Istället för potatis

Home Forums Matlagning och Recept Istället för potatis

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    anders wrote:
    ”Uppfann” förresten en hemgjord gainer häromdan som nödlösning när jag hade akut brist på proteinpulver hemma. Dock inget för den kräsmagade: Knäck 3 råa ägg i en skål, tillsätt apelsinjuice efter smak samt en skvätt mjölk och vispa ihop. Drick och njut. Ger rejält med energi i form av protein samt en hel del vitaminer. Dock en hel del fett förstås men man kan ju uteslut några gulor om man vill. Harcore! :bb3:

Hehe det man får tänka på är att kroppen inte kan tillgodogöra sig proteinet lika bra från råa ägg; jag har hört siffror på 50% nämnas.

Kan du inte skriva ett ordenligt recept? Jag menar ingredienserna snyggt listade, rubrik, hur man gör steg för steg osv. För mig blir detta mest ”jaha, han äter sån god mat.” men inget jag kan kopiera utan att risken för misslyckande är överhängande… Lite service, tack. ;)

anders wrote:
    Koka bönorna enligt anvisningarna på förpackningen och låt dom svalna.

Ett tips för att slippa gaser av bönor om man är ovan är att hälla bort blötläggningsvattnet, slå på nytt och låta det koka upp – häll bort även det och slå på nytt vatten och koka det klart i det kryddor man väljer att ha i.

När det gäller sojabönor brukar jag byta vatten ännu en gång till.
    :up:

:up: Very, very nice!

Nu har jag provat marinaden till en konserv med kik

*mums* Jättegoda biffar :emo-thumb
    Jag åt med klyftpotatis och guacamole

det ska jag testa till lunch imorgon tack anders :-)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.