viktökning

Home Forums Kost och Näringslära viktökning

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej.. jag har alltid varit otroligt smal är ca 190 och väger runt 64kg, jag har börjat äta 6 gånger om dagen fast jag har otroligt svårt att gå upp i vikt jag tränar på gym 4 gånger i veckan.. men iaf så undrar jag om någon har något förslag på hur jag ska göra för att gå upp i vikt, tack på förhand.

Du måste helt enkelt få i dig mer kcal än vad du förbrukar. Lösningen är: ät mer mat. Äter du något efter träning?, en gainer skulle väl vara att rekommendera i ditt fall.

Jag känner igen mig i ditt fall!

Jag är 185, men har alltid vägt mellan 65-70 kg. Sedan jag började träna i mitten på januari har jag nu äntligen lyckats börja gå upp i vikt. Väger nu 80 kg.

Jag tränar 4 ggr i veckan.

Mitt recept:
    +stadig frukost (gröt & proteindrink i mitt fall)
    +lunch (t.ex. pasta och köttfärssås..)
    +mellanlunch (t.ex. ris och kyckling)
    +ev. mellanmål (kvarg, yoghurt eller bara frukter)
    +middag (nån stadig mat)
    +kvällsmellanmål (kvarg, smörgåsar, frukt, yoghurt…whatever.)

Efter träning brukar jag slänga i mig en blandning av Whey-80 & Gainer. 1-2 timmar senare käkar jag.
    Tar f.t. också V-12 kreatin och är positivt överraskad.

Lycka till!

Kort sagt: Käka något relativt stadigt ca var tredje timma.

Sen räcker det inte med att sköta kosten. Se till att sova mycket. Skippa all konditionsträningen tillsvidare och satsa fullhjärtat på korta intensiva stryrketräningspass.

sov mycket, träna mycket men ät mer :emo-thumb
    prova gainer efter träningen..
    gör som min kompis gjorde, ta några dagar ledigt från träningen typ sådär 4-5 dagar och ät som fan
    då går du upp i vikt det kan jag lova..

tackar för svaren.. jag käkar för nuvarande starnutrisions gainer och äter kreatin monohydra. jag brukar käka gainer 2gånger på 1 de dagarna jag tränar..
    Brukar äta ungefär såhär:
    frukost – fiberbirikad havregrynsgröt. (ca.08.00)
    maten i skolan – kan vara vad som helst (11.15)
    lunch – dricker en gainer(15.00)
    middag – käkar ofta pasta/ris och kötbullar, tonfisk eller kyckling (18.00)
    tränar
    kvälsmat – dricker gainer, kreatin käkar samma grej som vid 18.00 (21.00-22.00)

BarbaPappa wrote:
    tackar för svaren.. jag käkar för nuvarande starnutrisions gainer och äter kreatin monohydra. jag brukar käka gainer 2gånger på 1 de dagarna jag tränar..
    Brukar äta ungefär såhär:
    frukost – fiberbirikad havregrynsgröt. (ca.08.00)
    maten i skolan – kan vara vad som helst (11.15)
    lunch – dricker en gainer(15.00)
    middag – käkar ofta pasta/ris och kötbullar, tonfisk eller kyckling (18.00)
    tränar
    kvälsmat – dricker gainer, kreatin käkar samma grej som vid 18.00 (21.00-22.00)

Släng in en proteindrink på morgonen och en precis innan du lägger dig. Ät något kl 10.00 också (kesella + en rejäl macka?). Byt ut gainern kl 15.00 mot samma som jag nämnde vid 10.00.

En gainer är bara till för att tas under/efter träningspasset då musklerna skriker efter snabba kolhydrater.

Bara några tips…

tack för Xavier jag får prova nu i veckan och se hur det känns! :P kan ni ge några förslag på proteindrinkar så vore jag tacksam :)

Whey 80 är ju billig. Men dock så smakar den helvete enligt mig, iaf chokladen. Så satsa inte på choklad om du ska köpa whey 80 ^^

jag har tänkt lite granna då va..

mitt upplägg..
    08.00Frukost: havregrynsgröt och proteindrink i form av whey80 (inte chockladsmak)
    11.15Lunch i skolan: detta varierar ju men brukar vara bra, vi får maten från hotel och resturant eleverna.
    15.30Mellanmål: ägg, smör & majonäs på en fullkornsmacka. kvarg med saft i.
    18.00Lunch makaroner/ris/pommes och kött i form av köttbullar/falukorv/kyckling/tonfisk.
    19.00Tränar & slänger i mig en gainer efter.
    20.00-21.00Kvällsmat: Kvarg med saft i, macka med skinka, whey80.
    sen slänger jag i mig nötter under hela dagen.

ser det bra ut? jag måste tänka lite på eckonomin me jag har en matbudget på 200kr i veckan.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.