta tillräckligt med kolhdrater för att orka träna och återhämta dig, tillräckligt med fett för att kunna gå ner i vikt och tillräckligt med protein för att kunna bevara musklerna och öka din förbränning!
Hoppas du fick ut nåt av mitt svar.
17 april, 2006 at 13:11 #1022381Anonym anvandareMemberNetCurse wrote:Du får inte ”mer muskler” utan du bevarar dem du har. När du deffar så kan du inte bli störreJo då, det går faktiskt att lägga på sig muskler även under deff, men då gäller det att tajma all näring till närmare 100%. Jag tänker främst på proteinet och kolhydraterna runt träningen.
17 april, 2006 at 13:18 #1022382Anonym anvandareMemberHannibal_ wrote:Jo då, det går faktiskt att lägga på sig muskler även under deff, men då gäller det att tajma all näring till närmare 100%. Jag tänker främst på proteinet och kolhydraterna runt träningen.Det är precis så folk förklarar det. Att man man måste tajma intaget. Testa du, jag ska bli den förste att gratulera dig och testa efter dig, om det funkar
17 april, 2006 at 13:22 #1022383Anonym anvandareMemberNetCurse wrote:Det är precis så folk förklarar det. Att man man måste tajma intaget. Testa du, jag ska bli den förste att gratulera dig och testa efter dig, om det funkarJa ökar du fortfarande i styrka så vet man ju att det går åt rätt håll
Helst ska man äta ex antal kcal som man gör av med i sin basala omsättning, och så tränar man sig istället till ett underskott. För genom att göra så, så ger man sin kropp bäst förutsättningar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.