Vilket kycklingmärke?

Home Forums Kost och Näringslära Vilket kycklingmärke?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author
    Magnus NB wrote:
    Rose Poultry är nog förmodligen sämsta kycklingen som finns jag köpte det en gång och fick kasta hela skiten.

Det lustiga är att de nu har ”förädlat” sin vara och packar in sina 1,8 kg kycklingsfilépåsar i en vit papperskartong, visst känns det exklusivare att köpa en kartong än en påse på något sätt? Synd att innehållet inte motsvarade andra ”kartongkycklingar” dock.

Pellefant wrote:
    Det lustiga är att de nu har ”förädlat” sin vara och packar in sina 1,8 kg kycklingsfilépåsar i en vit papperskartong, visst känns det exklusivare att köpa en kartong än en påse på något sätt? Synd att innehållet inte motsvarade andra ”kartongkycklingar” dock.

:( åh nej jag som precis gick på det där, fast den va billig en låda för 69 spänn om jag inte minns fel

kia wrote:
    :( åh nej jag som precis gick på det där, fast den va billig en låda för 69 spänn om jag inte minns fel

Coop Forum förra veckan? Jag gick också på det…

Pellefant wrote:
    Coop Forum förra veckan? Jag gick också på det…

japp precis, sista kronfågelfilén ryker ikväll sen får jag väl härda ut några dagar, så illa kan det väl inte vara….förhoppningsvis

Calle Sirén wrote:
    Håller med Kenneth, Willys egna är bäst, inte så mycket senor och skit som kronfågel, innehåller dessutom mindre vatten än de flesta andra.

Precis, tycker Kronfågel har senor i varje file´…lite konstigt tycker jag, ska väl vara ett av dom bättre märkena kvalitetsmässigt?

Jag vet faktiskt inte hur stor skillnad det är på kvalitén egentligen, klart att kronf. propsar för det så att de kan ta ut överpris, men jag tycker willys funkar bra. Sen är det också en fråga om vad de har matat kyllingarna med. Många tillverkare preparerar ju kycklingfodret med anabola har jag hört? Det är ju ett ställningstagande man får göra om man tycker det är rätt eller fel.

Mvh Calle Sirén

Måste säga att jag hittade väldigt bra kyklingfilét på Netto för en tid sedan.

2 kg för 60 kr.

kia wrote:
    japp precis, sista kronfågelfilén ryker ikväll sen får jag väl härda ut några dagar, så illa kan det väl inte vara….förhoppningsvis

Jo det är riktgt illa det kommer du att märka:(

Calle Sirén wrote:
    Jag vet faktiskt inte hur stor skillnad det är på kvalitén egentligen, klart att kronf. propsar för det så att de kan ta ut överpris, men jag tycker willys funkar bra. Sen är det också en fråga om vad de har matat kyllingarna med. Många tillverkare preparerar ju kycklingfodret med anabola har jag hört? Det är ju ett ställningstagande man får göra om man tycker det är rätt eller fel.

Mvh Calle Sirén

hmm..alltså är kyckling bra byggarmat:whistle: :bb3:

Är Willys kycklingfilé svensk? Jag käkar kyckling från kronfågel nu, äter endast svensk kyckling!

Euroshoppers är ett självklart val. Det är billigt och det smakar som det ska.
    Tillaga dem i ugn med salt, peppar, rosmarin, soya och ev lite olja som man penslar på. 200-225 grader.

snusan wrote:
    Är Willys kycklingfilé svensk? Jag käkar kyckling från kronfågel nu, äter endast svensk kyckling!

Om du enbart äter svensk kyckling så ska du tänka på att restauranger, lunch serveringar och dylikt nästan aldrig har svensk kyckling.

Det är helt enkelt ovanligt.

Det är en konstig situation på kycklingmarknaden i Sverige.
    Privatpersoner köper svensk kyckling.
    Men INTE restaurangerna… (eller väldigt få av dom).

MrSthlm wrote:
    Om du enbart äter svensk kyckling så ska du tänka på att restauranger, lunch serveringar och dylikt nästan aldrig har svensk kyckling.

WTF! Hmm.. Det där lät inte bra.. men å andra sidan har restauranger sällan dålig kyckling så det kanske är värt att tänka på..

Tack för alla råd förresten, vet nu vad jag ska undvika och ja.. köpa.

Voldemaahr wrote:
    WTF! Hmm.. Det där lät inte bra.. men å andra sidan har restauranger sällan dålig kyckling så det kanske är värt att tänka på..

Tack för alla råd förresten, vet nu vad jag ska undvika och ja.. köpa.

Jag har själv hört detta från en person högt uppsatt inom svensk kycklingsindustri så jag överdriver inte.

Svensk kycklingnäring har STORA problem i konkurransen med tex Danmark.

Restaurangerna tjänar helt enkelt mer pengar per portion med billigare kyckling. Så det är ju i det närmaste ett självklart val för dom.

Men självklart är inte detta något de skryter om… tvärtom! Inte ens säkert de talar sanning om ni frågar.

Men ibland tycker jag det är komiskt. Just att så många strikt föredrar svensk kyckling i mataffärerna men ovetande (oftast) äter utländsk kyckling i restaurangerna. ;-)

Svenskt jämfört med utländskt. Ett annat intressant område är kosttillskott marknaden. Då tänker jag speciellt på proteintillskott. Tror inte det finns ett ENDA proteintillskott som garanterat har vassle protein från svenska kossor. Inte ens Arlas eget protein garanterar detta (kommer ofta från danska kossor).

Oftast kommer vassle proteinet från Irland eller USA. Så tänk på det ni nästa gång när ni glatt dricker ert protein.

Ett hårt slag för alla människor som värnar om svenska livsmedel… I’m sorry. ;-)

Blä..! Tur att jag sällan äter ute..! :|

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.