Home › Forums › Kost och Näringslära › vilodagar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2006 at 09:49 #93502Anonym anvandareMember11 april, 2006 at 09:49 #1024569Anonym anvandareMember
Hejsan allihoppa.
Undrar lite hur ni lägger upp kost kring vilodagar.
Drar ni ned på kolhydrater? utesluter något speciellt? Vad består mellanmålen av m.m? Undrar också hur en träningsveckan kan se ut, ifall ni kör 2 pass vila 1 dag och sen 2 pass igen, eller kanske varannan dag? skriv o berättamvh//Pernilla
11 april, 2006 at 09:59 #1024570Anonym anvandareMemberJag brukar dra ner kolhydraterna de dagar jag inte tränar. Det är dock inte så stor skillnad, kanske rör sig om 40g kolhydrater el nåt jag tar bort. Nu har jag inga vilodagar så det blir samma intag varje dag på ett ungefär.
Styrketräning kör jag: träna 2 vila 1, träna 2 vila 2. Och sen börjar jag om igen. Kör kondition på ”vilodagarna”.11 april, 2006 at 11:23 #1024571Anonym anvandareMembervarierar hur mina styrkedagar ligger. helst kör jag träna 1, vila 1 dag, funkar kanon men inte alltid man kan träna så, denna vecka blir det iaf, styrka: tis,ons,tor, lör, inte helt omöjligt att det i slutändan blir tis,ons,lör,söndag istället, beror på lite annat.
kör cardio som jack på vilodagarna, kosten ändrar jag dock inte för tillfället på mina vilodagar och jag kör inga riktiga ätardagar, fuskar nån enstaka gång istället om jag känner för det, vilket nästan aldrig händer men igår var det nära att det slank ner lite sötsaker
11 april, 2006 at 12:35 #1024572Anonym anvandareMemberTränar själv 2 dagar vila 1, 2 dagar vila 1 men kör kondition på ”vilodagar”.Det jag ändrar i kosten är att på mina vilodagar tar bort dom snabba kolhydraterna som jag äter i samband med träningen . Vilodagar så äter jag som jag gör på träningsdagarna förutom kolhydratsdrinken innan och efter träningen. Det är uppbyggnad nu!!! Plan and simple Light weight!!!
11 april, 2006 at 13:51 #1024573Anonym anvandareMemberJag föröker köra varannan dag men ibland måste jag ändra på det eftersom gymmet är mer flexibelt än mma:n
på dem dagarna jag inte tränar tar jag bort täningsdrinkarna och så blir det färre mål.
I träningsdrinkarna är det 110g kolhydrater som försvinner bara där sen är det nog ett kolhydtratrikt mål som halveras också..
försöker hålla proteinet så högts som möjligt jämt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.