Home › Forums › Matlagning och Recept › Äggsubstitut?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 oktober, 2010 at 12:28 #54981Anonym anvandareMember21 oktober, 2010 at 12:28 #139695Anonym anvandareMember
Jag har länge gått i tankarna att testa på Bartolls TBTG (The Body Transformation Guide), men har lite svårt att få den ekonomiska aspekten av hela projektet att gå ihop. Den mest ekonomiska lösningen hade varit att äta ett gäng ägg till frukost, och eventuellt även som kvällsmål, men magen vänder sig vid blotta tanken på det så…
Ett likvärdigt/nästintill likvärdigt alternativ till ägg som helst inte kostar överdrivet mycket skulle vara trevligt.
Jag tror att tanken var att man skulle få i sig ungefär 3-4 portioner protein vid frukost/kvällsmål (plus x-antal andra mål med fler portioner protein). Enligt TBTG motsvarar ett ägg ca 1 portion protein, så frukosten blir då cirka 3-4ägg (Duh=). Så, vad kan man äta istället för de här 3-4 vedervärdiga tingesten (ska helst innehålla så lite kolhydrater som möjligt)?
21 oktober, 2010 at 12:33 #139696Anonym anvandareMember1 liter mjölk kanske det är ca 35g protein du kan ju varva hälften hälften med filmjölk också det är samma proteininnehåll i den
21 oktober, 2010 at 12:58 #139697Anonym anvandareMembersvmannen wrote:1 liter mjölk kanske det är ca 35g protein du kan ju varva hälften hälften med filmjölk också det är samma proteininnehåll i denja och 50gram kolhydrater, eller vad är det i mjölk?
21 oktober, 2010 at 13:08 #139698Anonym anvandareMemberja det e faktiskt rätt ursäkta mitt inlägg uppfattade inte att det skulle vara ett lågkolhydratsalternativ
21 oktober, 2010 at 16:00 #139699Anonym anvandareMembersvmannen wrote:ja det e faktiskt rätt ursäkta mitt inlägg uppfattade inte att det skulle vara ett lågkolhydratsalternativHaha, ingen fara. Borde kanske vara tydligare med vad jag letar efter; en så ”ren” proteinkälla som möjligt (dvs så lite kolhydrater och mättat fett som möjligt).
31 oktober, 2010 at 11:20 #139700Anonym anvandareMemberKan man dricka sprit så kan man dricka ägg.
Jag höll på att kräkas första gången jag drack ägg.
Men när man slår bort gulan och bara kör vitan så smakar det inte äckligt, möjligtvis om någon gnällutter vill pipa om konsistensen. Bara vanesak.Det är bara att svepa i sig 3 råa ägg utan gula.(som extratillskott) Prova, efter några veckor gillar du det säkert.
2-3 till frukost, 2-3 mellanmål, och 3 efter träningen. KLART!
31 oktober, 2010 at 11:24 #139701Anonym anvandareMemberSeba wrote:Det är bara att svepa i sig 3 råa ägg utan gula.(som extratillskott) Prova, efter några veckor gillar du det säkert.2-3 till frukost, 2-3 mellanmål, och 3 efter träningen. KLART!
Råa ägg är ingen god idé.
[http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/]
31 oktober, 2010 at 11:28 #139702Anonym anvandareMemberSeba wrote:Kan man dricka sprit så kan man dricka ägg.
Jag höll på att kräkas första gången jag drack ägg.
Men när man slår bort gulan och bara kör vitan så smakar det inte äckligt, möjligtvis om någon gnällutter vill pipa om konsistensen. Bara vanesak.Det är bara att svepa i sig 3 råa ägg utan gula.(som extratillskott) Prova, efter några veckor gillar du det säkert.
2-3 till frukost, 2-3 mellanmål, och 3 efter träningen. KLART!
Rå äggvita kan man inte tillgodogöra sig allt protein i, dessutom riskerar man magsjuka, även om risken är låg för det sistnämnda.
Frågade inte tråd skaparen efter ett substitut till ägg dessutom?
Några substitut jag kommer på just nu; proteinpulver, ost, kesella, keso etc.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.