Flytande Äggvita på daglivs! [Kungsholmen, Stockholm]

Home Forums Matlagning och Recept Flytande Äggvita på daglivs! [Kungsholmen, Stockholm]

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 61 total)
  • Author

Är hälsokostavdelningen den ovanför rulltrappan? Opassande namn! De säljer bara skit där ju.

Hur gör ni med äggvitan på burk? Någon slags omelett?

Alla proffs dricker väl äggvitan rått? ;)

[youtube=ME8-tU3APGs]

Magnus Branzén wrote:
    Alla proffs dricker väl äggvitan rått? ;)

[youtube=ME8-tU3APGs]

Cool produkt som man kunde köra i micron! Är det någon som vet om Vivo / Klippet har fått in äggvita än?

ändras näringsvärdet något?
    och innehåller inte det konserveringsmedel eller liknande?

Flessa wrote:
    mår illa när jag ser honom dricka skiten så rå, men en sådan där liten plastförpackning som förvandlas till en lite äggviteomelett hade vart coolt att ha. Perfekt så hade man sluppit steka äggvitornaa som jag brukar slänga på gröten.

Inte en chans att jag någonsin kommer dricka ägggula/vita på burk fyy f*n vad äckligt.
    Nä tacka vet jag färska riktiga ägg att knäcka och koka/steka.

Blobas wrote:
    Inte en chans att jag någonsin kommer dricka ägggula/vita på burk fyy f*n vad äckligt.
    Nä tacka vet jag färska riktiga ägg att knäcka och koka/steka.

Du behöver ju inte dricka den! Du kan t.ex. knäcka 2 vanliga ägg i stekpannan och sedan tillsätt äggvita. Då slipper man kasta massa gulor och slösa tid på att bara få med vitan.

crille82sthlm wrote:
    Du behöver ju inte dricka den! Du kan t.ex. knäcka 2 vanliga ägg i stekpannan och sedan tillsätt äggvita. Då slipper man kasta massa gulor och slösa tid på att bara få med vitan.

Nja då tar jag nog hellre och steker vanliga ägg utan att hälla på en massa plastiförgiftade äggvitor/gulor..
    Kan aldrig vara nyttigare att äta en massa ägggulor/vitor i plastburk. det är nog tillsatt en hel del tillsatser för att få ägggulorna att hålal i burken..
    Så min slutsats är att köpa vanliga färska ägg kocka eller stek på vandligt hederligt vis..
    Och vill man känna sig lite extra cool så ta ett rått ägg och svälj men det är inte nyttigare på någe vis än att ta och koka ägget och sedan äta..

För mig skall maten jag äter vara en trevlig upplevelse, jag vägrar att ha ångest långt innan jag ska äta för jag vet hur äcklligt det är.

Jag har för mig att det är gjorda undersöknngar om detta om det verkligen är nyttigare att ta råa ägg än att steka och har förmig att resultatet visade nej!

Blobas wrote:
    Nja då tar jag nog hellre och steker vanliga ägg utan att hälla på en massa plastiförgiftade äggvitor/gulor..
    Kan aldrig vara nyttigare att äta en massa ägggulor/vitor i plastburk. det är nog tillsatt en hel del tillsatser för att få ägggulorna att hålal i burken..

Du vet alltså inte vare sig OM man tillsatt konserveringsmedel eller VILKA? Du drar ”tillsatser” över en kam som de flesta extremt okunniga på det området brukar göra. Blir du orolig om det är E330 t.ex.?

Jag skulle inte köpa det heller som sagt men jag stör mig på luddiga uttalanden om ”tillsatser”, ”kemikalier” och ”onaturligt” om saker som inte har ETT DUGG gemensamt men ändå likställs bara för att de getts ett E-nummer.

Eddie Vedder wrote:
    Du vet alltså inte vare sig OM man tillsatt konserveringsmedel eller VILKA? Du drar ”tillsatser” över en kam som de flesta extremt okunniga på det området brukar göra. Blir du orolig om det är E330 t.ex.?

Jag skulle inte köpa det heller som sagt men jag stör mig på luddiga uttalanden om ”tillsatser”, ”kemikalier” och ”onaturligt” om saker som inte har ETT DUGG gemensamt men ändå likställs bara för att de getts ett E-nummer.

Jag håller med dig.
    Men känns det inte lite överilat att jaga upp sig?
    Det är nog ingen risk att skribenten eldar på hysterin kring tillsatser. Har du sett hur människan uttrycker sig?

vad är ”plastiförgiftade” till exempel?

Indec wrote:
    Jag håller med dig.
    Men känns det inte lite överilat att jaga upp sig?
    Det är nog ingen risk att skribenten eldar på hysterin kring tillsatser. Har du sett hur människan uttrycker sig?

vad är ”plastiförgiftade” till exempel?

Finns äggvita på bag in box..Heter egg in box.Svenska lantägg säljer det tycker det är grymt bra. Finns i 5kg.. Tycker det är supergott att blanda i gröten:emo-thumb

Kvarnhammar wrote:
    Finns äggvita på bag in box..Heter egg in box.Svenska lantägg säljer det tycker det är grymt bra. Finns i 5kg.. Tycker det är supergott att blanda i gröten:emo-thumb

Köper man den på Martin Ohlsson?

Kan även privatpersoner skaffa cash-kort där – någon som vet?

Flessa wrote:
    PM:a mig så länkar jag ett företag som säljer 5litersdunkar för 199 Kronor. Ren äggvita, till privatpersoner alltså.

Jag PM:ade dig 31/1. :)

Men jag PM:ar dig igen.

Taaaack!

Flessa wrote:
    Done! :)

Du är en pärla. :)

Nu hade den ansvarige på Livs fått som svar att de inte kommer att kunna ta in produkten
    tråkigt, men han hänvisade till något bageri istället

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 61 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.